handdator

Visa fullständig version : Billigt flyg till Kalamata!


Katitzi
2015-10-23, 20:13
Hej och hå!flabb_flab Nu har "bokafingret" sluntit på knappen igen!:p
Kunde bara inte låta bli. 713 kr tur-och-retur Arlanda-Kalamata 25/6-9/7. Betalde alltså 1423 kr för oss två!_B-anana_B-anana Vet att det tillkommer bagagekostnad om man vill ha det. Men billigt i alla fall!

Tänkte boka in oss på hotel Zaga-Beach i Koroni. Vad tror ni om det?:D

Katitzi:)

Sunny12
2015-10-23, 20:18
Grattis.. ett jättebra pris verkligen och vid den tiden på året.. härligt!..klapp_klap

anneli56
2015-10-23, 21:21
Vad kul Katitziklapp_klap Har ni varit här tidigare? Zaga Beach hotellet ligger ju fint till vid fina Saga stranden.

Katitzi
2015-10-23, 22:42
Nej, Annelie vi har inte varit på Peleponessos förut. Men blivit väldigt frestade av alla positiva beskrivningar och bilder som visats här på Kalimera!:D

Katitzi:)

Kalimera
2015-10-24, 14:11
Kunde bara inte låta bli. 713 kr tur-och-retur Arlanda-Kalamata 25/6-9/7. Betalde alltså 1423 kr för oss två!_B-anana_B-anana Vet att det tillkommer bagagekostnad om man vill ha det. Men billigt i alla fall!Det är hälften mot vad vi betalar i slutet av maj, och det tyckte vi var billigt. Grattis! klapp_klap

Stannar ni i Koroni hela tiden?

Abi
2015-10-24, 18:46
Hej och hå!flabb_flab Nu har "bokafingret" sluntit på knappen igen!:p
Kunde bara inte låta bli. 713 kr tur-och-retur Arlanda-Kalamata 25/6-9/7. Betalde alltså 1423 kr för oss två!_B-anana_B-anana Vet att det tillkommer bagagekostnad om man vill ha det. Men billigt i alla fall!

Katitzi:)

Det var verkligen ett fynd Ang_elx. Grattis!

Men blivit väldigt frestade av alla positiva beskrivningar och bilder som visats här på Kalimera!:D

Katitzi:)

Det är fullt förståligt ;).

bye_byeAbi

Katitzi
2015-10-24, 18:53
Har inte riktigt bestämt än Janne, men troligtvis håller vi oss där och gör utflykter med Koroni som bas. Alla tips mottages!:D

Katitzi:)

Katitzi
2015-10-24, 18:58
Det var verkligen ett fynd Ang_elx. Grattis!

bye_byeAbi

Ja visst var det!klapp_klap

Katitzi:)

anneli56
2015-10-24, 19:06
Har inte riktigt bestämt än Janne, men troligtvis håller vi oss där och gör utflykter med Koroni som bas. Alla tips mottages!:D

Katitzi:)

Kan ju ge tusen tips:D .Bara fråga eller berätta vad ni vill se och göra:)

Katitzi
2015-10-24, 19:29
Kan ju ge tusen tips:D .Bara fråga eller berätta vad ni vill se och göra:)

Oj,oj får nog läsa på lite först så återkommer jag med frågor lite senare!:p
Bor du i själva Koroni?

Katitzi:)

anneli56
2015-10-24, 19:48
:)
I Vounaria ca 8km mot Kalamata från Koroni!

Katitzi
2015-10-25, 09:50
:)
I Vounaria ca 8km mot Kalamata från Koroni!

Okey! Då vet du kanske lite om hur man tar sig med buss till Koroni från Kalamatas flygplats? Vi landar 16.05 lördag 25/6.
Antar att det sen finns taxibilar i Koroni för att ta sig till hotellet med packning?
Sista natten tänkte vi tillbringa i närheten av flygplatsen eftersom flyget hem går kl 8.00 på morgonen. Något bra tips på hotell?

Just nu är det mest de praktiska frågorna som snurrar i huvudet!;)

Katitzi:)

anneli56
2015-10-25, 11:12
Enklast att taxi direkt från flyget till hotellet,annars får ni vänta ca 3 timmar på bussen vilken tar sen 1 1/2 timme till Koroni,åker via småbyar,vilket dock är mysigt det med.Taxi kostar ca 50€ och tar ca 45min.
Vill ni stanna på hotell nära flyget är nog Messini närmaste alternativet,ca 10 minuter till flygplatsen med taxi.
Kleopatra i Messini stad kan vara ett alternativ,1km från flyget.Har aldrig övernatt på hotell i Messini så kan inte riktigt säga vilken är bra.
Men det blir ju samma pengar för en natt där som att ta taxi vilket tar 45min.
Kalamata flygplats är så litet att det räcket att vara där vi 7 tiden.

Katitzi
2015-10-25, 13:09
Då tror jag att taxi till Koroni när vi kommer blir det bästa. När vi ska hem kan vi ta bussen till Messini på em. och sen sova sista natten där. Då tjänar vi in en taxiresa i alla fall!;)

Katitzi:)

Kalimera
2015-10-26, 11:20
Då tror jag att taxi till Koroni när vi kommer blir det bästa. När vi ska hem kan vi ta bussen till Messini på em. och sen sova sista natten där.Jag flög hem samma tid som ni ska flyga hem. Som Anneli skriver är flygplatsen jätteliten, och incheckningen går fort, så ni behöver inte vara där så himla tidigt. Jag sov sista natten på Hotel Haikon (http://www.booking.com/hotel/gr/haikos.sv.html?aid=371587) i Kalamata, och tog en taxi till flygplatsen på morgonen. Hotellet var mycket bra!

Nästa gång kommer jag dock ta en taxi till flygplatsen på morgonen, för att få en sista kväll i Koroni, Pylos eller Kardamili.