Visa fullständig version : Hälsningar från Leros!
sjöborren
2016-09-14, 22:50
Nu har vi äntligen kommit till Leros, efter att först tillbringat några dagar på Rhodos. Efter 3 1/2 timmes båtresa kom vi till Agia Marina, och därefter en betydligt kortare taxiresa till Byn Panteli och Nikis studio. Där blev vi varmt mottagna av ägarinnan Maria som då vi kom till trädgårdens pool stannade för att peka bort över trädgårdens pergola. - Åt det hållet ligger Byn Platanos, dit kan ni gå ... Några sekunder senare pekade hon åter mot pergolan, under vilken ett par sitter, och förtydligar - där borta ligger Platanos. När vi för andra gången kikar mot pergolan ser vi hur paret börjar vinka och Maria skratta.
Jag kan säga att det blev en fantastisk överraskning när vi såg vilka de var. Strax därefter öppnade vår kalimera-vän en flaska "skumpa"...
Eftersom jag inte kan lägga ut bildgåtor, så gör jag i stället en fråge-gåta. Vem har vi nu som granne? :D
Masse o Birgit??
Lissi
Tror jeg og ;)
JA, det kan inte vara några andra!:cool:
Lissi
sjöborren
2016-09-15, 15:27
Bravo! Lissi och Kari! klapp_klap Ja, det blev en trevlig överraskning. Och vi kanske ses Kari eftersom jag gärna vill höra henne spela och sjunga.
I kväll hade vi tänkt äta på ouzeri Dimitris O Karaflas som vi läst så gott om. Masse som gick dit för att boka bord fick veta att torsdag, fredag och lördag var var allt fullbokat. Men den som väntar på något gott ... Vi fick ett bord på söndag. :D
Nämen så fint att Masse och Birgit kom iväg. Ha det så trevligt ni alla!
/ Anne bye_bye
Bravo! Lissi och Kari! klapp_klap Ja, det blev en trevlig överraskning. Och vi kanske ses Kari eftersom jag gärna vill höra henne spela och sjunga.
Det gjør vi vel sikkert da fb_gilla
- jeg får lytte etter det svenske språket, og dere se etter en "ensom" kvinne på Alinda :)
ÅH så härligt att de kom iväg!! Nu blev jag RIKTIGT glad:D:D:D
Hälsa dem. De känns som vänner fast vi aldrig setts IRL HA det fortsatt skönt!
Lissi
Sjöborren! Jag tar mig friheten att hoppa in här i din tråd för ett ögonblick. Vill tacka er alla för glada tillrop och välgångsönskningar. Det är ett speciellt forum vi har här på Kalimera. Det är väldigt få av er som jag träffat IRL, men det känns som att jag känner så många av er, och jag känner mycket av er omtanke och ert engagemang.
Birgit och jag är så klart väldigt glada att det nu lyckades och att vi kom iväg.
Lissi: När du häromdagen skrev något om att "Det känns som att ni är på väg. Så härligt". Så svarade jag att ung. "Njae vi är inte på väg, men härligt är det."
Och det berodde på att vi då redan sedan några timmar var på plats här nere.
Väldigt kul var det att återse Sjöborren med make och överraska dem. Vi har nu haft några sköna dagar här på Leros. Ska försöka återkomma med några rader om vår resa i en egen tråd.
Masse
Ha så trevligt på Leros! Jag är avis, så det räcker... ;)
Monica P
2016-09-15, 23:37
I morgon åker jag till Masouri och vinkar till Leros!
Kalimera
2016-09-16, 09:10
Väldigt kul var det att återse Sjöborren med make och överraska dem. Måste säga att det var fantastiskt att göra som ni gjorde. Jag kan se Sjöborren med make framför mig. Så himla kul! klapp_klap
Hoppas att ni trivs, och att ni alla får en fin kväll hos den skallige på söndag. :)
Vi har nu haft några sköna dagar här på Leros. Ska försöka återkomma med några rader om vår resa i en egen tråd.
Masse
Jag är mycket intresserad av hur ni upplever Leros. Det är ju ön som är allra högst på min önskelista!
Nu får ni ta och njuta riktigt ordentligt för mig också. ;) :D
/ Anne :)
Roligt att höra rapport från Nikis studio och ägarinnan Maria.
Det är ett av våra absoluta favoritboenden i Grekland och väl värt lite "gratisreklam" på Kalimera.
Det är några år sen vi var där nu och då hade Maria det lite i kristiderna. Jag var nästan lite orolig att hon inte skulle orka fortsätta.
Ska försöka återkomma med några rader om vår resa i en egen tråd.
Masse
Det ser vi många här fram emot!!
Lissi - väntandes på avgång på Kastrup
Där bodde jag och greken i juni.
Hälsa Maria från mig och Alexios, som förresten åt upp all honung själv :( Hoppas hon fick ordning på sin bil. Den ville inte riktigt då hon skulle köra oss till båten.
sjöborren
2016-09-17, 19:08
Alala! Hade på känn då vi bokade att jag skulle tycka om Leros- men inte så här mycket. Nu har Tilos fått en konkurrent ...😏
sjöborren
2016-09-17, 19:33
Det blev en mini-kalimera-träff när sjöborren, Masse, blåtrast och Kari igår kväll träffades på hotell Alinda för att lyssna på Dafni Lemberou. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck, Dafnis sång och spel på dragspel och klarinett - Även gitarristen var en duktig sångare. Och självklart blev det dans.
Jag hälsade från dig Gail och fick till svar - tell him that we love him. ;)
Alala! Hade på känn då vi bokade att jag skulle tycka om Leros- men inte så här mycket. Nu har Tilos fått en konkurrent ...😏
Så fint! Är det något speciellt med Leros som du tycker extra mycket om? Eller är det bara helheten kanske?
Det blev en mini-kalimera-träff när sjöborren, Masse, blåtrast och Kari igår kväll träffades på hotell Alinda för att lyssna på Dafni Lemberou. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck, Dafnis sång och spel på dragspel och klarinett - Även gitarristen var en duktig sångare. Och självklart blev det dans.
Oj! Bra gjort av er att träffas, tror nog att ni trivdes. _B-anana
Jag hälsade från dig Gail och fick till svar - tell him that we love him. ;)
Takk for sist, sjøborren!
Det var så TRIVELIG å treffe deg og Masse m/respektive :D
- og hvilken HERLIG musikk, og stemning, vi opplevde _B-anana
Kanskje vi sees i Panteli? - tenkte gå dit nå bye_bye
Kalimera
2016-09-18, 15:31
Nu har Tilos fått en konkurrent ...klapp_klap
sjöborren
2016-09-22, 07:08
Nu lämnar vi Leros/Pandeli efter 8 dagar. Boendet på Nikis studios har varit utmärkt! Och Maria är en mycket glad och trevlig värdinna. Och goda grannar har gjort vistelsen än trevligare. Och hela veckan har vi haft Masseväder. :D
Nu lämnar vi Leros med katamaran som tar oss - via Kos - till Tilos, dit vi anländer i eftermiddag.
Vi ses snart igen Leros! Och förhoppningsvis även er kära grannar ... bye_bye
Nu lämnar vi Leros/Pandeli efter 8 dagar. Boendet på Nikis studios har varit utmärkt! Och Maria är en mycket glad och trevlig värdinna. Och goda grannar har gjort vistelsen än trevligare. Och hela veckan har vi haft Masseväder. :D
Nu lämnar vi Leros med katamaran som tar oss - via Kos - till Tilos, dit vi anländer i eftermiddag.
Vi ses snart igen Leros! Och förhoppningsvis även er kära grannar ... bye_bye
Tack detsamma och trevlig fortsättning på er resa!
Masse och Birgit
Monica P
2016-09-22, 08:03
Vink vink från Kalymnos!
Tack för Leros, Sjöborren, trevligt att ni också gilade ön.
Ha en bra färd till Tilos!
/ Anne bye_bye
Kalimera
2016-09-22, 13:28
Nu lämnar vi Leros med katamaran som tar oss - via Kos - till Tilos, dit vi anländer i eftermiddag. Ska bli intressant att höra vad ni tycker om Tilos nu när vi har varit på Leros. Alldeles underbart - det också - skulle jag tro. :)
Tack för rapporter! bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.