handdator

Visa fullständig version : Hotell Riviera, Rhodos stad


WesterH
2006-04-18, 18:32
Jag har en liten fråga vad det gäller hotell Riviera i Rhodos stad. Jag och min pojkvän funderar på att bo där en vecka i augusti, o jag tänkte höra om nån har nån information om hotellet? Nån som bott där som vet hur det är? hur rummen är och frukosten osv.

Tacksam för hjälp!klapp_klap

Lotta

lille
2006-04-19, 19:18
Hei! Vi bodde på Hotell Riviera i september -05. Vi var 2 voksne og en 13-åring som bodde sammen på et dobbeltrom, og det gikk helt fint. Badet var ganske lite, men det hadde badekar. Dette var første gang vi hadde dobbeltrom, ikke leilighet, men vi hadde god plass. Frokosten bestod av loff, rundstykker og formkaker. Skinke, ost og syltetøy til pålegg. Vi ble litt lei av dette i 2 uker.... De hadde forresten også svensk fil (er det ikke det det heter?). I baren jobbet det ei finsk dame, og det virket som om de fleste gjestene også var finske. Det var nok derfor de spilte finsk musikk i baren, det syns jeg kanskje ikke gav meg noen følelse av å være i grekenland. Bassenget var bittelite... og isende kaldt! Men for 2 voksne i 1 uke kan jeg godt anbefale hotellet. Rent og pent ! Kjempeflott beliggenhet. Rett over gata til stranden, og 4 minutter dersom du ønsker den andre stranden, alt etter om du vil ha vind eller ikke. Tror ikke dere vil bli skuffet.

Anbefales av Lille !

StudioCH
2006-04-20, 20:35
HEJ LOTTA!bye_bye
NEJ, JAG TROR INTE HELLER ATT NI BLIR BESVIKNA, HOTELLER LIGGER VÄLDIGT BRA, MED BLÅS-STRANDEN UTANFÖR DÖRREN I STORT SETT OCH DEN LUGNARE ELLI-STRANDEN "RUNT HÖRNET"! DT GÖR VÄL INGET OM DOM SPELAR FINSK MUSIK PÅ HOTELLET, FÖR JAG HOPPAS VERKLIGEN INTE ATT NI SKA TILLBRINGA ERA RHODOS-KVÄLLER DÄR!! HE HE.. (OM NI INTE VVVVVVVIIIIILL HÖRA FINSKA TONER SÅKLART!!?? GREKISK MUSIK OCH MER GREKISKT FOLK UTOMHUS HITTAR NI INE IGAMLA STAN MERA, OCH DÄR ÄR DET UNDERBART ATT STROSA OMKRING, OCH "TAPPA BORT" SIG INNE I LABYRINTEN... INGA PROBLEM, FÖR MAN HITTAR ALLTID UT, MED ELLER UTAN HJÄLP! GÅ IN I DE SMÅ SMALA GRÄNDERNA DÄR, SÅ SER NI VART GREKERNA SJÄLVA GÅR OCH ÄTER OCH PÅ BAR PÅ KVÄLLARNA. PS: I GREKLAND "GÅR MAN UT" EFTER TIO PÅ KVÄLLEN (TIDIGAST)!!!
HA DET TOOOOOOOOPPEN!!! KRAM: CARINA_B-anana

WesterH
2006-05-01, 22:37
Tack så mycket för era tips! det låter ju som att Riviera är ett helt ok hotell! flabb_flab

Det blir nog det i sommar då! _B-anana

Ha det bra alla!! // Lotta

boxmaier
2006-05-10, 13:40
Bodde på Riviera i 2004 og syntes det var et helt greit hotell. Fikk dessverre aldri prøvd frokosten. Skjønner ikke det???For mye festing kanskje???

Kjell50
2006-06-14, 13:36
Jag har en liten fråga vad det gäller hotell Riviera i Rhodos stad. Jag och min pojkvän funderar på att bo där en vecka i augusti, o jag tänkte höra om nån har nån information om hotellet? Nån som bott där som vet hur det är? hur rummen är och frukosten osv.

Tacksam för hjälp!klapp_klap

Lotta


Hej! Jag bodde på det hotellet 92-93 kommer inte ihåg exakt vilket år det var! Det var ganska bra när jag var där! Men nu har dom renoverat hela hotellet 2001 så nu är det nog riktigt fint där. Läget är perfekt lite trafik på kvällarna. Nära till stranden om du väljer samma sida som hotellet. Det blåser alltid på den sidan av ön och blåser det inte så är det något fel sägs det bland grekerna där nere! Annars tar det bara ett par minuter att gå till andra sidan! Försök att få rum med havsutsikt så får ni beskåda solnedgången på kvällarna! V/H Kjell50bye_bye Ha det så bra därnere! P.S har varit på Rhodos 7 ggr.

Kjell50
2006-06-14, 13:38
Hej igen! Om ni inte vill sola och bada inne i stan så hyr en bil eller Mc och åk efter kusten så finns det massor av stränder attt välja på! Kjell50