handdator

Visa fullständig version : Semester i Lygia


maddan
2006-04-23, 14:18
Skall semestra i lygia i sommar och undrar om det är någon som varit där och kan ge ett omdöme..:p

Katta
2006-04-26, 01:25
Hej!

Ligia är ett VÄÄÄLDIGT lugnt och stillsamt ställe, men det ligger ju å andra sidan inte speciellt långt bort ifrån Lefkas stad, vilket är bra om man vill komma ifrån "det lugna"! :D

Annars kan jag väl inte säga så mycket mer om stället, för jag har aldrig bott där, utan bara åkt igenom, vidare bort mot Nidri hållet.
Stranden där är väl inte mycket att hurra för (lite för mycket kanalkänsla för min del)...mycket bättre ju längre söder ut man kommer, och absolut mycket, MYCKET bättre väster ut!!!

Men som sagt, smaken är som baken! bye_bye

maddan
2006-05-03, 09:26
ok,jag fattar...är det någon som bott där eller kanske varit där en kväll och bara ätit på någon av fisketavernorna kanske?Vi har en liten bebbe på 8 mån med oss,sen har vi hyrbil hela perioden så vi tänkte att lygia kunde vara en bra utgångspunkt för att se resten av ön men samtidigt ha ett soft boende med bra tavernor för dagar när man bara vill slappa....

Katta
2006-05-04, 01:30
Hej Maddan!

Det jag menade var att det finns så mycket mysigare ställen på Lefkas att bo på än just Ligia! Visst, det finns några fisketavernor i "hamnen", rätt mysigt och rätt ok mat där faktiskt också (har ätit där 2 gånger...) men för övrigt så ser stället Ligia inte så speciellt kul ut, och inte badet heller om man jämför...

Har man desutom en liten bäbbe med så ska man veta att det blir rätt långa transport sträckor till det helt fantastiskt vackra Lefkas (som man INTE får missa) på "andra sidan", och kanske jobbigt att flänga så varje dag med en liten. På kartan ser det kanske inte så långt ut, men det är absolut tuffare körning i verkligheten än man kan tro, speciellt med småbarn!
Har själv tuffat runt på ön med bäbisar i bilen, så jag vet!

Hade jag varit er så hade jag absolut valt nåt annat bättre ställe som utgångspunkt! Till exempel helt underbart vackra och lugna Agios Nikitas!!! Där finns allt, fast i liten lugn skala, mysiga tavernor och framför allt, suveränt vackra omgivningar och de bästa baden runt omkring!
By stranden är kanon för små barn, nu kanske inte en 8 månaders bäbis badar så där värst mycket, men ändå.. ;)
Därifrån har man alla fantastiska bad som ett pärlband framför sig (och bakom), bara att välja och vraka, + att det inte blir inte alls lika mycket bilkörning! :)

Oops, hoppas jag inte gått för hårt fram här och du tar illa upp?!!:(
Självklart så kan man bo i Ligia, och de finns säkert de som tycker det är bra, men varför nöja sig med det när det finns sååå oändligt mycket bättre ställen att bo på, i alla fall enligt min mening! Vi har varit på Lefkas med omnejd i över 13 år så liiite koll på läget känns det ändå som man har... ;)

Vart ni än väljer att bo, så kommer ni inte bli besvikna på ön i alla fall, det kan jag nästan lova!
Lefkas är sååå underbart!!!klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Ha en trevlig semester!_B-anana

/Katta