handdator

Visa fullständig version : Vandra på Zakynthos


inha
2015-11-10, 15:54
Jag har under åren åkt på några resor med TemaResor till olika europeiska länder för att vandra. Det har gett mig sug på att vandra mer och har precis nyligen bokat mig en resa till ön Zakynthos. Det ska bli jättespännande då jag inte någonsin har varit på den ön.

Här kommer vi på hotell i Castelli hotel (tror jag att det var). På detta hotell ska vi stanna på hela veckan. Vi utgår från hotellet för att göra våra dagsutflykter/vandringar.

Är det någon som bott på detta hotell? Hur är det hotellet?

Vi kommer landa i Zante (öns stora stad) och jag har förstått att staden står i frodig grönska, har långa guldgula sandstränder och romantiska vikar. Samt att ön i sig har både lågland och högland vilket ska ge bra vandringar.

Är det någon som har vandrat på Zakynthos? Om ja - kan du berätta hur det är, ge tips, och vad man ska tänka på när man vandrar på ön?

Jag ser fram emot resan, som kommer genomföras i maj. Ska bli härligt att komma iväg.

Kalimera
2015-11-11, 11:17
Vi kommer landa i Zante (öns stora stad) och jag har förstått att staden står i frodig grönska, har långa guldgula sandstränder och romantiska vikar. Samt att ön i sig har både lågland och högland vilket ska ge bra vandringar.Zakynthos är en grön ö, men att kalla Zakynthos för en stad som står i frodig grönska låter lite märkligt, och inte finns det några "långa guldgula sandstränder och romantiska vikar" i staden heller. I alla fall har jag inte sett det. Däremot finns det många fina sandstränder runt ön.

Zakynthos stad ser ut så här (http://www.kalimera.se/bilder/veckans/zakynthos_stad.html).

Tyvärr har jag varken vandrat på Zakynthos eller bott på hotellet.

inha
2015-11-11, 14:26
Zakynthos är en grön ö, men att kalla Zakynthos för en stad som står i frodig grönska låter lite märkligt, och inte finns det några "långa guldgula sandstränder och romantiska vikar" i staden heller. I alla fall har jag inte sett det. Däremot finns det många fina sandstränder runt ön.

Zakynthos stad ser ut så här (http://www.kalimera.se/bilder/veckans/zakynthos_stad.html).

Tyvärr har jag varken vandrat på Zakynthos eller bott på hotellet.

Jag har själv inte varit på ön och vet inte hur det ser ut. Men att ha läst om resan jag ska åka, så fick jag den uppfattningen. Antingen står det konstigt i texten om resan och/eller så tolkade jag fel. Men jag ser fram emot resan och få vandra.

Kajja
2015-11-11, 23:30
Hmmm...vandra på Zakynthos..har inte läst mycket om att man har det som vandringsobjekt :confused:
Vi har varit där 2 ggr och vi vespar och bilar omkring. Första gången hamnade vi där av en slump...andra gången...i höstas...tänkte vi "varför inte se vad vi missade". Vi som är Kreta-fans började verkligen tycka om ön!!
Vi är som sagt inga vandrare men ser oss om på andra sätt.
Kan faktiskt tänka oss en höstresa igen.
Undvik skollovtiden så är det betydligt lugnare. Läget på erat hotell är bra. Gå till höger längs stranden mot lilla hamnen så får ni förhoppningsvis möta the turtels._B-anana
bye_bye

Kalimera
2015-11-13, 10:31
Antingen står det konstigt i texten om resan och/eller så tolkade jag fel.Jag kollade texten på Temaresor och den gäller hela Zakynthos, inte själva staden. :)

Det verkar vara en fin resa.

inha
2015-11-14, 16:59
Hmmm...vandra på Zakynthos..har inte läst mycket om att man har det som vandringsobjekt :confused:
Vi har varit där 2 ggr och vi vespar och bilar omkring. Första gången hamnade vi där av en slump...andra gången...i höstas...tänkte vi "varför inte se vad vi missade". Vi som är Kreta-fans började verkligen tycka om ön!!
Vi är som sagt inga vandrare men ser oss om på andra sätt.
Kan faktiskt tänka oss en höstresa igen.
Undvik skollovtiden så är det betydligt lugnare. Läget på erat hotell är bra. Gå till höger längs stranden mot lilla hamnen så får ni förhoppningsvis möta the turtels._B-anana
bye_bye



Den här resan jag ska göra är en ny resa som arrangeras av Temaresor. Jag har heller inte sett att någon annan researrangör genomför vandringsresor på Zakynthos. Bara det gör att resan känns spännande att få genomföra.

Vi åker mitten av maj vilket - är som tur är - inget skollov. :)


Tack för tips om att gå och se the turtels. :)

inha
2015-11-14, 17:52
Jag kollade texten på Temaresor och den gäller hela Zakynthos, inte själva staden. :)

Det verkar vara en fin resa.


Ja jag kanske tolkade/skrev fel. :)

Kalimera
2015-11-16, 14:27
Ja jag kanske tolkade/skrev fel. :)Det vore jättesnällt om du skrev lite om vandringarna när du kommer hem. Jag har inte hört någon som vandrat på Zakynthos, och det vore kul att höra hur det är att åka med Temaresor.

inha
2015-12-25, 18:54
Det vore jättesnällt om du skrev lite om vandringarna när du kommer hem. Jag har inte hört någon som vandrat på Zakynthos, och det vore kul att höra hur det är att åka med Temaresor.

Absolut kommer jag att skriva ett resebrev om resan och vandringen på Zakynthos. Vill kunna inspirera till att resa dit, och att man inte alltid behöver åka för sol å bad, utan att även kunna göra annat. :)

Kalimera
2015-12-26, 14:48
Absolut kommer jag att skriva ett resebrev om resan och vandringen på Zakynthos.Jättkul. klapp_klap

inha
2016-07-25, 15:43
Resebrev om vandringen på Zakynthos är skriven och insänd. Väntar bara på få resebrevet publicerad. Lite försenat pga forum-krisen som varit. Så håll utkik! bye_bye

Lissi
2016-07-25, 15:52
Det ser vi fram emot!

Lissi

Alala
2016-07-26, 10:10
Jag väntar också ivrigt på ditt resebrev!

/ Anne bye_bye