handdator

Visa fullständig version : Flere anbefalinger...


kari
2016-07-18, 14:04
Obs.. a n b e f a l e må jeg kanskje vente med å gjøre:o
De to ( pocket) bøkene jeg skriver om her har jeg planer om å vente med å lese..

De er på svensk, så om jeg heller leser dem, og legger dem igjen i " biblioteket" på Haris Studios/Paleochora i høst, kan flere få glede av dem:)
- mange svenske bruker jo å bo der!

Jeg har kjøpt dem hos Adlibris

Den ene, skrevet av Kicki og Gunnar Lide'n ( ..kan ikke sette ' over :o)
heter "Grekiska Livstycken" og forteller historiene om 37 kvinner som flytter fra Sverige til et nytt liv i Hellas...
Fortellinger om kjærlighet og hardt arbeid for å få ett stykke liv til å fungere...

Den andre (også av Gunnar L ) heter "Under Tamarisken"
Han bodde og arbeidet i Athen i de seks kriseårene 2010 - 2016.
- han reiste også til Kreta, Rhodos og Thessaloniki under denne tiden og har skrevet om endringene i Hellas gjennom den økonomisk nedgangen og flyktningekrisen.
Boka inneholder tegninger og betraktninger fra et land i forandring.

Interessant stoff/ lesning synes jeg :)

Lissi
2016-07-18, 14:11
Grekiska livstycken har jag köpt, läst och skickat vidare, men under tamarisken ska jag nog köpa....
Jag lämnar alltid också böcker efter mig i Grekland. ett härligt sätt att dela med sig...:D

Lissi

kari
2016-07-18, 14:37
Grekiska livstycken har jag köpt, läst och skickat vidare, men under tamarisken ska jag nog köpa....
Jag lämnar alltid också böcker efter mig i Grekland. ett härligt sätt att dela med sig...:D

Lissi

Så du har lest den fb_gilla
- regner med at den er fin, siden du har gitt den videre:)
Men du skrev kanskje ikke om den her?
Jeg "søkte" før jeg skrev innlegget:)

yannis
2016-07-18, 14:41
Kari, lägg dem i Haris bibliotek när ni åker hem!!!!!!!
Jag har följt Anki och Gunnar i flera år men har ännu inte köpt deras böcker.

Då behöver jag inte ta med mig någon bok i december-januari. Kanske. Min stickning tar så stor plats. Och morgonrocken kan jag ta med.

Jag blir så glad över böckerna om du lämnar dom. Och jag kommer att lämna tillbaka till biblioteket.

Birgitta.

kari
2016-07-18, 14:49
Kari, lägg dem i Haris bibliotek när ni åker hem!!!!!!!
Jag har följt Anki och Gunnar i flera år men har ännu inte köpt deras böcker.

Då behöver jag inte ta med mig någon bok i december-januari. Kanske. Min stickning tar så stor plats. Och morgonrocken kan jag ta med.

Jag blir så glad över böckerna om du lämnar dom. Och jag kommer att lämna tillbaka till biblioteket.

Birgitta.

Da leverer jeg dem til deg, via Ekaterina, så legger d u dem i biblioteket :)

Lissi
2016-07-18, 15:24
Jo Kari jag tror det fanns ett inlägg om detta, men det kanske försvann i samband med att Janne fick rensa bort inlägg här...eller så var det kanske på FB???? Det var det kanske.....Jag skickade min bok till Frappe, som ju har stor erfarenhet av att bo i två länder....

Victoria Hislops böcker har jag ju läst en del på norska, vilket är väldigt trevligt!

Lissi

yannis
2016-07-18, 20:20
Da leverer jeg dem til deg, via Ekaterina, så legger d u dem i biblioteket :)

_B-anana_B-anana

Kari, från mitt hjärta!
Birgitta.

kari
2016-07-18, 23:03
_B-anana_B-anana

Kari, från mitt hjärta!
Birgitta.

Det et fint å vite at du, Birgitta, og kanskje flere etter deg,
kan ha glede av bøkene:D

Frappe
2016-07-19, 13:58
Jo Kari jag tror det fanns ett inlägg om detta, men det kanske försvann i samband med att Janne fick rensa bort inlägg här...eller så var det kanske på FB???? Det var det kanske.....Jag skickade min bok till Frappe, som ju har stor erfarenhet av att bo i två länder....

Victoria Hislops böcker har jag ju läst en del på norska, vilket är väldigt trevligt!

Lissi

Det var på FB :) ( Greklandsvänner ) och jag har ännu inte läst den ska avsluta mina andra böcker först! Men maken har läst den..;) han tyckte den var väldigt bra! Denna bok kommer sendan vandra vidare! klapp_klap

Camilla