handdator

Visa fullständig version : Film om Lipsi


Smultron
2016-08-08, 15:30
På YouTube finns en ganska bra film om underbara Lipsi:

https://www.youtube.com/watch?v=guUQCmcmrnY

Men för att verkligen förstå tjusningen med ön måste man förstås åka dit och uppleva stämningen och lugnet;):D

Alala
2016-08-08, 19:27
Jodå, en fin film. Såna filmer får ju en att längta galet till Grekland. :D På Lipsi har jag inte varit men skulle nog väldigt gärna resa dit. fb_gilla

/ Anne bye_bye

kirtor
2016-08-08, 20:25
Fantastisk øy. Kommer stadig tilbake. I sommer var jeg der i 2 uker. Vakkert!

RUJO
2016-08-09, 14:13
Fantastisk øy. Kommer stadig tilbake. I sommer var jeg der i 2 uker. Vakkert!

Ja, man blir lätt fast för Lipsi ,om man, som jag, har åkt runt bland de grekiska öarna i snart 45år. Nu bär det snart iväg till Lipsi igen, för 8:e gången. En så "skön" ö är svårt att hitta.

kari
2016-08-09, 14:27
Fantastisk øy. Kommer stadig tilbake. I sommer var jeg der i 2 uker. Vakkert!

Lipsi er virkelig ei herlig øy, har vært 2 ggr og vi V I L tilbake:D
Siden du har vært der i år..., er Lipsi også rammet av flykningekrisen?
Færre turister i år?

Smultron
2016-08-09, 19:39
Ja Kari, tyvärr var det färre turister än vanligt på Lipsi när jag var där, trots att ön inte var särskilt hårt drabbad av flyktingströmmen. Synd om befolkningen som är beroende av turisterna. :( Hoppas situationen förbättras nu under de sista sommarmånaderna!

kari
2016-08-09, 23:45
Ja Kari, tyvärr var det färre turister än vanligt på Lipsi när jag var där, trots att ön inte var särskilt hårt drabbad av flyktingströmmen. Synd om befolkningen som är beroende av turisterna. :( Hoppas situationen förbättras nu under de sista sommarmånaderna!


Det var det jeg var redd for :(
Ja, jeg håper virkelig det bedrer seg!

Susie
2016-08-10, 12:14
I har fået overbevist mig :-) Jeg rejser til Lipsi 5/9. Tidligere har jeg bare haft en enkelt overnatning der på grund af problemer med færgen til Astypalia.
Det lyder som om, jeg snart har endnu en favorit-ø :-)

kari
2016-08-10, 13:47
I har fået overbevist mig :-) Jeg rejser til Lipsi 5/9. Tidligere har jeg bare haft en enkelt overnatning der på grund af problemer med færgen til Astypalia.
Det lyder som om, jeg snart har endnu en favorit-ø :-)

fb_gilla

Smultron
2016-08-10, 14:46
I har fået overbevist mig :-) Jeg rejser til Lipsi 5/9. Tidligere har jeg bare haft en enkelt overnatning der på grund af problemer med færgen til Astypalia.
Det lyder som om, jeg snart har endnu en favorit-ø :-)


fb_gilla Önskar dig en riktigt trevlig tid på Lipsi! :)

RUJO
2016-08-10, 15:50
I har fået overbevist mig :-) Jeg rejser til Lipsi 5/9. Tidligere har jeg bare haft en enkelt overnatning der på grund af problemer med færgen til Astypalia.
Det lyder som om, jeg snart har endnu en favorit-ø :-)


Hoppas Du stannar någon vecka, så Du riktigt lär känna Lipsi.
Jag åker dit den 3 september med speedboaten från Rhodos och stannar tre veckor.
Skall bli kul att höra vad Du tycker.

Kalimera
2016-08-13, 11:56
På YouTube finns en ganska bra film om underbara Lipsi:
fb_gilla