handdator

Visa fullständig version : Köpa av DVD??


eija
2006-04-19, 09:25
Hej på er alla som är intresserade av grekiska filmer.
Jag ska flyga till Aten i maj och ville hitta någon stor butik där man kunde köpa filmer (VHS eller DVD) av t.ex. Theo Angelopoulos. Marianne eller någon annan, vem kunde hjälpa mig?
Jag såg i går för andra gången en härlig film av Tassos Boulmetis (2003) , något som "Politiki kousina", Kanel och köttbullar? Har någon av er sett filmen?
Regissören förjagades från Turkiet till Grekland år 1964 såsom många andra och han återvände till ********, sin födelsestad först trettio år senare. Filmen berättar fantastiskt fint om familjen och matlagning, den är mycket nostalgisk och så bittersöt, visar för oss hur att laga mat kan lära oss viktig kunskap om kärlek och oss själva. Rekommenderar varmt!

Eija

Gita
2006-04-19, 09:46
Jag såg i går för andra gången en härlig film av Tassos Boulmetis (2003) , något som "Politiki kousina", Kanel och köttbullar? Har någon av er sett filmen?
Regissören förjagades från Turkiet till Grekland år 1964 såsom många andra och han återvände till ********, sin födelsestad först trettio år senare. Filmen berättar fantastiskt fint om familjen och matlagning, den är mycket nostalgisk och så bittersöt, visar för oss hur att laga mat kan lära oss viktig kunskap om kärlek och oss själva. Rekommenderar varmt!

Eija

Filmen heter "En smak av livet" på svenska. Härlig film om kärlek, mat, kryddor...

Lissi
2006-04-19, 12:08
Om den filmen står det på en annan tråd här....:) :p Den är underbar!

Lissi

Marianne
2006-04-19, 22:05
Hej Eija.

Jag vet inte säkert om Metropolis på Panepistimio (nära Omonia) har denna filmen, men jag skulle i alla fall höra där. Det är en stor affär i flera våningar, och om de inte har filmen, så vet de kanske var du kan få tag på den.
Men det finns ju också butiker som bara säljer filmer - de har jag inte koll på, men vet att vi gått förbi några sådana... någonstans.... minns inte riktigt var...