handdator

Visa fullständig version : Amopi, boende vid huvudstranden?


dagun
2006-04-14, 22:28
Hej,
Hittar ingen hotellkarta över Amopi, Amopii eller Amoopii. Jag tror vi vill bo så nära huvudstranden (tror den heter Perama) som möjligt dvs. nere i sänkan bakom stranden men jag vet inte vilka hotell (utöver Helios) som ligger där. Någon som kan hjälpa mig med några namn? Eller någon som vet om en hotellkarta? Helios känner vi till men det är troligen fullt.

/Dan

Nora
2006-04-14, 22:59
Den store Amopistranden heter bare big Amopi beach, tror jeg, har aldri hørt om noe strand som heter Perama. Derimot er det et litet sted som heter Perama studios, men dette lille hotellet ligger ikke ved stranden, men et stykke (1 km sånn ca.) oppe i veien som fører ned til Amopi. Det ligger rett ved siden av Four Seasons restaurant & hotel. Hvis du vil ha bosted rett ved den store Amopi-stranden, er det et hotell som heter Blue Sea. Det ligger rett bak en taverna som heter Golden Beach. Jeg har aldri vært på hotellet, men spiser som regel lunch på Golden Beach. Jättetrevliga folk som driver dette stedet, så det vil jeg absolutt anbefale! :) Et annet hotell som ligger rett ved havet, er Votsalakia. Det ligger riktignok ved steinstranden, men det er bare noen få meter ned til den store stranden. Men jeg holder nok en knapp på Blue Sea!;)
Mvh Margrethe

Elisabet
2006-04-14, 23:27
Nora är vårt ultimata Ammopi-proffs, och hennes tips är guld värda, men jag vill ändå säga att jag tror att du får mer träffar på internet om du letar på Ammopi - jag fick nämligen intrycket att de ofta stavar så.

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/ammopi_1.jpg

Nora
2006-04-14, 23:36
Ja, Amopi blir skrevet med både to m-er og to o-er noen ganger, og det kan nok variere litt hva man får for treff på nettet. Prøv alle muligheter! Det ligger noen flere hoteller rundt omkring i området også. Men Blue Sea er kanskje det som ligger best til på den store Amopi-stranden, bortsett fra Helios da, som du var inne på selv, Dagun. :) (Men jeg tror nok at Blue Sea er både rimeligere, og har en mer familiær atmosfære.)

dagun
2006-04-15, 18:28
Tack Margrethe,

Den store Amopistranden heter bare big Amopi beach, tror jeg, har aldri hørt om noe strand som heter Perama.

Jag fick det där med Perama från en tysk rese/hotellsite som refererar avstånd till olika platser och där kallar de huvudstranden Perama.

Hvis du vil ha bosted rett ved den store Amopi-stranden, er det et hotell som heter Blue Sea. .... Et annet hotell som ligger rett ved havet, er Votsalakia. Det ligger riktignok ved steinstranden, men det er bare noen få meter ned til den store stranden. Mvh Margrethe

Härligt med tips på hotell som har mail-adresser på nätet, vår rumsförfrågning är skickad till båda, hoppas någon har rum.

Hälsningar,
Dan

dagun
2006-04-15, 18:39
Hittade tyvärr också en annons som talade om att hela Blue Sea Hotel är till salu för € 1350000, kanske skall köpa stället istället för att hyra rum :)
/Dan

dagun
2006-04-15, 22:39
Bokade en studio på Blue Sea's andra ställe Golden Beach Studios 50 meter närmare stranden (dvs 50 meter från Stranden) men utan info på nätet på inrådan från Blue Sea's ägarinna. Hoppas det blir bra, det är frukost på Golden Beach Taverna i vilket fall. Någon som sett stället får gärna kommentera annars ser jag tråden som avslutad.

Hälsningar,
Dan

Nora
2006-04-16, 01:00
Gratulerer med bookingen!:) Da har dere funnet fram til noen JÄTTETREVLIGA mennesker, det kan jeg love deg! Golden Beach er en underbar taverna, og underbara mennesker. Når det gjelder Blue Sea, har de forsøkt å selge det i flere år. Snakket med dem for tre år siden, da sto det også til salgs, og det samme for to år siden, og ifjor. De både ville og ville ikke selge det. Men de var ikke tilknyttet noe reisebyrå som Apollo, Ving osv osv, og opplevde å miste mange kunder fordi disse her tar fra dem mange. Selskaper som bare solgte fly og hotell og sånt. Så det var ikke bare enkelt. Hadde det ikke vært for at jeg trives så veldig godt på Lakki Beach, ville jeg også bodd på Golden Beach/Blue Sea.:)
Margrethe

inkfish
2006-04-16, 11:00
Nora, är det alltså på Golden beach man ska äta lunch om man tar en dag i Amopi?

Jag har bara gjort det en gång och vet inte vad stället hette där jag åt, men jag testar gärna nåt som rekommenderas i stället.

Eva L
2006-04-16, 11:26
Är Golden Beach tavernan ovanför den större stranden med den mycket varierade menyn och massor av traditionella grekiska rätter? Vi åt ofta på ett ställe som serverade mycket god grekisk mat men jag minns tyvärr inte namnet. Deras Gigantes och friterade zucchini var underbara. Hit åkte en del greker från Pigadia för att äta även på kvällen.

Eva

Nora
2006-04-16, 11:45
Ja, Golden Beach er stedet å spise når man er på stranden i Amopi. De har veldig god, gresk mat, og er veldig hyggelige. Når man kommer ned på stranda fra bussholdeplassen (ved kirken) kommer man først til Helios, så kommer man til Avra, og deretter Golden Beach. Den ligger sånn ca. midt på stranda. Det ER virkelig en spesielt god taverna, det tok litt tid før vi gikk dit, men etter å ha vært der en gang, drømte faktisk jeg og venninna mi om maten der..flabb_flab flabb_flab
Men det er en taverna til som er veldig bra, også. Jeg må nevne den også, syns jeg. Det er Calypso, som ligger rett ved bussholdeplassen, på oversiden av steinstranda. Den er også verdt et besøk!
Mvh Margrethe

inkfish
2006-04-16, 11:52
Det kan nog ha varit på Calypso jag åt. Ett stort ställe med utsikt mot havet?

Jag minns inte riktigt vad jag åt, det var förmodligen helt okej. Men Golden beach låter riktigt spännande.

inkfish
2006-04-16, 11:58
Är det den man ser med vitt tak här?

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/P1010030.jpg

(Ville inte göra bilden större än så här, du ser förhoppningsvis ändå;) )

Nora
2006-04-16, 15:00
Det ser ut til å være den, ja. Men Avra og Golden Beach ligger rett ved siden av hverandre, og bildet var litt lite. Men en ting er sikkert - man finner det! Det er liksom ikke akkurat store forhold å snakke om i Amopi. He he. ;)

inkfish
2006-04-16, 15:16
Ok, då vet jag var jag ska börja leta i alla fall;). Tack!