handdator

Visa fullständig version : Peloponnessos.


sari
2016-03-21, 20:52
Hej!Några förslag på hotell i Kalamata(1natt),Koroni,Foinikounda,Pylos i augusti.Färdsätt?Buss,bil?Kommer med buss från Aten.Eller snabbtåg till Korint och buss därifrån?Tips emottages tacksamt.Mvh Sari

anneli56
2016-03-21, 21:58
Bättre ta bussen från Aten! Om man tar tåget till Korinthos så måste man åka taxi till busstationen.
Finns många bra hotell i Kalamata utmed strandpromenaden.
Även Koroni,Finikounda och Pylos har bra utbud men i augusti måste man förboka.
Hyra bil är bästa alternativet,men har man inte bråttom så kan man ta buss.:)

Lissi
2016-03-22, 07:06
Vi är precis på väg hem från Peloponessos och har åkt runt med bil och har bott en natt på Ostria I Kalamata. Jättelätt att hitta med gps, alldeles vid strandpromenaden. I Koroni bodde vi på Diana, I Pylos alldeles underbart bra på To Kastro. Jag har skrivit om hela vår resa I tråden "Peloponessos direkt " Missa inte Nafplion...
Idag åker vi hem....

Lissi

Kalimera
2016-03-22, 10:38
Hej!Några förslag på hotell i Kalamata(1natt),Koroni,Foinikounda,Pylos i augusti.Färdsätt?Buss,bil?Kommer med buss från Aten.Eller snabbtåg till Korint och buss därifrån?Tips emottages tacksamt.Mvh SariJag bodde en natt på Hotel Haiko (http://www.booking.com/hotel/gr/haikos.sv.html?aid=371587) i Kalamata, och trivdes så bara att jag skulle bo där igen.

sari
2016-03-23, 18:59
Då tar vi bussen från Aten.Har bokat hotel Ostria ,Kalamata ,1:a natten och ska se vart vi tar vägen sen.Nafplio har vi varit i september 2015.Jättefint!Var då också i Loutraki och Aten.Så roligt att se mer än "bara"öarna.Planerar vidare.Tack för hjälpen allihopa.Mvh Sari och Ari

Lissi
2016-03-23, 19:52
Sari, hotellägaren sa att det går buss från busstationen till hamnpromenaden, men en taxi kostar bara några euro sa han.
Vi kom ju hem igår efter underbara veckor på P och 1 maj åker jag tillbaks14 dagar och då kommer jag med buss. Då övernattar jag en natt igen I Kalamata, men nära busstationen denna gång då jag ska tidigt vidare till Kardamili. Efter Kardamili blir det Loutraki några dagar.
Jag gillar verkligen Peloponnesos och gläds åt att fler och fler åker dit.

Lissi

anneli56
2016-03-23, 20:35
Jättekul att fler och fler hittar hit till vackra Peloponnesos:)
Lissi; vad jag vet så finns det inte så många hotell nära busstation i Kalamata,Hotel George är en som är närmast och Hotel Rex på gågatan men den är ganska dyr!Har du hittat nåt annat.
Bussen går ju från busstationen ofta ned till Sea Side(strandpromenaden och som sagt taxin kanske 5€.

Lissi
2016-03-23, 21:53
Tack Anneli....Då bokar jag genast Ostria, så jag inte står husvill på påskdagen:eek:

Lissi

sari
2016-03-25, 19:15
Hej!En fråga till!Kan ni rekommendera ett Hotell i Koroni?Tack!Mvh sari och Ari

anneli56
2016-03-25, 19:31
Hotel Diana,hotel Sofotel ligger inne i Koroni,sedan finns det några strax utanför.

Lissi
2016-03-25, 19:38
Vi bodde jättefint på Diana I fina rum. Havsutsikt. Nyrenoverat med lite ny design....Men det var torftig frukost. Vitt bröd , marmelad, honung och sockerkaka. Te, kaffe och färskpressad juice. Ingen ost eller youghurt. Väldigt trevlig personal. Vi var enda gästerna och kunde bestämma frukosttid. Men frukosten kan man ju sommartid äta på andra ställen.
Xenios Zeus, som Janne bodde på har hela vägen och stranden på framsidan uppgrävd och det är många grävmaskiner utanför. Vet ej hur länge detta pågår. Där finns ingen strand nu.
Parthenon är billigare, vid strandpromenaden, men de har taverna under och massor av barer o cafeer runtom så det är nog stökigt...
Lissi

Katitzi
2016-03-25, 23:44
Vi ska bo på Hotel Zaga Beach i slutet på juni. Det verkar fint, studio med havsutsikt vid stranden och promenadavstånd till Koroni. Kolla Booking.com:D

Katitzi:)

anneli56
2016-03-26, 07:55
Zaga beach hotel är ett bra val! Det ligger på promenad avstånd från Koroni direkt vid underbara Zaga stranden:) (ca 10-15 min promenad)

Kalimera
2016-03-26, 13:39
Xenios Zeus, som Janne bodde på har hela vägen och stranden på framsidan uppgrävd och det är många grävmaskiner utanför. Nästa gång ska jag bo på Diana. :)

Lissi
2016-03-26, 17:40
Nästa gång ska jag bo på Diana. :)

Ja det var ett mysigt boende, men frukosten var bedrövlig ;) Fast den tog vi bara för att det mesta annat var stängt när vi var där....Tyvärr är det ju bara dubbelrum och vi hade inte ens kyl. Men läget är jättebra.

Lissi

Kalimera
2016-03-28, 12:01
Tyvärr är det ju bara dubbelrum och vi hade inte ens kyl. Synd att det inte fanns kyl, för det måste jag ha. Får bli något annat ställe då. :)

Inger
2016-03-29, 07:38
För andra gången ska jag bo i Villa Trianda i Koroni. Det är några minuters promenad från hamnen. Där finns allt man kan önska sej i köket(tillochmed diskmaskin). Nu hyr jag alltid veckovis, vet inte om kortare är möjligt men helt klart värt att kolla. Inte dyrt heller.bye_bye

Inger