handdator

Visa fullständig version : Färja från Piraeus


Bluesea
2006-04-19, 08:33
Vi ska åka med Blue Star Ferries från Piraeus till Kos 19.00 den 9 juni. Blue Star Ferries tycker absolut vi ska förboka (de vill ju kränga biljetter) men om planet är några timmar försenat missar vi färjan och biljetterna är förbrukade.

"We would like to inform you that after the departure of the vessel, you may not get any refund." säger de glatt. Men vi ska ju åka längst upp och inte ha någon hytt. Tror ni beresta kalimeror att det blir problem att köpa biljetterna några timmar innan avgång? Det är ju tidigt på säsongen och det går väl att knöka in hur mycket folk som helst på däck (nästan). Tilläggas bör att enligt en hotellägare på Kos är det inget speciellt den helgen.

Bluesea

PS. Förresten, medan jag ändå är på gång. Vet någon VAR man köper biljetterna (i förhållande till t-banan)? I närheten av Blue Star Ferries avgångsplats, kanske?

Tom
2006-04-19, 09:09
[quote=Bluesea]Vi ska åka med Blue Star Ferries från Piraeus till Kos 19.00 den 9 juni. Blue Star Ferries tycker absolut vi ska förboka (de vill ju kränga biljetter) men om planet är några timmar försenat missar vi färjan och biljetterna är förbrukade.


Hej !
Den helgen hade jag nog bokat.
Jag har saxat nedanstående från ett tidigare inlägg i forumet. /Tom



Ja, den ortodokse påsken, og dermed også pinsen, ligger én uke etter «vår» i år, så 10.–12. juni er pinsehelg i Hellas. Med andre ord burde vi antakelig ha sjekka den greske kalenderen før vi bestilte billetter til Athen 10. juni … :(

Tom
2006-04-19, 09:24
Bluesea

PS. Förresten, medan jag ändå är på gång. Vet någon VAR man köper biljetterna (i förhållande till t-banan)? I närheten av Blue Star Ferries avgångsplats, kanske?
[/quote]

Här kan ni köpa och boka biljetter:
Xenios Zevs
Travel&Tourism Agency
Akti Tzelepi 2 Pireus
Tel: +30 21042 26 094 Fax +30 21041 25 666
Kontoret ligger i nära anslutning till buss-stop från flygpl.
Granne med tavernerna vid hamnen.
/Tom

Bluesea
2006-04-19, 13:03
Tusen tack för det blixtsnabba svaret. Då är väl bara att börja packa då...

Bluesea

lemon
2006-04-19, 13:21
PS. Förresten, medan jag ändå är på gång. Vet någon VAR man köper biljetterna (i förhållande till t-banan)? I närheten av Blue Star Ferries avgångsplats, kanske?



Kan inte låta bli att berätta om att jag hade samma undran fast omvänt.

När vi handlat biljetter i "biljettkiosken" så väntade vi på att nästa kund skulle bli klar innan jag åter skred fram till luckan och frågade om var exakt Blue Star Paros ligger.

"Right behind you", sa den konfunderade damen i luckan, varpå jag vände mig om och fann att den färja som skymt sikten lämnat kajen och 50 meter bort låg jättefärjan från Blue Star.

Tror inte jag gav ett alldeles världsvant intryck...

/Magnus