handdator

Visa fullständig version : Agii Apostoli/sammanslagen tråd


Krukan
2006-04-16, 14:36
Hejsan,
Åker till Agii Apostoli och skall bo på Sirios village i mitten av maj.
Är det någon som har erfarenhet från den orten?
Något att bidraga med som kan förgylla resan ytterligare?

Glad påsk på er alla bye_bye

//Gunilla

CarinaN
2006-04-16, 16:25
Vi bodde i Agii Apostoli för ett antal år sedan, 1998 tror jag det var. En mysig liten by. Där fanns ett antal trevliga restauranger och två fina badstränder som låg på varsin sida om en udde. om det blåste på den ena så var det vindstilla på den andra, bara att välja....:) .
Vi gillade byn p g a kombinationen fina stränder, lugn och ro och närheten till Chania. Vi åkte in till Chania nästan varje kväll eftersom det var så bra bussförbindelser.

Du kommer att få en bra semester där, helt säkert!bye_bye

Carina

Qwaser
2006-05-05, 08:32
Hej Gunilla!

Vi skall också bo på Sirios Village. Vi flyger med Stering den 13/5. När skall ni dit?

/Christine

Amsterdammer
2006-05-16, 08:58
Ni kankolla in de brev som vi har skrivit om Agia, vi kommer dit de två första veckorna i september och stället är perfekt och med rätt avstånd till sataden och marknaderna!klapp_klap


Hälsningar Amsterdammer

dannecalle
2006-05-16, 12:28
Hej

Jag och min flickvän ska åka till Kreta i sommar. Ska bo på Siros Village som ligger i Agii apostoli. Är det någon som har erfarenhet av hotellet och som skulle vilja berätta lite? är det bra, dåligt, mm?

Hur är byn agii apostoli? Kvällsaktiviteter?
Stränderna och vattnent, är dem så fina som dem ska vara på Grekland, klart vatten mm?

Hälsningar Daniel

dannecalle
2006-05-16, 12:31
Hej Krukan, vi ska åka till samma hotel i sommar. ni kan väl höra ev er om hu det var?
Daniel

Qwaser
2006-05-22, 15:39
Hej!

Kom hem från Sirios Village i går. Vi hade bokat allt via internet och hade ingen susning om vad som väntade oss i hotellväg. Blev överväldigad när vi kom fram. Fint hotell. Underbar personal. God mat. Perfekt polområde. "Nära" till stranden. Bra restauranger i närheten.

Vi fick som en överaskning när vi checkade in på hotellet och fick veta att det var halvpension om man bodde i hotellrum.

På området finns en supermarket som inte är ngt dyrare än övriga området. Så gynna dem.

Ni kommer att få en underbar vistelse. Planerar redan nästa resa dit.

dannecalle
2006-05-22, 18:29
Hej!

Trevligt att Höra att ni trivdes!! Hur är vägen till stranden? sägs att man ska korsa en stor väg? stämmer det?
Sen undrar vi om hur vattnet är. Sägs att det kan vara lite grummligt? något ni också upplevde?

SKa bli spännande att åka dit. var det bra frukost och middag också?

Mvh Daniel

Qwaser
2006-05-24, 14:27
Jag blir lite avis på er som har erat att vänta på. :p

Jo det stämmer att det är en "stor väg" att korsa för att komma till stranden, men så farlig tycker jag inte att den är. Stranden i sig är jag inte imponerad över. Kanske är det helt annat där när den stora turistsäsongen kommit igång. Det var "skitigt" (vass / tång och annat) på stranden. Restaurangen som ligger på höjden på stranden (på andra sidan mot för ni kommer ner) har väldigt god mat, och utsikt ;)). Rekommenderas. Vi hade bil några dagar och for runt. Stannade i Platanias en dag och badade, mycket bättre strand där.

Maten är bra. Frukost: thé, kaffe, youghurt, honung, grönsaker, frukt, fetaost, marmelader, Nutella i små skålar, MASSOR med gott bröd. Blev helt klart mätt och nöjd. Middagen: salladsbuffé, middagsbuffé som var lite olika varje kväll. Fanns alltid några olika rätter att välja mellan. Pasta och 3 olika såser fanns dock varje kväll (till barnens jubel och räddning). Annars så var det ris, lamm, kyckling, köttgrytor, fisk mm. Helt ok.

celine
2007-05-21, 20:07
Vad kul att hitta denna sidan! Vi har bokat resa till Sirios village i juli. Vår son på 2 år ska oxå med, första gången han reser. Qwaser: var där många småbarn boende på hotellet? Vad god maten verkar vara, kul att höra lite om hotellet innan! Kram!!!!