Logga in

Visa fullständig version : Bildgåta 4334 - Dimitris o'Karaflas i Spilia på Leros

Kalimera
2016-02-17, 14:15
Var är vi nu, och vad är det vi äter?

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_462.jpg

Charleston
2016-02-17, 14:30
Batsi på Andros och ni äter nån slags osträtt?

Abi
2016-02-17, 14:37
Det ser ut som ost :confused:. Men var ni är törs jag egentligen inte gissa på :(, ändå drar jag till med Nissyros Ang_elx.

bye_byeAbi

kari
2016-02-17, 15:12
Det er på Karpathos:)
- og retten er en dessert, Yoghurtmousse eller en Pannacotta :p

Kalimera
2016-02-18, 07:56
Batsi på Andros och ni äter nån slags osträtt?Fel på första och rätt på den andra.

Det ser ut som ost :confused:. Men var ni är törs jag egentligen inte gissa på :(, ändå drar jag till med NissyrosRätt på första och fel på den andra.

Det er på Karpathos:) - og retten er en dessert, Yoghurtmousse eller en Pannacotta :pInga rätt.

Lissi
2016-02-18, 08:42
Sån ost åt jag på Tinos....Godare än saganaki....Men GUD vad hette den....??? Nåt på M tror jag ..
Men var? Kreta??

Lissi

Charleston
2016-02-18, 09:01
Vet inte om osträtten har nåt namn, men jag tror att den innehåller nån slags (eventuellt uppvärmd) ost (ädel? get?), balsamvinäger, sesamfrön och krutonger. Och jag tror att ni är på Lesbos.

Alala
2016-02-18, 09:30
Ser ju ut som en ganska maffig efterrätt i alla fall. flabb_flab Kanske är det på Kreta?

/ Anne :)

Kajja
2016-02-18, 13:02
Kan det va getostsmousse med sirap, sultanas, sesamfrön och chokladsås..uuurk..😨...lät det som en bra combo?! Kreta?bye_bye

Lissi
2016-02-18, 13:09
NU kom jag på...Osten heter väl Mastelo? Ni är nog i nån mysig bergsby på Kreta....Zaros?

KR
2016-02-18, 13:36
Det måste vara på Leros!?
Tavernan som ligger en promenad bort från Panteli, högt med fin utsikt.
//
KR

Kalimera
2016-02-18, 16:43
Nåt på M tror jag .. Kreta?? Rätt och fel.

Vet inte om osträtten har nåt namn, men jag tror att den innehåller nån slags (eventuellt uppvärmd) ost (ädel? get?), balsamvinäger, sesamfrön och krutonger. Och jag tror att ni är på Lesbos.Den har ett namn, den innehåller get, den är uppvärmd men hur? och den innehåller balsamvinäger. Bra där! :) Men det är inte Lesbos.

Ser ju ut som en ganska maffig efterrätt i alla fall. Kanske är det på Kreta?Det är ingen efterrätt, och Kreta är det inte.

sultanas, sesamfrönDet är inte sultanas, men nästan, och det är sesamfrö. Bra där!

Osten heter väl Mastelo? Ni är nog i nån mysig bergsby på Kreta....Zaros?Den heter inte Mastelo, och det är inte Kreta.

Det måste vara på Leros!? Tavernan som ligger en promenad bort från Panteli, högt med fin utsikt.Rätt! klapp_klap

Vad heter tavernan och vilken by finns den, och vad är det vi äter? :)

Inger-Mariann
2016-02-18, 16:54
Da må det vel være hos dimitris o'Karaflas i Spilia som ligger på høyden nær Panteli, Platanos og også Vromolitis. God mat der og fantastisk utsikt!

Kalimera
2016-02-18, 17:18
Da må det vel være hos dimitris o'Karaflas i Spilia som ligger på høyden nær Panteli, Platanos og også Vromolitis. God mat der og fantastisk utsikt!Rätt! Grattis! klapp_klap

Ni har nästan gissat vad det är jag äter, men det fattas ett namn och några ingredienser. ;)

KR
2016-02-18, 17:46
Det som inte nämnts är väl att russinen var marinerade i ouzo.
//
KE

Abi
2016-02-18, 21:13
Da må det vel være hos dimitris o'Karaflas i Spilia som ligger på høyden nær Panteli, Platanos og også Vromolitis. God mat der og fantastisk utsikt!

Rätt! Grattis! klapp_klap

Ni har nästan gissat vad det är jag äter, men det fattas ett namn och några ingredienser. ;)

Där var jag ju i september :eek:, inte konstigt att jag kände igen underlägget under tallriken.

bye_byeAbi

Alala
2016-02-19, 09:37
Jag trodde förstås att det var chokladsås..... :D Väntar ivrigt på att få veta vad för sås det var och vill gärna också veta om det var gott!

Kalimera
2016-02-19, 10:44
Det som inte nämnts är väl att russinen var marinerade i ouzo.Stämmer bra det! klapp_klap

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_462-2.jpg

Missa inte om ni åker till Leros. Rätten heter Manouri, och ser ut så här på menyn. Så gott! :p Bra pris är det också. klapp_klap

kari
2016-02-19, 12:54
Den ser SUPERGOD ut :p

- jeg kom på en herlig forrett vi spiste hos Manolis på Lipsi, det var en ost laget på geitemelk, kanskje det og var Manouri :confused:

Alala
2016-02-19, 15:12
Hoppas tavernan finns kvar sen NÄR jag reser till Leros! :p

Kalimera
2016-02-20, 13:39
- jeg kom på en herlig forrett vi spiste hos Manolis på Lipsi, det var en ost laget på geitemelk, kanskje det og var ManouriVi har ätit något liknande på Pefkos på Lipsi, men när jag tittar på bilder ser det inte ut som den på Leros, men väldigt likt. :)

Hoppas tavernan finns kvar sen NÄR jag reser till Leros! Bra att skrev NÄR. flabb_flab Den finns garanterat kvar. :)