handdator

Visa fullständig version : Båt till Paros


theresa
2017-02-13, 18:59
Hejsan!


Jag funderar på att kanske åka till Paros denna sommaren, jag valde mellan Naxos och Paros förra året och valde då Naxos. Nu velar jag mellan Tilos och Paros :)


Jag har kollat båtresan över till Paros och jag vill åka med Bluestar jag har kollat tidtabellen och den passar perfekt med flyget jag har kollat med. Men det står inte var på Paros båten lägger till! så min fråga är om någon vet om den lägger till i Parikia eller Naoussa?


Jag har tänkt att bo i Naoussa :)

Kalimera
2017-02-13, 19:27
så min fråga är om någon vet om den lägger till i Parikia eller Naoussa? Den ligger till i Parikia. Så här ser hamnen ut (http://www.kalimera.se/grekland/paros/resa-till-paros-pa-charter-och-flygstol-eller-med-bat-och-farja.html).

Ia
2017-02-13, 20:59
Stemmer som Janne sier...men det er ikke lange turen til Naoussa...ca. 20 euro i taxi. Mange som leier ut rom står i havnen for å kapre nye gjester så synes du det er etalternativ og synes det er gret å ikke vite hvor du skal bo på forhånd så sparer du transfer..:rolleyes:
Øya er absolutt verd et besøk...en av mine favoritter :)

theresa
2017-02-14, 20:34
Tack för svar det är bra att veta så jag inte tror att jag redan är framme i Naoussa :)

Kalimera
2017-02-15, 15:39
Tack för svar det är bra att veta så jag inte tror att jag redan är framme i NaoussaInget att oroa sig för, det finns ingen hamn i Naoussa, bara en för småbåtar. :)