handdator

Visa fullständig version : Full rulle i Pothia


Aase
2006-04-20, 09:34
Hejsan
Efter en miniöluff (vad konstigt det här ordet ser ut) är jag nu tillbaka igen.
De öar som vi besökte var öde på både turister men även bofasta. Fast när vi kom till Pothia, Kalymnos stad, var det fullkomlig full rulle. Det var som vanligt, alltså som mitt i sommaren. Det var mopeder, motorcyklar, bilar, taximotorcyklar för varor, fiskebåter, taxibilar och en hel del annat. Människor satt ute och åt, spelade kort, spel, drack sprit, frappé, öl, kaffe. Vilken märklig ö detta är. Samma väsen som mitt i sommaren.
När vi kom upp till Massouri-Myrtiesområdet var det däremot tomt, förutom Babis som satt ensam i sin bar på hotell Agelica. Han bjöd på kaffe och en pratsund.
Det var intressant att besöka denna ö även på våren.

Åse som är full av förundran efter sitt sjätte besök på Kalymnos

MIAS
2006-04-20, 12:33
Vad härligt det låter!!Hur länge var ni borta? Var bodde ni på Kalymnos om ni stannade över natten? Åker dit om 32 dagar:D . Längtar jättemycket!! Miabye_bye

NewAnn
2006-04-20, 18:23
Hej Åse jag ser fram emot ditt resebrev som du nämde att du tänkte skriva i en annan tråd, Kalymnos kan jag aldrig höra för mycket om:)
Ja lite roligt att Pothia är en levande stad även så här års men det är ju positivt.
Trevlig resa passar jag även på att säga till Mia.
Mvh Ann

malou
2006-04-20, 22:35
Ja, Aase - så fint om du kan lage et lite reisebrev. Og så hyggelig å lese innlegget ditt. Her ble det uventet sommer og våken stemning i stuen! Selvfølgelig lever det på Kalymnos i den årstiden andre øyer er øde, men hvordan? Dufter krydderne på Telendos? Og hvordan kommer man seg dit utenfor sesong? Hadde vært fint for Bebis med selskap. Stakkars mann, helt alene på bar i Myrties....'Opp alle Kalimeras proletarer' og 'så møtes vi på baren'
klapp_klap Malou

Riitta
2006-04-21, 07:15
Förstår att det var en annorlunda upplevelse och komma till Kalymnos före turistsesongen:) Hade inte varit fel och ha en vårdag i Pothea. Nästan som man längtar efter mopparna:rolleyes: ;)

Riittabye_bye