handdator

Visa fullständig version : Båtluff


Mysofix
2017-02-23, 21:22
Har blivit rekommenderad på fb en båtluff Sifnos-Milos-Folegandros. Till vilket ställe är det bäst att flyga och med vilken ö börjar vi? Fick lite panik när jag nyss upptäckte att mycket redan är bokat i juni på Sifnos. Är vi sent ute? Vi har hört mycket gott om Sifnos men i övrigt är vi öppna för andra förslag än öarna ovan. Så vart är vi på väg i sommar?

Kalimera
2017-02-24, 10:29
Har blivit rekommenderad på fb en båtluff Sifnos-Milos-Folegandros. Till vilket ställe är det bäst att flyga och med vilken ö börjar vi? Fick lite panik när jag nyss upptäckte att mycket redan är bokat i juni på Sifnos. Är vi sent ute? Ni kan flyga till Aten och börja med Sifnos, sedan Milos och Folegandros, och flyga hem från Santorini.

Det är kanske fullbokat via exempelvis booking.com (https://www.booking.com/country/gr.sv.html?aid=371587), men knappast om du kontaktar ägarna direkt. Bokningssajterna har inte tillgång till alla rum.

kimmen
2017-02-24, 14:57
Från slutet av juni till mitten av juli 2008 luffade vi Pireus-Kythnos-Serifos-Sifnos-Milos. Vi hade inget boende förbokat (det har vi nästan aldrig), men det var inga problem att hitta rum på plats. Sedan flög vi från Milos tillbaka till Aten. Vi var mycket nöjda med den luffen. :)

/kimmen

Mysofix
2017-02-24, 18:20
Tack för svar Janne och Kimmen. Det låter ju väldigt bra. Det är rätt att jag bara kollade Booking.com. Så nu är hoppet på plats igen. Jag ska kika lite på Kimmens öar innan vi fortsätter med vår grovskiss.

kimmen
2017-02-25, 09:25
Tack för svar Janne och Kimmen. Det låter ju väldigt bra. Det är rätt att jag bara kollade Booking.com. Så nu är hoppet på plats igen. Jag ska kika lite på Kimmens öar innan vi fortsätter med vår grovskiss.
Det finns ju också "Rooms" som inte finns på Internet över huvud taget, utan hittas bara på plats.

/kimmen