handdator

Visa fullständig version : INGA RESOR FRÅN ARLANDA MED VING


greekswed
2016-01-21, 14:21
Det ser ut som att VING har slutat åka till Lesvos från Arlanda.

Kalimera
2016-01-21, 14:53
Det ser ut som att VING har slutat åka till Lesvos från Arlanda.Det ser så ut. Förr om åren gick det bara att resa till Lesbos från Köpenhamn, och nu är det så igen. Tyvärr.

seaside
2016-01-21, 19:59
Det går mycket bra att åka från Castrup. Det skall även gå att åka från Arlanda enl. Vings värd. Fick den i dag.

Kalimera
2016-01-22, 09:30
Det skall även gå att åka från Arlanda enl. Vings värd.Det går bara att boka från Köpenhamn på Ving.se. Tidigare i år gick det att boka från Stockholm också.

Lissi
2016-01-22, 11:46
Jag tycker att alla charterbolag skulle koncentrera sig med en -och tvåveckorsresor från de små flygplatserna i landet som Växjö, Kalmar, Jönköping, Örebro, Umeå-Luleå m fl. Från Kastrup och Arlanda och i viss mån Göteborg finns så många billiga biljetter att hitta reguljärt, så därifrån väljer man inte charterresor i första hand.....tror jag:eek:

Det är generellt sett så mycket billigare att boka själv jämfört med charter. I senaste numret av Allt om resor fanns jämförelse mellan charter och ickecharter till en del länder och där finns mycket pengar att hämta om man bokar själv, vilket vi ju vet redan de flesta av oss...
Jag tror att charterbolagen har det tufft!

Lissi

Carina
2016-01-22, 13:15
Tråkigt, men anade att kunde bli inställt. Bokade två veckor i fjol med avresa runt den 22 maj och fick meddelande att det avresedatumet var inställt, så för oss blev det då endast en vecka i Molivos.
Det kanske är så att bokningarna varit få för 2016, kanske mängden flyktingar på Lesvos har avskräckt. Kanske man tror att det inte går så bra att vara på Lesvos och ha semester, vilket det gör.

Tråkigt i alla fall, innevånarna behöver så väl turisterna.

Att åka reguljärt blir ju betydligt krångligare med byte av flyg i Aten, för oss känns inte det som något realistiskt alternativ, blir alltför jobbigt.
Men vi hoppas att det inte är något hinder för andra.

Carina

sunset
2016-01-22, 23:06
Ja det var tråkigt..... men inte så överraskande förstås!

Kajja
2016-01-23, 05:41
Hej alla bye_bye!!
Jag har saknat er och "vänt på bladet".
Vingresor flyger numera med bra avgångar från min stad, Jönköping, till Kreta! För oss är flygtiderna viktiga när man åker charter. Brukar åka från Landvetter annars.
Räknar man bort bil, bensin, parkering 1 vecka och fika på Landvetter(öl o Jäger för flygrädda ;)) så blir det mycket billigare att flyga hemifrån.
Vi åker kl.10 en torsdagmorgon och hem tidigt på morgonen vilket gör att man (tyvärr ;)) kan jobba da'n efter. Där sparar man redan minst en tusenlapp klapp...eller nästan två..klapp_klap

Läser i Lokaltidningen att Charterresorna från Jönköping till Kreta har ökat...konstigt.. kan det bero på tillgången?!:confused:flabb_flab Lägg till lite fler resmål så kan tidningen skriva mer om ökade resebeställningar!

Vi bokade tidigt och betalar endast 8200:- för oss 2 för en nyreoverad 1:a vid havet. Trevlig helg, alla !bye_bye
/Kerstin

yannis
2016-01-23, 05:55
Trevlig helg på dig också, Kerstin (Kajja) och grattis till resan!
Birgitta

Kajja
2016-01-23, 06:08
Trevlig helg på dig också, Kerstin (Kajja) och grattis till resan!
Birgitta

Tack!! Oooh vad jag längtar!! 100-nånting dagar kvar! _B-anana

Lissi
2016-01-23, 09:07
Vingresor flyger numera med bra avgångar från min stad, Jönköping, till Kreta! För oss är flygtiderna viktiga när man åker charter. Brukar åka från Landvetter annars.
/Kerstin

Kerstin, finns 2 veckor??

Vi har några avgångar med flyg från Kalmar med Ving till Rhodos och några med Fritidsresor till Kreta men det är bara enveckorsresor. Med Fritidsresor till Heraklion blir det bara 6 dagar för flyget ner går 23.55! Alltså nattflyg.
Jag saknar 2 veckorsflygen från småorterna.

Lissi

kari
2016-01-23, 10:38
Hej alla bye_bye!!
Jag har saknat er och "vänt på bladet".
/Kerstin

Så bra, Kajja fb_gilla

- og grattis med nybooket ferie :D

God helg til deg og bye_bye

Kajja
2016-01-23, 12:05
Kerstin, finns 2 veckor??

Vi har några avgångar med flyg från Kalmar med Ving till Rhodos och några med Fritidsresor till Kreta men det är bara enveckorsresor. Med Fritidsresor till Heraklion blir det bara 6 dagar för flyget ner går 23.55! Alltså nattflyg.
Jag saknar 2 veckorsflygen från småorterna.

Lissi

Jajjamen..2 veckor finns klapp_klap

Lissi
2016-01-23, 13:57
Jajjamen..2 veckor finns klapp_klap

Helt klart ett alternativ för nästa års Kretaresa om vi vill åka charter....:D

Årets resekvot är nu mer än fylld och Kreta får nöja sig med en kortresa 6 dagar mellan de andra resorna.

Lissi

Carina
2016-01-23, 13:59
Lesvos?

Kalimera
2016-01-23, 15:11
Tråkigt i alla fall, innevånarna behöver så väl turisterna.Mycket tråkigt, för är det någonstans de behöver turister så är det på Lesbos. Jag skulle så gärna vilja veta anledningen till att de inte flyger från Stockholm.

Mikael B
2016-01-24, 10:50
Det är riktigt att Ving ställt in sommarens resor från Stockholm till Mytilini/Lesvos. Våra barn som redan bokat sin resa har fått besked att de endera kan boka om den till en annan destination, flyga från Köpenhamn eller få pengarna tillbaka. De valde det sista och hittade snabbt en bra och billigare förbindelse med Aegean Airlines från Arlanda. Visserligen med mellanlandning i Aten, men eftersom det är samma bolag hela vägen så behöver de inte checka om väskorna i Aten.


Antagligen är det flyktingsituationen som gör att turister drar sig för att resa till Lesvos. Det är fortfarande många som flyr från krig och elände för att via Turkiet ta sig till kustremsan mellan Molivos och Skala Sikamnias. Vill man som turist inte konfronteras med detta finns det hundratals andra byar än de nämnda att åka till. Ön är stor som Gotland!


Hotellen i Molivos och Mytilini har nu mer gäster (hjälparbetare) än någon annan vinter, men i alla andra byar på ön är man rädd att sommaren kommer att bli mycket turistfattig. Så det är nu om någonsin ni skall åka till Lesvos, för att hjälpa ön i stort. Välkomna till Sigri !


Mvh Mikael