handdator

Visa fullständig version : Koufonissi i juni


kize
2006-04-23, 08:49
Vi har planer på att ev åka direkt fr Pireus till Koufonissi för några dagar där. Vi anländer till Aten den 19 juni och den dagen går det direktfärja till den lilla ön.
Har skickat en förfrågan om rum och pris till Christinas house och fått svar att de vill ha 70 euro för en stor studio för 4 personer. Vi har aldrig betalat så mycket någonsin ute på öarna!!!
Är detta prisnivån på ön, i så fall får vi nog fundera en gång till.
Tacksam för svar från er som varit där tidigare eller som bokat i år för sammma tid. Har ni några tips?
Vi brukar som regel inte förboka men denna gång anländer färjan mitt i natten och det har varit en lång dag med resa.

Kicki

Elisabet
2006-04-23, 10:52
Det är sex år sedan jag var på Koufonissi och jag vet inte vad det kostar där nu. Redan då var det generellt dyrare där än på andra "familjeöar" i Kykladerna och jag tror den utvecklingen har fortsatt, men 70 euro för fyra personer låter mycket tycker jag.

Vanligen brukar man få ett bättre pris på plats än när man förbokar, och jag tror inte att sängarna tar slut på ön i mitten av juni, men om ni vill bo just på Christinas House så är det kanske ändå säkrast att förboka.

Du kan ju mejla till fler hotell på ön och höra vad de vill ha, så får du en bild av vad de tar. Ett annat sätt är att bara boka en natt och sedan försöka förhandla om priset för resten av tiden, när ni väl är där.

inkfish
2006-04-23, 17:03
Skulle bara tro att det är prisnivån om man bokar i förväg - och på finare ställen som Christinas house. Har inte bott där men mitt minne av det är att det såg lite halvexklusivit ut.

Hoppas nån som varit på Koufonissi vid just den tiden kan svara dig om rumstillgång. Jag har svårt att tro att ön är fullbelagd - samtidigt är där alltid rätt trångt när svenska skolor nyss slutat.

lemon
2006-04-23, 18:20
Vi (två vuxna och tre barn) var på Koufonissi i mitten av juni ifjol och betalade (utan att försöka pruta) 40E/natt för fyra nätter i tvårumslägenhet på Finikas.
Vi fick intryck av att det var rätt mycket folk på Finikas, men att det var långtifrån fullt på andra ställen vid denna tidpunkt.
Trevlig resa

/Magnus

ah666
2006-06-11, 18:09
Hej! Nyss hemkommen från vår resa! Koufonissi var vi på i 4 nätter.Där var otroligt lite turister. Vi var 5 pers och hittade inget större än 4-rum med extra säng vilket för mig är otänkbart! Vi vill ha utrymme och tillgång till kök. Traskade runt och bestämde oss för Atlantida där vi fick två stooora rum med lika stora balkonger_B-anana ! Vi betalade 45 euro för båda per natt ( 5pers) Finikas samma pris men mkt sämre boende!
Priset går ju upp 15/6 men hur mkt beror ju oxå på efterfrågan som jag inte vet ngt om!
Ha en härlig semester!
Annelie