handdator

Visa fullständig version : Buss från Atens flygplats


Kofi
2006-04-12, 21:33
Känner någon till om det går en "långfärdsbuss" direkt från flygplatsen norrut mot Lamia?
Vi har hört att det skulle finnas en sådan buss som bl a stannar i Arkitsa (varifrån det går färja över till Edipsos på Evia) - själva vill vi åka lite längre, till Agios Konstantinos.
Vi brukar ta flygplatsbuss till Liossions busstation men det vore skönt att kunna åka direkt istället.

Kofi

Janérik
2006-04-12, 21:57
Nu har jag bara studerat lite kartor som finns på flygplatsens hemsida men som jag förstår det så ska det gå att ta buss E93 som går förbi Liosion Bus Station. Den busstationen ligger längs national road Athens - Thessaloniki, om jag inte minns fel så är detta just busstationen för bussarna norrut. Det finns säkert någon som vet närmare om detta, jag hittar inte informationen precis nu.

Mvh Janérik

Kofi
2006-04-12, 22:22
Tack för svar och jo det är den bussen vi brukar ta (E93) - och byta till Lamia-bussen som går från Liosions busstation. Det fungerar bra men det hade varit ännu smidigare ifall vi kunnat hoppa på en buss direkt på flygplatsen som sedan gick hela vägen.
Och det ska alltså finnas en sådan enligt vad vi hört men vi har aldrig sett info om den nånstans så därför testar jag att ställa frågan här bland vana greklandsfarare!
Med lite tur är det nån som vet!
Kofi

Janérik
2006-04-12, 22:25
Hupps, jag läste inte riktigt hela frågan.
Rent logiskt tycker man ju att det borde gå bussar även norrut från flygplatsen men jag har då inte heller sett ngåon sådan.
Då vi var norrut för några år sedan så frågade vi om det fanns bussar från Agios Konstantinos direkt till flygplatsen men det fanns inte men det kan ju ha ändrat sedan dess.

Mvh Janérik

Jayo
2006-04-13, 09:35
Ta tunnelbanan från Atens flygplats till Omonia. Det tar cirka en timme med ett eller ibland två byten. Från Omonia är det promenadavstånd (några kvarter) till Kanigo Square. Därifrån går bussar direkt till Agios Konstantinos och Flying Dolphins till Skiathos, Skopelos och Alonysos (om det är dit ni ska). Vid Kanigo finns en resebyrå som heter Alkyon och där kan man köpa både bussbiljett och båtbiljett samtidigt.