Visa fullständig version : En liten pryl
Gomorron alla bye_bye
Jag har tänkt på en sak ett tag...
Visst måste det vara fler än jag som skulle tycka
att det vore kul att ha en liten Kalimerapryl att ha
på sig när man är i Grekland?! :)
Kan vara ett enkelt blått armband med loggan på
eller ett märke att fästa på jumpern, väskan etc.
Tänk va roligt att stöta på nån kalimeravän på resan,
i affären eller på nån taverna med samma pryl!!!
Ibland behövs det inte mer för att man ska få nya
vänner för livet _B-anana_B-anana
Kanske skulle en del av försäljningsintäkterna gå till nån
av alla hjälporganisationer som finns där nere.
"Många bäckar små..."
Ha en fin dag! bye_bye
sjöborren
2016-03-30, 09:37
Bra idé Kajja, då det inte längre finns några kalimeratröjor att köpa. Men visst är det märkligt, att under alla år jag haft tröjan på mig har jag aldrig mött någon annan med kalimeratröja - däremot ett linne och en kalisperatröja.
Trots att min tröja idag både är solblekt, vindpinad och oljefläckad kommer den alltid att få hänga med/på mig i Grekland. :cool:
Men ett blått armband kan jag tänka mig. Och att sen att pengarna kan gå till någon hjälporganisation.
Hej sjöborren bye_bye
Jag vet inte om du ska iväg nånstans i år men ser jag någon på Kreta eller Zakynthos i en solblekt och oljefläckad Kalimeratröja så vet jag att det är DUU flabb_flabflabb_flab
bye_bye
Monica C
2016-03-30, 10:45
Ja ett blått armband skulle sitta fint !!!!
Tack vare en Kalimeratröja kom jag i samspråk med en man på flygplatsen på Samos och när hans sambo anslöt och vi hade utrönt var vi kom från så visade det sig att hon och jag var tremänningar och förmodligen träffats som barn när hela stora släkten firade jular tillsammans.De bodde i södra Sverige och vi här uppe i norr så tack Kalimeratröjan👍
Monica😎
Ja ett blått armband skulle sitta fint !!!!
Tack vare en Kalimeratröja kom jag i samspråk med en man på flygplatsen på Samos och när hans sambo anslöt och vi hade utrönt var vi kom från så visade det sig att hon och jag var tremänningar och förmodligen träffats som barn när hela stora släkten firade jular tillsammans.De bodde i södra Sverige och vi här uppe i norr så tack Kalimeratröjan👍
Monica😎
Åååå va roliigt!! _B-anana
flabb_flab_B-anana
Skulle vara jättekul att ha, jag har en Kalimera-tröja, men den är alldeles för liten på mig, så ett blått armband skulle vara toppen flabb_flab flabb_flab
Men Armband? Det leder osökt tanken till All Inclusive...
Arne
Men Armband? Det leder osökt tanken till All Inclusive...
Arne
...ja de är ju ofta blå! :D
...fast vi har ju ALL INCLUSIVE vi med på sätt och vis....Hela Grekland är ju vårt hotellområde ;)
Lissi
sjöborren
2016-03-30, 14:28
Kajja! Jag är på Tilos från den 25 april till den 11 maj - sista dagen/dagarna på Rhodos. Den 12:e maj tvättar jag, för den 13:e åker jag/tröjan till Kreta. Så om du befinner dig i Agia Marina vid den tiden - fram till den 27:e - kanske ... :cool:
Kajja! Jag är på Tilos från den 25 april till den 11 maj - sista dagen/dagarna på Rhodos. Den 12:e maj tvättar jag, för den 13:e åker jag/tröjan till Kreta. Så om du befinner dig i Agia Marina vid den tiden - fram till den 27:e - kanske ... :cool:
Haha, Du är ju värre än mig! Jag är hemma några veckor i alla fall....:D
Fem veckor mellan förra och nästa resa och 2,5 mellan nästa och nästnästa :D
Lissi
Vi kan ha såna här små flaggor på långa stänger, som småbarn har på cyklarna, så syns vi. :D
Vi kan ha såna här små flaggor på långa stänger, som småbarn har på cyklarna, så syns vi. :D
fb_gilla
Haha jaaa eller kanske en keps med någon form av Kalimerapropeller ;)
Sjöborren, så synd..vi missar varandra med ett par dagar!!
Jag är bor i Agia Marina den 2:a juni och en vecka framåt.
bye_bye
Men Sjöborren! Vem behöver Kalimera-tröjor, -linnen, -armband, -vimplar eller annat om man har så säker inbyggd Kalimera-radar som du har! Den fungerar ju perfekt, och det är jag och Birgit jätteglada för. Tack vare den fick vi ju lära känna er på Tilos. Men ok, för oss andra som inte har lika säker Kalimera-blick som du så vore ett kännetecken bra! :)
Masse
Thira, Arne och Netwolf...flabb_flabflabb_flab..roliga inputs!!!
MEN från min sida var det på riktigt...
Jättekul ni andra som gillade idén klapp_klap
Nåväl... jag får väl göra det på mitt sätt:) Ang_elx
Brukar ofta prata om Kalimera med svenskarna när jag "är iväg."
Detta var bara ett försök/önskemål när jag gjorde inlägget.
Fixade förra året ett fint maskulint _B-anana armband till min Johan där det står Saganaki(vilket han ääälskar)...och det blev lite succe på senaste resan. lbland måste man bara våga vara lite "aout of the place" _B-anana Ha det bra, alla bye_bye
PS. Om ni har sett "Fuck Canser-armbanden" så tänkte jag..tror absolut inte det förknippas med All Inclusive!!
Monica C
2016-03-30, 22:57
PS. Om ni har sett "Fuck Canser-armbanden" så tänkte jag..tror absolut inte det förknippas med All Inclusive!!
👍👍👍👍
Monica😍
👍👍👍👍
Monica😍
Både jag och Johan vet vad det innebär..tryvärr.. så...ALLA..Njut av varje minut!!💕
sjöborren
2016-03-30, 23:37
Synd Kajja att vi missar varandra med några dagar. Var på Kreta skulle ni bo?
Masse! Tror att vi hade en gemensam inbyggd radar. ;) Och hoppas vi snart ses igen.
Sjöborren
Synd Kajja att vi missar varandra med några dagar. Var på Kreta skulle ni bo?
Masse! Tror att vi hade en gemensam inbyggd radar. ;) Och hoppas vi snart ses igen.
Sjöborren
Gomorron :)
Vi ska bo på Apladas i Agia Marina. Nyrenoverat med bra läge tycker jag. Det var länge sen vi bodde i Agia Marina. Oftast bor vi i Agi Apostoli. Var bor ni? Du kan ju lämna Kalimerajumper i receptionen så kan jag låna den 1 vecka..haha:D:D
63 dagar kvar_B-anana_B-anana
bye_bye
Kan sikkert være fint med et armbånd, Kajja:)
- men hvor lett vi oppdager/ser det om vi passerer hverandre et sted i Hellas er jeg litt usikker på :confused:
Som medlem fra Kalimera's barndom er jeg heldig og har både Kalimera-og speratrøyer :)
Jeg har en pryl (?) og, fikk den som premie i en Fotokonkurranse for noen år siden:) - kanskje det er mulig for Janne å tilby slike?
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/Mobile%20Uploads/6A685129-CB36-4328-B7EC-C85E83A02D28_zpsyixtwuhu.jpg
Kalimera
2016-03-31, 10:44
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/Mobile%20Uploads/6A685129-CB36-4328-B7EC-C85E83A02D28_zpsyixtwuhu.jpg
Jag har fortfarande några sådana kvar. De ligger på en vind, fast inte min vind. När jag blir bättre i ryggen ska jag gå dit och titta hur många det finns kvar.
Jag har fortfarande några sådana kvar. De ligger på en vind, fast inte min vind. När jag blir bättre i ryggen ska jag gå dit och titta hur många det finns kvar.
Janne, ifall du hittar dom så vill jag stå överst på
önska-köpa-listan _B-anana
Krya på din rygg!
Kari, jag skulle lätt lägga märke till ett sånt armband.
Jag har nämligen den fula ovanan att sitta och glo på
folk som passerar när jag sitter och njuter av en Mythos
nån stans..hahaha :):D:D
Jag vet inte om detta är reklam, men då får du, Janne plocka bort det.
Jag tror att Janne inte har möjlighet att engagera sig i att sälja saker numera. Det är både kostsamt och tar mycket tid. Jag är däremot fortfarande lycklig över att ha 5 Kalimeratröjor samt en kepa.
Anita på Kreta har haft en smyckes- samt prylbutik i Plataniasområdet, som hon nu har avvecklat. Hon har dock mycket kontakter med tillverkare av hemslöjd och smycken. Just nu befinner hon sig i Sverige.Jag har inhandlat mycket på hennes webshop, bland annat nyckelringar, armband, halsband och en del silversmide. Nyckelringarna och armbanden gör hon själv, men köper in pärlorna/kulorna..
För cirka 3 år sedan hade hon ett litet samarbete med Kenneth, Galen i Grekland, i Kalives. Byborna i Kalives hjälpte dom fattiga bybor med att samla in pengar för att köpa livsmedel. Varje månad fick dom en kasse. Anita gjorde armband av keramiskaa stenar med bokstäver på. På stenarna kunde man läsa ”Helping hands”.Jag har ett sådant armband. Det armbandet tar jag numera alltid med till Grekland och sätter på mig. Kanske någon vet vad Helping Hands är? Det kanske är något som Anita kan engagera sig i? Men då ska det stå KALIMERA på armbandet. Jag har även med mig en nyckelring som det står ”Birgitta” på och min husnyckel. Men den går jag ju aldrig och bär på.
Kari, även jag har två av dessa band. Kameran hänger i ett av dessa.
Birgitta.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1860&pictureid=18903
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1860&pictureid=18904
Så här ser dom ut. Jag har lånat bilderna. Hittar för tillfället inte mitt armband fast jag använde det för 2 veckor sedan.
sjöborren
2016-03-31, 18:39
Kajja! Vi ska bo på hotell Atrion. Men skulle jag lämna kalimeratröjan i receptionen är chansen stor att den hamnar i soptunnan. Och det vill jag inte inte riskera. ;)
Monica C
2016-03-31, 20:16
Både jag och Johan vet vad det innebär..tryvärr.. så...ALLA..Njut av varje minut!!💕
Ja så är det för mig oxå💕
Monica😍
fb_gilla
Haha jaaa eller kanske en keps med någon form av Kalimerapropeller ;)
flabb_flab Kalimera-propeller gillar jag! fb_gilla
MVH zakka
Ja så är det för mig oxå💕
Monica😍
Ha en fin vår! 💖
Kajja! Vi ska bo på hotell Atrion. Men skulle jag lämna kalimeratröjan i receptionen är chansen stor att den hamnar i soptunnan. Och det vill jag inte inte riskera. ;)
Hahaha..och sen på sopgubbenflabb_flabflabb_flab
Atrion har vi bott på. Vi äter alltid på Aletri hos Andreas och Jönköpings-Maria snett över gatan en kväll vid varje Kretabesök.
bye_bye
Yannis!! Jättefina pärlor!! fb_gilla
bye_bye
Monica C
2016-03-31, 22:09
Ha en fin vår! 💖
Tack,önskar er detsamma💕
Monica😍
Kalimera
2016-04-01, 09:22
Janne, ifall du hittar dom så vill jag stå överst på
önska-köpa-listan. Jag lovar att kolla upp så snart jag kan. Om det dröjer får du påminna mig. :)
Jag lovar att kolla upp så snart jag kan. Om det dröjer får du påminna mig. :)
Det är lugnt, Janne! :)
Trevlig helg!
bye_bye
JAAAA.
Ett sånt nyckelband skulle jag också vilja ha _B-anana
Irene
Kalimera
2016-04-02, 09:33
Ett sånt nyckelband skulle jag också vilja haDet är noterat. :)
Kalimera
2016-04-03, 13:46
Jag tror även att jag har ett gäng bildekaler kvar i gömmorna. Ska kolla upp det också.
Jag tror även att jag har ett gäng bildekaler kvar i gömmorna. Ska kolla upp det också.
Oooaaaauuu!!!😄😄👍
Athanasia
2016-04-03, 14:34
Bildekal.....jippie!!!!_B-ananaDu har väl adressen.:)
... Jag vill också ha... :) yrar runt efter mina nycklar ganska ofta! Skulle behöva ett sådant fint "ordning-och-reda-band" _B-anana
Var rädd om ryggen Janne!
MVH zakka
Monica C
2016-04-03, 16:26
👍👍👍
Monica😎
[QUOTE=Kalimera;384987]Det är noterat. :)[/QUO
fb_gilla
_B-anana
Oj! Jag köper gärna om det räcker till mig med :)
sjöborren
2016-04-04, 09:11
Bildekaler ... Kan man sätta en sådan på resväskan? I så fall skulle jag vilja ha en. :cool:
Bildekaler ... Kan man sätta en sådan på resväskan? I så fall skulle jag vilja ha en. :cool:
fb_gilla DET vil jeg veldig gjerne og :D
Kalimera
2016-04-04, 10:26
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/kalimera-dekal.jpg
Dekalen ser ut så här och sitter utanför några av mina favoritpensionat. Jag vet inte hur många jag har. Ska kolla när jag kan.
Jag skulle med glädje ha dekalen på vår trotjänare Renault Thalia i Ierapetraområdet! Är det möjligt, Janne?
/Jannis
Dekal att sätta på resväskan skulle jag också vilja ha, OM jag får köpa en av varje ;-)
Irene
elisabethk
2016-04-04, 19:29
Janne, jag köper väldigt gärna också ett band om de räcker.
ElisabethK
Kalimera
2016-04-05, 10:11
Jag skulle med glädje ha dekalen på vår trotjänare Renault Thalia i Ierapetraområdet! Är det möjligt, Janne?
/Jannis
Dekal att sätta på resväskan skulle jag också vilja ha, OM jag får köpa en av varje
Janne, jag köper väldigt gärna också ett band om de räcker.
Om det finns tillräckligt många så är det inga problem. Jag återkommer när ryggen är bra nog att gå fyra trappor upp till vinden. :o
nickelena
2016-04-05, 11:28
Familjen nickelena är också intresserade!
Krya på dig Janne, vi är många som önskar dig god bättring!
Hälsn Lenabye_bye
Mollybus
2016-04-05, 17:37
Om det finns tillräckligt många så är det inga problem. Jag återkommer när ryggen är bra nog att gå fyra trappor upp till vinden. :o
Jag hoppas du snart blir kvitt det onda du dras med.
Jag vill också gärna anmäla mitt intresse för både nyckelband och dekal. :)
Kalimera
2016-04-06, 10:19
Familjen nickelena är också intresserade!
Krya på dig Janne, vi är många som önskar dig god bättring!
Jag hoppas du snart blir kvitt det onda du dras med.
Jag vill också gärna anmäla mitt intresse för både nyckelband och dekal. :)
Det är noterat, och tack för era krya-på-dig-hälsningar. bye_bye
Finns det en dekal till mig, blir jag jätteglad flabb_flab.
bye_byeAbi
Kalimera
2016-04-07, 11:07
Finns det en dekal till mig, blir jag jätteglad Jag hoppas det. :)
Kalimera
2016-04-12, 09:30
Nu har jag (eller Camilla rättare sagt) varit på vinden och letat fram ett gäng nyckelringsband och dekaler. Nu ska jag bara komma på vad priset blir. Återkommer.
http://www.kalimera.se/bilder/kalimera-nyckel.jpg
Ett sådant nyckelringsband vill jag väldigt gärna köpa!!!
:):):):):)
_B-anana klapp_klap _B-anana
fb_gilla
För säkerhets skull vill jag printa ner att jag vill köpa
en av varje!! Så inte jag som fixade merarbete åt Janne
blir utan...:D:D;)
/Kajja bye_bye
Jag vill gärna ha ett nyckelband om dom räckerfb_gilla
Jag köper gärna en dekal!:)
Hälsn. Thomas
Å Pia tar gärna ett nyckelband om det finns några kvar.
Kalimera
2016-04-14, 10:49
Det fanns färre nyckelringar än vad jag hade hoppats på, så de räcker inte till alla. Dekaler fanns det något fler av.
Observera att dekalerna inte går att använda på resväskan, de kommer falla av, däremot sitter de bra på en bil. Så ni som vill ha en dekal till väskan: det går inte så bra.
Så här ser turordningslistan ut i den ordning ni skrev i tråden:
Kajja: Nyckelring och dekal
IRSA: Nyckelring och dekal
Athanasia: Dekal
Zakka: Nyckelring
Monica C: Dekal
Netwolf: Dekal
Sjöborren Dekal
Ylva A: Dekal
Elisabethk: Nyckelring
Nickelena: Nyckelring
Mollybus: Nyckelring och dekal
Abi: Dekal
Pyttan: Nyckelring
Inger: Nyckelring
Piam: Nyckelring
Lindiz: Nyckelring
Hör av er till mig via ett privat PM så skickar jag pris och hur ni betalar.
De som är fetmarkerade har redan beställt.
OBS! Nyckelringarna är tyvärr slut, men det finns dekaler kvar.
Jag har haft ett sånt nyckelband. Men jag hittar det inte... vet inte om det är uppnött/trasigt eller förlagt. Men jag önskar gärna köpa ett nytt...
Kalimera
2016-04-14, 21:06
Men jag önskar gärna köpa ett nytt...Jag satte upp dig på listan, och sedan får vi se vilka andra som ligger före dig på listan som vill köpa.
Helena S
2016-04-14, 22:49
Fasiken, det här har jag missat :mad:
Jag tar gärna något av det som eventuellt blir över :D
Helena S bye_bye
Kalimera
2016-04-15, 10:15
Jag tar gärna något av det som eventuellt blir över Tyvärr finns det nu bara bildekaler kvar.
Hur stor är dekalen? Kunde kanske vara kul....;)
Lissi
Kalimera
2016-04-16, 10:10
Hur stor är dekalen?80x600 mm.
80x600 mm.
Aj..det var lite för stort för den tänkta platsen...eller rättare sagt för lång...
Lissi
Kalimera
2016-04-18, 10:14
Nyckelringarna är slut, men det finns några dekaler kvar. Observera att det är dekaler som sitter skitsnyggt på en bil, men som inte passar på en resväska. Storleken är 80x600 mm. Bild finns någonstans i tråden.
Hjalta99
2016-04-22, 18:56
Nyckelringarna är slut, men det finns några dekaler kvar. Observera att det är dekaler som sitter skitsnyggt på en bil, men som inte passar på en resväska. Storleken är 80x600 mm. Bild finns någonstans i tråden.
Hej Janne!
En till dekal skulle inte vara så dumt!
Hur gör jag med adress och betalning?
Ha en trevlig helg!
/Eva
Jag hittade tråden först nu, men köper gärna en dekal om det finns kvar klapp_klap
Annars var ju nyckelbanden klockrena att ha på resan om man vill visa att man är Kalimerare! ;)
Kalimera
2016-04-23, 17:45
Jag hittade tråden först nu, men köper gärna en dekal om det finns kvar
Hej Janne!
En till dekal skulle inte vara så dumt!
Hur gör jag med adress och betalning?
Skicka ett mejl med era adresser till mig så skickar jag info om betalningen. :)
Idag har jag virat nyckelbandet runt handtaget på trolleyn Visst ska det väl synas liiiite ialla fall att jag tillhör kalimeragänget :D
Lissi
Idag har jag virat nyckelbandet runt handtaget på trolleyn Visst ska det väl synas liiiite ialla fall att jag tillhör kalimeragänget :D
Lissi
Å jag funderar på vart jag ska sätta mitt klistermärke...:rolleyes:
Lite för stort för min sommarmoppe i stugan..
...En röd Puch Maxi _B-anana
Tänkte föreslå bakrutan på Miatan men då blir jag nog idiotförklarad av mannen flabb_flab:D
Nä nu när jag har min lilla pryl så kommer jag hitta en bra plats!
Nyckelbandet kommer att följa med på varje resa!
Hoppas jag ser nån mer som har det!!
Kajja / bye_bye
:o Det var nog ett dumt uttryck det där med "idiotförklarad"!!
Vad jag menade var att på hans lilla "pälra" får det inte vara nåt annat än orginalprylar!! Ja, ni män förstår nog...flabb_flab
/Kajja bye_bye
Kalimera
2016-04-24, 13:31
Nyckelbandet kommer att följa med på varje resa!
Hoppas jag ser nån mer som har det!!Chansen är ganska liten för det finns inte så många i omlopp, några hundra om jag inte minns fel.
Om du är på Rhodos de två sista veckorna i juni, så kan det hända att du ser ett nyckelband till _B-anana
Om du är på Rhodos de två sista veckorna i juni, så kan det hända att du ser ett nyckelband till _B-anana
Eller på Kreta första veckan i juni _B-anana
Då har jag med mig mitt!
bye_bye
Hjalta99
2016-04-24, 22:37
Skicka ett mejl med era adresser till mig så skickar jag info om betalningen. :)
Hej Janne!
Har skickat ett PM till dig med min adress :D
/Eva
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.