Logga in

Visa fullständig version : Fira jul och nyår på Rhodos

Kalimera
2016-01-17, 13:34
Årets första resebrev publicerat. Jag kan försäkra att det är ett annat Rhodos än vad man är van att se. :)

Ni kan läsa resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2016/fira-jul-och-nyar-pa-rhodos-grekland.html).

Lissi
2016-01-17, 13:47
ÅH, ÅH. ÅH så fint!!!
TACKklapp_klapklapp_klap

Lissi - som fryser, fryser i detta kalla väder!

Arne
2016-01-17, 13:53
Vi tackar för ett mycket intressant fotoresebrev.

Arne och Birgitta

Direkt Arlanda på väg hem efter fem veckor på Kreta

kari
2016-01-17, 14:40
Tusen takk for HERLIGE bilder, Annki fb_gilla

Alala
2016-01-17, 14:55
Så väldigt fina bilder. klapp_klap

Tack för titten!

/ Anne :)

Irene53
2016-01-17, 15:51
Härliga bilder från ett underbart Rhodos. Vår favvo resmål.fb_gilla

Thira
2016-01-17, 16:00
En av de mysigaste resor jag gjort är den till Aten över jul nu 2015. Grekland är så fint denna årstid.
Tack för ett mysigt och juligt resebrev från Rhodos.

Maggy
2016-01-17, 16:44
Åh vilket underbart foto-resebrev!! Tack!! :o

zakka
2016-01-17, 17:30
Vilka underbara bilder! :) De bara befäster min känsla av att vi måste fira jul och nyår i Grekland någon gång... Tack! fb_gilla

MVH zakka

Monica P
2016-01-17, 17:41
Jättefint!

Den enda gång jag varit på vintern till Rodos var vi på sjukhuset och jag såg nyårsfyrverkerierna från fönstret på avdelningen...Nog är det underbart med alla dessa blommor ! Trots alla år i Grekland är min inre almanacka inställd på nordiska årstider fortfarande , så jag är lika imponerad varje år över den intensiva blomningen mitt i vintern.

Monica C
2016-01-17, 18:07
Men åhhh så fina bilder👍
Förlåt en okunnig,men vad är glyko?
Monica:)

Katitzi
2016-01-17, 18:12
Fint!fb_gilla

Katitzi:)

Sunny12
2016-01-17, 18:56
Jag är inte mycket för julpynt MEN vilka vackra blombilder och i december.. helt otroligt!!
Inspirerar till ett besök i Grekland över Jul & Nyår.. TACK!!..fb_gilla

Aina
2016-01-17, 19:31
Roligt och annorlunda fotoresebrev! Fantastiska bilder.

Aina

KR
2016-01-17, 19:34
Läckert!
//
KR

Margaretha
2016-01-17, 20:34
Vilka härliga bilder du bjuder på. Ja Rhodos i lågsäsong är helt underbart och i Gamla Stan finner man verkligen lugnet så fjärran från den stora turistsäsongen. Vi fick ju vara med om julpyntandet innan det var dags för oss att åka hem men vi fick inte se allt pyntet tänt. Det var någon som sa att de tänds inte nu förrän den 15 december. Hur det stämmer vet jag inte. 2014 då tändes mycket upp redan till första advent. De tre vise männen var också på plats innan vi åkte men vi fick inte se dem tända, men jag förstår att det är vackert.
Ja ditt fina resebrev väcker längtan som är stor och vi hoppas att få åka ner även detta år.
Du förmedlar verkligen hur underbart Rhodos kan vara.
Margaretha

Titti
2016-01-17, 21:07
Tack Annki för dina vackra bilder! Jag tror, att den gula blomman kan vara sammetsstånds Senecio petasitis. Det vore verkligen fantastiskt att åka till Grekland den här årstiden, det inser jag, när jag tittar på dina bilder. Kanske det kan bli verklighet någon gång i framtiden.

Tack än en gång!

MariaJ
2016-01-17, 21:27
Tack för ett jättefint resebrev med sååå fina bilder! klapp_klap

Maria

yannis
2016-01-18, 09:54
Vilket härligt fotoresebrev. Annki!

Du har fångat det genuina med Rhodos i lågsäsong och vardagslivet.
Det är en härlig blandning av Rhodos stad i vinter- och julskrud, matstånd där det måste komma ljuvliga dofter från. Och dessa underbara blommor och växter, som du är en expert på att fånga med kameran. Det är så bra att du är så kunnig på vad blommorna heter, då lär du mig också. Jag har frossat i dina bilder.

Nu hoppas jag du så småningom kommer med foton från blommorna/växterna på ditt älskade Tilos också.

Hälsningar från blomälskande Birgitta.

sjöborren
2016-01-18, 11:11
Härliga bilder Annki, och vilken julstämning! Skulle själv vilja uppleva Rhodos i jultider.

Sjöborren ... Som älskar rostade kastanjer. :D

Annwi
2016-01-20, 13:22
Tack för årets första resebrev med jättevackra bilder och trevlig läsning! Fantastiskt att det kan blomma så i december.

Anne

yannis
2016-01-20, 13:34
Med snökaoset i Göteborg känns det väl väldigt långt från dina blommor och växter på Rhodos, Annki?
Men har man ett resebrev kan man ju njuta ändå.

Birgitta, som ändå har 20 underbara tulpaner samt lite Erickaljung ute att njuta av.

UllaC
2016-01-20, 14:23
Underbara bilder från vackra Rhodos!
Tack Anki :)
Ulla

Annki
2016-01-21, 15:30
Tack för alla era vänliga ord. Jag ville dela med mig lite av julstämningen på Rhodos, men även visa hur underbart vacker blomningen är där, även under vintern. Roligt att ni uppskattade det.

Men åhhh så fina bilder👍
Förlåt en okunnig,men vad är glyko?
Monica:)Glyko är inlagd frukt. Väldigt, väldigt sött!

Tack Annki för dina vackra bilder! Jag tror, att den gula blomman kan vara sammetsstånds Senecio petasitis. Ja visst ser det ut att vara den. Jag har letat så länge efter namnet, och nu fick jag det av dig. Tack Titti!

Nu hoppas jag du så småningom kommer med foton från blommorna/växterna på ditt älskade Tilos också.
Hälsningar från blomälskande Birgitta. Jag har fotograferat många blommor på Tilos,och även på andra öar. En del har jag samlat här, och de flesta är fotade på just Tilos:
https://www.flickr.com/photos/66017173@N06/albums/72157627251177023

maji
2016-01-21, 16:56
Även jag vill tacka för ett jättefint resebrev! Jättefina bilder som vanligt från dig klapp_klap
Själv har jag bara varit på Rodos i november då dom började sätta upp sina dekorationer. Hoppas på att snart få komma dit i december
Tack ännu en klapp_klap

//majibye_bye

maylouise1
2016-03-12, 12:14
[QUOTE=Annki;380260]Tack för alla era vänliga ord. Jag ville dela med mig lite av julstämningen på Rhodos, men även visa hur underbart vacker blomningen är där, även under vintern. Roligt att ni uppskattade det.

Tack för alla härliga foto! Vintern -84 var jag själv kvar på ön, men har inga fotografier alls från juldekorationerna i stan.

Däremot kokte min väninna en variant av julskinka (klent minne, minns inte VAD det var) :) och det koket blev totalt misslyckat och den s.k. julskinkan bars ut till soptunnan! :o
Men vi fick en bra jul ändå och drack bl.a. kaffe utomhus på Annandagen.
Känns givetvis som igår. ;)