handdator

Visa fullständig version : Chios kanske blir utan internationella flyg


Kalimera
2016-09-25, 16:56
Ekathimerini (http://www.ekathimerini.com/212280/article/ekathimerini/business/chios-may-be-left-without-air-link-to-europe-in-2017) skriver att Chios kanske tappar alla internationella flyg 2017. Det vore ett dråpslag för ön, som redan har det svårt. :mad:

Thira
2016-09-25, 18:27
Det är så orättvist. Nu har jag inte varit på Chios men likväl på Lesvos som var än värre ansträngt av flyktingströmmarna under den mest intensiva perioden förra året. Och där vet vi ju alla redan hur illa det ser ut för turistnäringen idag. Och detta helt i onödan. Jag var i Molyvos, Skala Eressous och Mytilene. I Molyvos såg jag inte en endaste flykting. Och väldigt få turister. De jag såg var holländare och några engelsmän.
Media och många volontärer har publicerat skräckbilder i tidningar och på sociala medier under hela förra sommaren. Väldigt lite har det talats rena fakta om hur situationen 'är nu.

M.a.o det går utför fullständigt i onödan även för Chios om flygen ställs in. Som tur är så är dock ingen av öarna fullt ut beroende av turismen utan det handlar mer om olika platser som är det.__D snyft_drop

Kalimera
2016-09-26, 14:07
M.a.o det går utför fullständigt i onödan även för Chios om flygen ställs in. Som tur är så är dock ingen av öarna fullt ut beroende av turismen utan det handlar mer om olika platser som är det.Chios är beroende av mastish, men tyvärr har mycket av buskarna förstörts i anlagda (sägs det) skogsbränder. :mad:

KR
2016-09-26, 16:44
Så trist och sorgligt!
Chios var verkligen en å som gav mersmak.
//
KR

Kalimera
2016-09-27, 09:41
Chios var verkligen en ö som gav mersmak.Ja, det är en mycket trevlig ö!

Det gick inga flyg från Sverige, men charter från Holland och Norge har funnits.