handdator

Visa fullständig version : votsalakia!


Jessica
2006-04-23, 10:52
Vi ska till votsalakia i september och ska bo på hotellet aspres, vi ska åka dit med våra två barn som är 3 och 5 år.
Nu har jag varit inne och läst på detta forum och det verkar som måga är negativa till votsalakia.
Du som har varit här och är nöjd eller som har varit på det hotellet vi ska till, hör gärna av dig jag skulle gärna vilja veta mera.

Lotta E
2006-04-23, 14:09
Hej Jessica

Jag var jätte nöjd med Votsalakia! Vi var där förra året och min dotter Moa 6 år trivdes kanon.
Stranden är ju lite stenig när man går i vattnet, men det är helt okej.
Lugnt och skönt. Lite affärer, några resturanger med jätte god mat!
Tyvärr har jag inte bott på Apsres men kanske någon annan. Hotellen är ju för det mesta bra. Är det 3 stjärnigt?

Ni kommer att ha det kanon!:)
Hör av dig om du vill veta mer. Läs gärna mitt resebrev från förra året.

Lotta

KG
2006-04-24, 15:58
Bra valg!
Vi var der i 02. sammen med vår datter på 2 år. Der bodde vi på Cambos village. Kjenner ikke til ditt hotell.
Vi likte oss meget godt der, fin og "lugn" liten landsby bygd opp rundt turisme, uten å være for komersiell (hovedlandsbyen Marathokampos ligger oppe i åssiden).

Anbefaler å leie bil. Vi gjorde det og kjørte en runde rundt til Karlovassi, Kokkari, Samos by, Pytagorion og tilbake. På turen var vi innom fjellandsbyen Manolates, noe vi vil absolutt anbefale. Der spiste vi på en taverna helt øverst i byen, med fantastisk utsikt og god mat!

God tur, dere vil trives!

matjon
2006-04-24, 17:53
vi har varit i Votsalakia 5ggr och visst det har blivit mer och mer en turistort än vad det var -98 första gången vi var där.
Men faktum kvarstår att vi älskar denna plats på jorden och har börjat nedräkningen till vår resa den 18 Maj.
Trivs man där det inte måste hända något hela tiden utan är på semester för att varva ner och ta det lugnt är det absolut rätt ställe att åka till och ni har definitivt valt rätt period att göra det.
mvh Mats

Jessica
2006-04-24, 19:41
Tack för alla svar !
Det låter som att vi kommer att trivas, det vi är ute efter är ett lungt ställe med mycket sol och bad.
Men man kanske ska hyra en bil några dagar, är det lätt att göra det på plats eller ska man ha bokat den innan?

Mvh jessica

matjon
2006-04-25, 07:21
det finns minst 5-6 olika biluthyrare på flera ställen i Votsalakia så mitt tips är att fixa det när ni kommer dit och ta den som ligger närmast Aspres.
jag tror priset bör ligga på 25-30 euro/dag för en liten bil.
ni bor ju i västra delen av Votsalakia så ni måste absolut försöka ta er de få km till psili amos-2 där den finaste sandstranden på hela ön finns.
mvh Mats

sahar
2006-05-10, 00:11
Jag ska till Samos den första juni och kommer att bo på hotell Aspres i Votsalakia. Lovar att ge dig all info du behöver när vi är tillbaks:)
sahar, 22 dagar kvar...

Mindi
2006-06-03, 15:34
Hej!

Vi var där med våra barn 5 respektive 8 år gamla i september i fjol. Vi bodde på hotell Mando! Vi tyckte att byn var helt perfekt för oss som reste med barn och jag är helt övertygad om att ni kommer att få det jätte bra! Samos är så vackert och vi skulle gärna åka tillbaka igen. Det finns hur många restauranger som helst att välja bland och stranden är låååång och det är ingen trängsel där.
Hör av dig och berätta hur du/ni hade det sedan.

Kramis!


Vi ska till votsalakia i september och ska bo på hotellet aspres, vi ska åka dit med våra två barn som är 3 och 5 år.
Nu har jag varit inne och läst på detta forum och det verkar som måga är negativa till votsalakia.
Du som har varit här och är nöjd eller som har varit på det hotellet vi ska till, hör gärna av dig jag skulle gärna vilja veta mera.

betsy
2006-06-03, 21:36
Vi kom hem från Votsalakias i går natt.vi bodde på Aspres med våra 2 barn 3 och 9 år.Vi har inte hittat nåt negativt med resan,hotellet var barnvänligt och fullt med barnfamiljer.Votasalakia besöks till störst del av barnfamiljer,nyförälskade par och medelålders och är ett kanon ställe om man har barn.Stranden inne i stan är lite stenig,men med en 30-40 minuters promenad eller hyr en bil kanske så tar ni er till Pili amos som är en kanon strand det det är jättelånggrunt.Alla restauranger välkommnar barn och vi lät barnen dela å en vuxen portion hela veckan utan problem ,barnstolar finns på det flesta ställen.Undrar du nåt så fråga bara.

sahar
2006-06-11, 09:50
Hej!
Nu är vi tillbaka från Grekland och har bott på hotell Aspres i Votsalakia en vecka.
Om man är ute efter sol, bad och lugn o ro är Votsalakia det perfekta stället. Stranden är visserligen stenig men man slipper få massor med sand med sig tillbaka till rummet :) . Vi tillbringade hela veckan i Votsalakia och valde att bara ta det lugnt, det gick alldeles utmärkt.
Vill man ha tillgång till toaletter, dusch, supermarket och mat rekommenderar jag att vara på stranden vid restaurang Votsalakia, förutom det ovannämnda finns det även en gunga och en rutschkana på stranden som var mycket uppskattad av mina barn. Restaurangen,som ligger på stranden, serverar god mat och personalen är trevliga. Från hotell Aspres är det ca 10 minuters promenad dit.
Aspres är ett mysigt hotell och jag var nöjd med hotellet. Mindre nöjd var jag med alla högljudda engelsmän men sådant får man ju räkna med på semestern. Man har havsutsikt från de flesta rum och poolen är helt ok.
Tänk på att det finns inga trottoarer och att huvudgatan är en smal gata med många bilar. Man får verkligen ha koll på barnen när man går där.
Bussresan till Votsalakia tar en timme och bussen kör på slingriga bergsvägar. Min son blev åksjuk och spydde ner oss så det är bra och vara förbredd med spypåse.
Önskar er en trevlig vistelse och är övertygad att ni blir nöjda, själv funderar jag på att åka till Samos nästa år igen.
Sahar

Tengil
2006-06-11, 10:27
jag och min sambo ska åka till votsalakia i augusti och ska oxå bo på apsres. låter som att det var ett bra val. vi undrar vilka möjligheter det finns till att hyra moped/cyklar. vilka vilkor gäller? och vad kostar det?

martinifk
2006-06-13, 17:20
Välkommen hem till värmen Sahar!

Jo det är så att jag undrar lite om shopping i Votsalakia om man bortser från de olika supermarket som finns där.....
Sedan undrar jag om det var ett bra utbud av biluthyrningsfirmor också då vi tänkt hyra bil i 2-3 dagar av veckan vi stannar där.
Vi ska bo på hotell Mando som väl ligger ganska nära Aspres eller?


Martinifk som först ser fram mot Kreta om 36 dagar:rolleyes:

sahar
2006-07-10, 15:00
Nu vet jag inte när ni skulle åka så hoppas mitt svar inte kommer för srnt. Det fanns rätt många biluthyrningsfirmor i Votsalakia.
Huvudgatan i votsalakia är 3 kilometer lång och alla hotell och supermarket ligger längst med huvudgatan, det är med andra ord inte något större avstånd mellan hotellen. Det fanns en del souvenir och "krims krams" affärer om det är så du menar med shopping.:)

martinifk
2006-07-10, 16:13
Nu vet jag inte när ni skulle åka så hoppas mitt svar inte kommer för srnt. Det fanns rätt många biluthyrningsfirmor i Votsalakia.
Huvudgatan i votsalakia är 3 kilometer lång och alla hotell och supermarket ligger längst med huvudgatan, det är med andra ord inte något större avstånd mellan hotellen. Det fanns en del souvenir och "krims krams" affärer om det är så du menar med shopping.:)


Tack för svar:) (som inte kom för sent;))
Då vet jag hur det ser ut där med shopping och biluthyrning....


Martinifk som åker den 1:e september

CharinaJ
2006-07-16, 12:25
Någon som vet om det finns mopeduthyrare o ev pris i Voutsalakia?
Ska bo på Villa Angela 27augusti o en v framåt.

Tengil
2006-07-17, 16:20
jag undrar vad det finns för möjlighet till vattensport i votsalakia. finns det vattenskotrar, vattenskidor eller dyl?