handdator

Visa fullständig version : Sällskap 2006

Elisabet
2006-04-14, 20:14
Törs man berätta detta??? :o

Här satt vi, Cia och jag, ensamma i varsin del av landet, men kylen full i mat som ska förtäras i morgon med goda vänner, men hungriga och sällskapssugna just i kväll... men helt utan lust att laga något för att äta ensam... Båda hade vi en påbörjad prisvärd bibba rött i skåpet.

Vad gjorde vi då tror ni? Jo, bestämde att skala fyra potatisar var, skära dem i lagomt stora bitar, hälla olivolja på ett ugnsäkert fat, lägga potatisbitarna på det, salta och krydda och pressa rikligt med vitlök över. Ställa in i ugnen och vid pass 35 minuter senare lägga på skuren feta samt oliver.

Efter ytterligare en stund sammanstrålade vi med varsin tallrik och ett glas vin vid datorn och avnjöt maten kommunicerandes via msn. Smaklig måltid och jamas och Cia sa Kali nånting. Senare Tack för en trevlig måltid och ut med hunden!

Vad säger man? Är det enklare eller inte än förr...?

bye_bye bye_bye bye_bye

inkfish
2006-04-14, 20:20
Alltså om jag var du hade jag nog registrerat ett nytt nick för att berätta det där. Och av ren barmhärtighet hade jag nog kallat Cia för Pia eller nåt.

flabb_flab

Å andra sidan, jag har en nätkompis som brukar kräva att jag sätter mig vid datorn när hon ringer från bilen, för hon vill höra vad som hänt sen hon loggade ur senast:D

ciakoohler
2006-04-14, 20:27
Törs man berätta detta??? :o

Vad säger man? Är det enklare eller inte än förr...?

bye_bye bye_bye bye_bye
Roligare än förr är det iaf.Jag höll på att skratta mig halvt fördärvad ,när jag läste inlägget.
Ink: Du kanske vill va med nästa gång,du var ju "nästan" med när vi åt surströmming

inkfish
2006-04-14, 20:30
Ja, ska jag äta surströmming är nog förutsättningen att det sker virtuelltAng_elx

Annars lät det väldigt gott med klyftpotatis med vitlök och feta!

Elisabet
2006-04-14, 20:31
Annars lät det väldigt gott med klyftpotatis med vitlök och feta!Det var skitgott!! Det blev som en grekisk potatissallad :rolleyes:

Riitta
2006-04-14, 20:50
Tyckte också att det lät jättegott:p Måste testa:)

Riittabye_bye

Elisabet
2006-04-14, 20:52
Tyckte också att det lät jättegott:p Måste testa:) Cia hade även tomater. Jag önskade att jag hade haft körsbärstomater hemma, det hade passat perfekt att lägga på.

Zanét
2006-04-14, 21:27
Det där lät ju både gott och trevligt :D Virtuella träffar? tja, varför inte ;)

Där kunde man ju hakat på och då hade jag delat med mig av nybakad focaccia med svarta oliver, feta, färsk basilika och rosmarin. Till detta hade jag även bjudit på sallad bestående av ruccola, färsk spenat och skivade tomater i lite olivolja :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-04-14, 21:43
Vad är focaccia?

Zanét
2006-04-14, 21:49
Focaccia är ett italienskt bröd, en klassiker, bakat på durumvete. Sambon hittade receptet i svägerskans bok "Bröd" skriven av Jan Hedh. Jättegott :D

//Jeanette bye_bye

Riitta
2006-04-14, 21:51
Tänkte att det måste vara någon mystisk grönsak:rolleyes: :)

Riittabye_bye

Elisabet
2006-04-14, 21:58
Focaccia är ett italienskt bröd Tyckte väl att det lät ogrekiskt - och som att jag hört det förut i "fel" sammanhang :rolleyes:
Man FÅR lägga ut receptet här Ang_elx

Sen det är med virtuell måltid... man har inget att förlora på att vara öppen i sinnet flabb_flab

Zanét
2006-04-14, 22:25
Man FÅR lägga ut receptet här Ang_elx
Finns massvis av info via nätet, men här kommer en länk på en variant: http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=2791
Receptet i Jan Hedhs bok är mycket mer omfattande och där finns också flera olika varianter, men jag orkade helt enkelt inte skriva av receptet, inte just nu i alla fall ;)
Sen det är med virtuell måltid... man har inget att förlora på att vara öppen i sinnet flabb_flab[/quote]
Men visst, så är det ju :D Glömde säga tidigare att jag bjöd på rött vin också flabb_flab

//Zanét bye_bye

Janérik
2006-04-14, 23:22
"klipp"
Efter ytterligare en stund sammanstrålade vi med varsin tallrik och ett glas vin vid datorn och avnjöt maten kommunicerandes via msn."mera klipp"

Lät ju trevligt men har du aldrig hört pratas om Skype med webbkamera, blir ju mera verkligt på det sättet och dessutom behöver ni inte få mat (eller dryck :eek: ) i tangentbordet.

Mvh Janérik