handdator

Visa fullständig version : Transport: flygplats till atens city


Totte
2006-04-20, 19:48
Hej!
Kommer till Atens flygplats mitt i natten. Ska till hotell i city. Hur åker jag bäst??

StudioCH
2006-04-20, 20:27
Hej!
Kommer till Atens flygplats mitt i natten. Ska till hotell i city. Hur åker jag bäst??
HALLOJSAN!
TAXI SÅKLART!!
TAXI ÄR FORTFARANDE EN BILLIG LYX MAN KAN UNNA SIG I GREKLAND.
HA DET TOOOOOOOOOOPPEN!
KRAM CARINA

meleagros
2006-04-21, 09:08
Hej!
Kommer till Atens flygplats mitt i natten. Ska till hotell i city. Hur åker jag bäst??


Taxi
Billigt och på natten går det fort till hotellet.

Meleagros:)

dimitris
2006-04-23, 20:55
Taxi kostar ca 35-40 euro från Flygplatsen till Atens City mitt i natten.

Bussen går hela natten och kostar bara 3,10 euro.

FLYGPLATSEN-SYNTAGMA (ATENS CENTRUM)

http://www.oasa.gr/uk/routes/i_stops.asp?route_id=+%D795&rvariant_id=2&medium=0&s_t=ola

dimitris

Riitta
2006-04-23, 21:04
Den bussen längtar man tillsnyft_drop Så bra att den går även på natten och tidiga timmen, ifall man skall åka hem med ett tidigt plan.

Riittabye_bye

Soleil2
2006-04-24, 02:08
Metro från flygplatsen till Syntagma Station tar ca 40 min och tågen går till midnatt, enl en hotellsajt jag nyss hittade.
Bus E95 till Syntagma Square går var 20:e min på dagen och var 30:e min på natten, hela natten.
Frågan är vad som är säkrast - en taxi- el busschaufför som kör som en biltjuv (?) eller tunnelbana mitt i natten. Jag reser med barn så tryggheten är ju väldigt viktig. Synpunkter?

Eva L
2006-04-24, 08:17
Jag skulle defintivt ta bussen förutsatt att sträckan mellan busshållplatsen och hotellet inte är så lång att gå för barnen. Antar att du också har bokat hotell i ett säkert område så blir en kortare proemnad inget att fundera över förutsatt att barnen orkar att gå mitt i natten.

Eva

Alruts
2006-04-24, 09:44
Metro från flygplatsen till Syntagma Station tar ca 40 min och tågen går till midnatt, enl en hotellsajt jag nyss hittade.
Sier du det? Ifølge metroens offisielle nettsider går siste tog fra flyplassen så tidlig som 20.30 (se denne tråden (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3896)). Hvis det du skriver stemmer, er det godt nytt for oss, som lander seint og skal (antakelig til Pireus). Men jeg tviler kanskje …