Logga in

Visa fullständig version : Bildgåta 4290 -Iguana beach väster om Chania på Kreta

Katitzi
2016-01-06, 17:48
Var finns stranden och vad heter den?

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=358&pictureid=18272

Kajja
2016-01-06, 18:51
Ser ut som en strand på Lefkas som jag inte kommer ihåg namnet på :confused:

simetra
2016-01-06, 19:12
Egina?

emma
2016-01-06, 20:23
Kan det vara Lesvos en gång till?:confused: i sånt fall gissar jag på stranden i Sigri!?
/emma

Hasse
2016-01-06, 20:33
Chios ?

/Hasse:cool:

Kajja
2016-01-06, 20:49
Nämen nu tror jag att jag ser var det är!! Kreta, Agii Apostoli_B-anana

Katitzi
2016-01-07, 18:30
Ser ut som en strand på Lefkas som jag inte kommer ihåg namnet på :confused:
Nej
Egina?
Nej
Kan det vara Lesvos en gång till?:confused: i sånt fall gissar jag på stranden i Sigri!?
/emma
Nej
Chios ?

/Hasse:cool:

Nej

Katitzi:)

Katitzi
2016-01-07, 18:32
Nämen nu tror jag att jag ser var det är!! Kreta, Agii Apostoli_B-anana

Ja visst är det Agii Apostoli!klapp_klap Vilken av stränderna är det?

Kajja
2016-01-07, 19:39
Jabbi _B-anana
Tror inte det är Krokodilviken utan den efter, vid Kato Daratso.
Underbara vikar där jag badat ofta :):)

Smultron
2016-01-08, 08:26
Besökte den här viken vid påsk för ett par år sen när allt var grönt och fullt med blommor. Så vackert! (tog några bilder men de har tyvärr "försvunnit":() Det är väl den strand som ligger "mitt " på den lilla halvön (den djupaste viken):)

Katitzi
2016-01-09, 08:09
Jabbi _B-anana
Tror inte det är Krokodilviken utan den efter, vid Kato Daratso.
Underbara vikar där jag badat ofta :):)
Inte Kato Daratso. Krokodilstranden vet jag inte riktigt vilken strand du menar. Denna strand har ett namn efter ett annat kräldjur...;)
Besökte den här viken vid påsk för ett par år sen när allt var grönt och fullt med blommor. Så vackert! (tog några bilder men de har tyvärr "försvunnit":() Det är väl den strand som ligger "mitt " på den lilla halvön (den djupaste viken):)
Nja, tror inte du menar denna strand. Kan du vara lite mera specifik?

Smultron
2016-01-09, 14:24
Det är möjligt att jag snurrat till det, det är ju ett antal småstränder i området :D. Det kanske är nästa vik ett steg västerut där det finns en kyrka längst ute på udden?

Kajja
2016-01-09, 15:16
Haha flabb_flabflabb_flab...Nu har jag varit "ute o seglat"!!!!
Det ÄR ju det jag kallar Krokodilviken men den heter ju Iguana. En slags ödla!! :o
Pinsamt, då jag varit där så mycket och har foton därifrån här på Kalimera Ang_elx
bye_bye

Katitzi
2016-01-10, 16:21
Det är möjligt att jag snurrat till det, det är ju ett antal småstränder i området :D. Det kanske är nästa vik ett steg västerut där det finns en kyrka längst ute på udden?
Ja det stämmer det, kyrkan ligger strax bakom ryggen på mig när jag tar kortet!klapp_klap
Haha flabb_flabflabb_flab...Nu har jag varit "ute o seglat"!!!!
Det ÄR ju det jag kallar Krokodilviken men den heter ju Iguana. En slags ödla!! :o
Pinsamt, då jag varit där så mycket och har foton därifrån här på Kalimera Ang_elx
bye_bye
Och där kom namnet!flabb_flab
Iguana Beach är rätt!klapp_klapklapp_klapklapp_klap