handdator

Visa fullständig version : Vart i Rhodos?


Evokee
2006-04-13, 17:55
Jag kommer antagligen att åka till Rhodos den juni. Jag åker flygstol eftersom jag ska möta upp min brittiska flickvän som flyger ifrån England.

Men jag vet inte vilken plats på ön som skulle passa oss bäst? Vi söker ett ställe som inte är alltför lungt men inte heller med för mycket hålligång, utan något lagom mellanting. Gärna ett ställe med bra strand, vettig kommunikation, bra uteliv och aktiviteter.

Har ni några förslag så bigofa gärna hotel tips om ni har?

anoula
2006-04-13, 18:08
Vi söker ett ställe som inte är alltför lungt men inte heller med för mycket hålligång, utan något lagom mellanting. Gärna ett ställe med bra strand, vettig kommunikation, bra uteliv och aktiviteter.

Varför inte bo i Kallithea? Det är en gammal kurort som ligger på öns östkust, ca fyra km från stan (kostar 8-10 EUR med taxi tror jag, men det går även bussar). Här ute är det lugnt och fint, här kan ni bada, snorkla (stranden är fantastisk med klippbad eller vanlig strand) och äta god mat. Här kan ni bo på hotellet Sunwing (som är jättefint). Kan väldigt lite om nöjeslivet härute, men tror inte det att det är så mycket hålligång. Vill ni ha party någon kväll kan ni ju alltid åka in till Rhodos stad - där finns ju allt!

Jag avråder starkt från Faliraki - som i och för sig är engelsmännens tillhåll men som fått mycket negativ uppmärksamhet i pressen - fylla, våldtäkter och knivslagsmål bl.a.

Annars kan ni ju bo i Rhodos gamla stad? Kanske inte mitt i smeten, men på ett hyfsat lugnt ställe? Tror att Mikke har en adress där.

Jag tror inte att ni ska vara på för långt avstånd från Rhodos stad, det är trots allt här det bästa utelivet finns.

Mysan
2006-04-13, 20:19
Varför inte bo just i Gamla Stan? Lugnt läge hittar ni på Kristinas rum, länk finns under resmål Rhodos på Kalimera.
Då hamnar ni lugnt men ändå mitt i alltihopa, gångavstånd till bussar, barer, discon, restauranger m m.

Vi åker också ner i juni (11 närmare bestämt) men vi har valt att ligga mitt i smeten. Det gör vi här hemma så varför inte borta?:rolleyes: Några nätter blir det på Symi, där är det väl lugnt så det räcker kan jag tänka. Har aldrig varit där över natten innan så det ska bli spännande!

Lycka till i ditt sökande, du hittar säkert något bra ställe!flabb_flab

Ia
2006-04-13, 23:40
Jeg var 5 dager i Faliraki med mine to barn 13 & 15 sist sommer. Det opplevdes ikke som et umulig sted å bo.
Mange engelskmenn riktignok og sikkert mye liv og røre etter midnatt. Men hørte ikke mye bråk, gatene var rene og fine når vi gikk på stranda om morgenen og opplevde ikke fulle ungdommer som sov ut rusen på stranda..
Stranden (sand) der er lang, ren og fin..., mye partay/ barer/clubber om man vil ha det om nettene, men det kan også velges bort...., en del shopingmuligheter og bussene inn til Rhodos går ofte.
Men gamlebyen er jo koselig.., det hele kommer jo ann på om man vil bo nære en god strand eller ei, eller om dere vil ha stenstrand med bølger eller sandtrand med roligere sjø.

Ia_B-anana