handdator

Visa fullständig version : Kolimbari


mimzzie
2006-04-17, 20:23
Hej! :)

Är alldeles ny här på Kalimera. Har läst lite av inläggen och sökt info men inte hittat det jag söker.

Vi har bokat resa till Kolimbari 20 maj. Har aldrig varit på den sidan av Kreta men hört att det är många fina små byar längs kusten. Någon som varit där? Hotellet - Grand bay beach resort ser fint ut, men det står inte mycket om den lilla byn som ligger dryga 2 mil från Chania. :confused:

Stranden nedanför hotellet består av småsten och det vore också trevligt att veta om det i närheten finns en sandstrand eller om man måste ta sig per buss till någon närliggande by för sandstrand?

//Mimzzie flabb_flab

Ia
2006-04-17, 22:04
har ikke vært der selv, bare kjørt forbi. Stranden er helt grei, litt sand og småsten om hverandre. Ellers et veeeldig stille sted uten noe særlig turisme...eller andre ting en noen boliger, noen tavernaer og noen større/finere hoteller.
Ta et søk på Google så finner du masse, mest på tysk, men du får et vist inntrykk + en del bilder

Ia_B-anana

mimzzie
2006-04-19, 13:17
Tackar för svaret!

Det är ungefär som jag föreställt mig den lilla byn av den informationen jag hittat.

//Mimzzie

Argyris
2006-05-24, 09:03
Hej,

har precis varit i Kolymbari, det finns en fantastik taverna som har fisk som specialitet men även god grek mat.

Diktina.

Husets vin är helt ok!
Kolla på va som är dagens fångst!!
Ägarfamiljen fiskar själv

/Niko

myssa
2006-05-24, 09:55
jag undrade bara om det är familjen Kokolakis som äger Diktina??
hörde att den tavernan som den familjen driver skulle vara bra.
myssa..........

Argyris
2006-05-24, 17:28
Diktini i Kolymbari ägs av Marnerakis... har varit i samma familj ganska länge

myssa
2006-05-25, 11:15
har inte ätit på diktini men jag har antecknat, så det kan nog bli ett besök.
myssa.......14 dagar kvar.....