handdator

Visa fullständig version : Lite frågor om boende och luncher


wintherman
2006-04-18, 21:59
Hej,
vi är 3 familjer, barn från 3-13, som ska åka till Sifnos alt Serifos och Milos i slutet av Juni.
Vad kan vi förvänta oss för priser på boende? Kanske bra prutläge när vi är så många:D
För att kunna äta annat än bagetter som lunch så funderar vi på att ordna varmt vatten på något sätt. Brukar det finnas vattenkokare på rummen?
Kan vi köpa T-sprit till spritköket där?
Någon som har tips om billigt boende i Pireus förutom hotel Anita/Argos som dyker upp vid websökningar hela tiden?

Hälsningar
Håkan

Ruby
2006-04-18, 22:36
För att kunna äta annat än bagetter som lunch så funderar vi på att ordna varmt vatten på något sätt. Brukar det finnas vattenkokare på rummen?Hyr man studio eller lägenhet har man kök och därmed kokplattor på rummet, så det går att laga enklare mat. Hyr man i stället ett vanligt hotellrum finns det ofta kylskåp, men inte kokplattor. Det kan därför vara bra att ta med en resevattenkokare eller doppvärmare.

Lycka till!

Ruby

CarinaN
2006-04-19, 14:55
Hej,
vi är 3 familjer, barn från 3-13, som ska åka till Sifnos alt Serifos och Milos i slutet av Juni.
Vad kan vi förvänta oss för priser på boende? Kanske bra prutläge när vi är så många:D

Vi var på Sifnos och Milos i slutet av juni förra året, två vuxna utan barn. Vi gav 30 euro per natt på båda öarna. Då bodde vi i studio med separat sovrum och riktigt kök.

Carina

wintherman
2006-04-20, 22:50
Hej,
tack för tips och info.
Har ni några tips var, vilken by, vi kan slå oss ner i på dessa öar för att få tillgång till någon affär och "hemmastrand" för de minsta.

Hälsningar
Håkan i Umeå med 50 cm snö på gräsmattan...

Eva L
2006-04-21, 08:36
Jag har bara varit på Sifnos av de öar du nämner och Faros borde vara en lämplig by för riktigt små barn. Lugnt på stranden. Fanns en eller ett par mindre affärer men inte alls samma utbud av affärer som i Kamares.

Eva

Agda
2006-04-22, 16:16
Kan vi köpa T-sprit till spritköket där?
Hälsningar
Håkan

Det är billigare att köpa det minsta gasolköket än T-sprit (om det går att få tag på).När jag köpte mitt kostade det inte många tior och engångstuben till kostar 3-6:- och finns i princip i vilken "market" som helst.De flesta greker använder det till att göra sitt kaffe på därför är det väldigt lätt att få tag på.

Agda