Visa fullständig version : Oväntad ledighet i Paleochora
Att byta jobb kan leda till att det blir lite ledighet emellan. En del av den ledigheten ska jag använda till ett veckobesök i Paleochora, känns lite lyxigt med en vecka som inte var tänkt, i år. ska bo på Ostria Rooms, vid sandstanden, nytt boende för mig. Ligger i samma hus som bageriet. Nån som känner till det? kommer att vara där vid fullmåne, meteroitregn och 15/8, Mariadagen, längtar....
ÅH så härligt det låter, både med resa och nytt jobb....Känner inte till Ostria Rooms men vill ändå säga LYCKA TILL!
Lissi
Jag har inte bott där, men jag har faktiskt tittat på boendet. Det ser väldigt fint ut. Enkelt, men fint. Du får gärna återkomma med en recension.
/NW
Att byta jobb kan leda till att det blir lite ledighet emellan. En del av den ledigheten ska jag använda till ett veckobesök i Paleochora, känns lite lyxigt med en vecka som inte var tänkt, i år. ska bo på Ostria Rooms, vid sandstanden, nytt boende för mig. Ligger i samma hus som bageriet. Nån som känner till det? kommer att vara där vid fullmåne, meteroitregn och 15/8, Mariadagen, längtar....
ramses, du fick mig att tänka på min situation för snart
4 år sedan. Jag var var arbetslös för första gången,
drygt 50 år ung :eek:snyft_drop.
För att hämta nya krafter och införa poitiv energi mitt i
eländet beställde vi en restis till Kreta.
Dagarna innan avresan fick jag ett telefonsamtal, gick på intervju och hade ett kontrakt i handen dan innan vi åkte.
Det blev en av mina lyckligaste resor_B-anana_B-anana
Där jobbbar jag forfarande kvar och stortrivsklapp_klap
/Kajja bye_bye
Härligt, trevlig resa!
/ Anne bye_bye
Ja nu börjar det så smått närma sig. Gör min sista arbetsdag på nuvarande jobbet. Sedan ledig tvåveckor, med avresa 12/8. Längtar
Ja nu börjar det så smått närma sig. Gör min sista arbetsdag på nuvarande jobbet. Sedan ledig tvåveckor, med avresa 12/8. Längtar
fb_gilla
Lissi
Ja nu är resa igång. Landade en halvtimme före utsagd tid med Ryanair. Taxi till hotellet. Sitter nu på Röda cykeln o äter o intar den första ouzon, den är god, den . Imorgon blir det bussen ner till Pal.
Ha en flott ferie:)
- n y t herlige Paleochorafb_gilla
På min nedtelling til Pal står det 77 dager igjenbye_bye
Låter fint. Njut för fulla muggar!
/ Anne bye_bye
Landade en halvtimme före utsagd tid med Ryanair.
Ja, det gör man ju alltid :) Sist var vi 50 min sen vid avresa och 10 min före utsatt tid vid landning :)
/Netwolf
Kalimera
2016-08-13, 11:47
Imorgon blir det bussen ner till Pal.Hälsa. :)
Hälsa. :)
Säger detsamma: Hälsa!
Birgitta.
Ha det gott ramses!!fb_gilla
Lissi
Jag har det gott o hälsar till höger o vänster :) / Yvonne
Jag har det gott o hälsar till höger o vänster :) / Yvonne fb_gilla
Ser på en av Paleochoras web-kameror att det blåser även idag. Inte farligt va?
Ha en fin Maria-högtid i morgon. Den kan vara trevlig trots att man inte är religiös.
Och så har ni en Paleochora-fullmåne på torsdag!
Birgitta.
Jo, det är friska vindar, får väl se hur många dagar det håller i sig. Jag har frågat om det händer något speciellt i morgon i byn på Mariadagen, men det är enbart i kyrkan. Mer som en långhelg för gemene man. Idag ska jag vandra till Anidribeach, får hoppas jag inte blåser bort på vägen 🐳
Netwolf: angående Ostria rooms. Det kan jag rekommendera. AC fungerar helt problemfritt, inga problem med varmvatten, både nedsänkning av golvet och draperi i duschen ! Rent o fräscht, städningvarje dag, textilbyte efter tredje natten. Bra läge, bageri i gatuplanet, supermarket helt nära. Maria som driver boendet är mycket trevlig o tillmötesgående. Det är sex rum/studios totalt. Mycket prisvärt.
Netwolf: angående Ostria rooms. Det kan jag rekommendera. AC fungerar helt problemfritt, inga problem med varmvatten, både nedsänkning av golvet och draperi i duschen ! Rent o fräscht, städningvarje dag, textilbyte efter tredje natten. Bra läge, bageri i gatuplanet, supermarket helt nära. Maria som driver boendet är mycket trevlig o tillmötesgående. Det är sex rum/studios totalt. Mycket prisvärt.
Tack för det! Det ska jag lägga på minnet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.