Visa fullständig version : Bildgåta 4356 - Krioneri beach i Parga
Var finns dessa "stekta ägg-parasoller"...?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/umbr_zps3bvfsqn4.jpg
Simetra bye_bye
Kalimera
2016-03-11, 08:32
Ingen aning, men jisses så trångt det är mellan äggen! :eek:
Gissar på Avga beach.
En af strandene på Skiathos?
...men jisses så trångt det är mellan äggen! :eek:Det kallas högsäsong :D
Gissar på Avga beach.
Den stranden känner jag inte till :o så där är det inte...
En af strandene på Skiathos?
Inte på Skiathos :)
Kreta?
//
KR
...och inte på Kreta :)
Halkidiki? /Katitzi:)
Halkidiki har jag aldrig varit på så inte heller där bye_bye
Kanske en strand i Atenområdet, typ i Glyfada?
/ Anne :)
Rhodos?
Missade denna :o Inte Rhodos :)
Kanske en strand i Atenområdet, typ i Glyfada?
...och inte någonstans i Atenområdet bye_bye
Kos?
Nix, inte där heller :)
Inger-Mariann
2016-03-12, 07:57
Har aldri sett noe lignende i Hellas . Fint å få vite hvor det er slik at stedet kan unngås...
Angistri? Stranden I Skala.
Lissi
Fint å få vite hvor det er slik at stedet kan unngås...
Får hoppas någon kommer med det rätt svaret då ;) för den risikon vill vi ju undvika bye_bye
Angistri? Stranden I Skala.
Lissi
Inte Agistri heller :)
Panakakis
2016-03-12, 12:24
Ingen aning, men jisses så trångt det är mellan äggen! :eek:
Gissar på Avga beach.
Jag tror Janne skojade lite med Avga Beach då avga är ägg på grekiska flabb_flabflabb_flab
Kalimera
2016-03-12, 12:32
Jag tror Janne skojade lite med Avga Beach då avga är ägg på grekiskaPrecis så var det. :D
Jag tror Janne skojade lite med Avga Beach då avga är ägg på grekiska flabb_flabflabb_flab
Precis så var det. :D
Sorry, mitt grekiska ordförråd är mycket knapert... flabb_flabflabb_flab
Kalimera
2016-03-13, 17:22
Sorry, mitt grekiska ordförråd är mycket knapert...Samma här, men just det ordet kan jag. :D
Loutraki?
Det hoppas jag inte! :eek: Jag ska dit nu I vår och vill inte att det ska se ut så på stranden...
Lissi
I augusti var det ju väldigt trångt på Naxos! 😃
Loutraki?
Inte Loutraki :)
Det hoppas jag inte! :eek: Jag ska dit nu I vår och vill inte att det ska se ut så på stranden...
Lissi
Och även om du skulle få för dig att resa HIT till våren kan jag lugnt garantera dig att denna strand skulle se helt annorlunda ut ;)
I augusti var det ju väldigt trångt på Naxos! 😃Inte Naxos :)
Samos?
Inte heller Samos 😮
Evia?
Nej, tyvärr inte rätt det heller :rolleyes:
Trodde fler än vi associerat till "stekta ägg" när de sett dessa parasoller någonstans i Grekland men så verkar inte vara fallet...
För tillfället kommer jag inte på en enda ledtråd som kan vara till hjälp men får återkomma när jag gör det.
Simetra bye_bye
Kanske på Mykonos :confused:
bye_byeAbi
Kanske på Mykonos :confused:
bye_byeAbi
Inte heller Mykonos :rolleyes:
Bilden är tagen den 16 augusti och mycket folk befinner sig här. Det har i två dagar firats stort; 14/8 av en för orten viktig historisk händelse och 15/8 "Jungfru Mariadagen" då även en båt gått i skytteltrafik för att transportera människor fram o tillbaka till en liten ö belägen alldeles i närheten av och på simavstånd (Ang_elx) från denna strand...
Ledtråd och ledtråd men ett försök i alla fall... någon som vågar sig på en gissning :confused:bye_bye
Smultron
2016-03-17, 13:33
Perama på Korfu?:)
Ja, Korfu skulle det kunna vara.
Perama på Korfu?:)
Ja, Korfu skulle det kunna vara.
Inte Korfu bye_bye
Parga?
Lissi
Bravo klapp_klapklapp_klap visst är det Parga. Vilken strand kan det vara?
Krioneri?
Visst är det Krioneristranden (den större) Grattis Lissi klapp_klapklapp_klapklapp_klap
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/parga_zpskzco5zk3.jpg
Att besöka Parga under Kanaria Festival (https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.greeka.com/epirus/parga/parga-festivals.htm&prev=search) som pågår mellan 14-15/8 kan verkligen rekommenderas dock får man inte vara rädd för mycket folk flabb_flabbye_bye
Kalimera
2016-03-18, 09:24
Visst är det Krioneristranden (den större) Grattis Lissi Kul parasoller! flabb_flab
Vi badar alltid vid den stora Valtosstranden då vi alla tre gångerna bott närmast den. Tänk Parga är mysigt även om det alltid är oerhört mycket turister där I juni-sept.
LISSI
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.