handdator

Visa fullständig version : Rimliga bo priser på Kylkaderna?


SommarSara
2006-04-23, 09:53
HALLÅ!
Nu hoppas jag att nån har tid att svara mig, hittills har ingen svarat på mina frågor här på kalimera kanske måste man jobba in sig på detta forum för att få svar?:confused:


Ni som har koll på Kylkaderna typ öar som Milos, Paros, Naxos och Amorgos vilka priser kan man förvänta sig för en familj med två vuxna, en tonåring och två barn 3 och 4 år?

Vi reser mellan 16/6-6/7

T ex en studio med kök vid stranden + pool? Vad är rimligt, behöver man "pruta", finns det extra sägar att tillgå?
hur är utbudet nere vid hamnen dvs finns såna boende kvar eller är de oftast uppbokade?

detta kanske är självklara saker för er som rest runt men detta är vår första ö-luff och det vore bra att ha en bild framför sig så man vet på ett ungefär priserna.
Jag har fått uppfattningen att öarna vi är sugna på att besöka är ganska bra priser på?

ÅÅÅÅhhh vad jag längtar efter denna resa!_B-anana

mvh
Sara bye_bye

Eva L
2006-04-23, 10:13
Jag har ingen erfarenhet av att resa så många personer men jag gissar att ett hyfsat boende för fem personer på Amorgos vid den här tidpunkten kostar runt 40-60 euro. I ex Katapola finns inte så många hotell med pool och priserna i övrigt varierar mycket utifrån vilken standard ni vill ha och hur beläggningen ser ut på platsen. Både på Paros och på Naxos är tillgången på rum betydligt större än antalet gäster. På Naxos, Amorgos och Paros har jag själv betalat mellan 25-40 euro för två personer under perioden juni-augusti.

Eva

anderss
2006-04-23, 16:41
Ett tips Sara är att söka på forumet efter det du är intresserad av. Vissa frågor dyker upp ganska frekvent och har redan besvarats.
Prova ska du se att du hittar mycket intressant, lycka till.

SommarSara
2006-04-23, 18:14
Ja, jag har surfat runt efter gamla inlägg vilket är spännande att läsa!
Hela Kalimera sidan är suverän!flabb_flab

mise
2006-04-26, 00:13
Hej SommarSara!

Här behöver man inte jobba sig in!!. Jag är ny här på forumet, gör min första resa till Grekland. Jag fick 16 svar på mitt inlägg på bara några dagar.

Håller med dig om att hela Kalimera-sidan är suverän klapp_klap !!

Ha en jätteskön semester!!

Apelsina
2006-04-26, 12:52
Eftersom du reser i juni kan du säkert pruta lite - särskilt på Paros och Naxos där tillgången på rum är ganska god. Jag är själv väldigt dålig på att pruta utan accepterar ofta snällt priset jag får.

Jag är av uppfattningen att Paros, Naxos och Amorgos har ganska bra priser, men att Milos är något dyrare. Känslan jag fick när jag var där är att standarden på rummen generellt sett är något högre där. Men det finns så klart undantag oxå!

Att säga om det brukar finnas rum i hamnen är väldigt svårt. Det ser så olika ut på olika öar. På Milos ligger många boenden längre upp i samhället medan många på Amorgos ligger nära hamnen. Men som sagt, ni reser i juni så det bör finnas lite att välja på för er.

Trevlig resa bye_bye !

hasa
2006-04-26, 23:53
Om man redan från första eller andra dan kan bestämma att man ska stanna några dagar så brukar priset sjunka.