handdator

Visa fullständig version : i vilken ordning?


staffan
2006-04-18, 11:39
Till er som vet allt! Vi ska resa till Grekland i juli. Flyg till Aten, sen är vi nyfikna på Amorgos, Folegandros, sifnos och Milos. I vilken ordning är det bäst/enklast/kortast väg att resa. Vet du något billigt sjyst rum med havsutsikt på nån av öarna? pris?


vänligen
Staffan

Apelsina
2006-04-18, 13:43
Jag hade nog tagit Amorgos, Folegandros, Milos och Sifnos - i den ordningen. Det ryktas att det numera går en båt som trafikerar Amorgos - Milos och Folegandros, via Ios tror jag. Tar ni den är det ju en ganska smidig rutt. I värsta fall får ni ta omvägen om Santorini och byta färja där. Sedan är det samma linje som trafikerar Folegandros, Milos och Sifnos så vitt jag vet.

Har själv samma önskemål i sommar, på ett ungefär:) ! Tror dock att det är väldigt svårt att få rum på Folegandros i juli om man inte har förbokat, så vi lämnar nog den ön till ett annat år.

Alexandra
2006-04-18, 14:38
Vi åkte med Super Jet som gick från Koufonissi-Amorgos-Santorini-Ios-Folegandros-Milos där vi gick av, bekvämt och smidigt:)

/alexandra

Apelsina
2006-04-18, 15:32
Vi åkte med Super Jet som gick från Koufonissi-Amorgos-Santorini-Ios-Folegandros-Milos där vi gick av, bekvämt och smidigt:)

Alexandra, har du någon koll på om det är en tur som går ofta, eller är det en sådan där en-gång-i-veckan-båt;) ?

Det är ju jättebra med en linje som faktiskt förbinder östra och västra delarna av Kykladerna. Sparar ju en massa tid om man inte måste åka via t ex Santorini och byta båt! klapp_klap

Alexandra
2006-04-18, 16:18
Jag har faktiskt ingen aning hur ofta den går, men vi tog den från Koufonissi till Milos och från Milos till Santorini i alla fall:) Det var någon gång från början till mitten av September som vi åkte Super Jet och den gick ganska ofta då av vad jag minns...Men nu i juni verkar den inte gå mer än på Söndagar, men antagligen oftare under högsäsong...

Det var så lustigt att den gick från Koufonissi för vi ville till Milos men hittade inget smidigt sätt att ta sig dit, så av en slump såg vi att man kunde ta sig till Milos när vi var på Koufonissi och betalade 63 Euro 2 personer för visso men ändå...Värt varenda krona!:D

/Alexandra