handdator

Visa fullständig version : Halsning fran Rethymno


Lissi
2006-04-10, 22:18
Efter en nagot snurrig inledning pa resan i lordags , med flyg som var 7tim sent ...sa kom vi da fram till Chania vid 20.30 pa kvallen...och da visade det sig att min resvaska var kvar i Kopenhamn! Den fick jag ett dygn senare...Men det gjorde inget for det var inte badvader och vi hade alla hygienartiklar i handbagaget...Vi hade en harlig forstadag anda! (Norskt tangentbord, lite krangligt att hitta ratt tangenter)
Idag har det varit stralande vader och vi har kort bil i 12 timmar varvat med besok pa sevardheter och bad i Falasarna! Vi var nastan ensamma dar kan jag saga! Badade gjorde vi och vattnet var nog sakert 17 grader i alla fall.... Sen akte vi ner till Paleochora ocksa....Nar vi at mat efter Falassarna i Platanos hos Zacharias sa bjod han pa underbar baklava och raki...och Claes bet av nen halv tand!!Nu undrar vi vad morgon dagen ska bjuda pa for overraskning!:)
Vi hade en helkvall igar med Git o Calle och det var SA kul att traffas...Pa fredag kvall/natt spelar Calle och da ska vi andra lyssna...
I morgon blir det fard upp pa LAssithiplatan... En sak till: Det ar sa otroligt GRONT har och allt blommar!
KRAM Lissi o Claes

Marie_W
2006-04-10, 22:30
Hej Lissi!!
Gud, vad mysigt ni har det!! HAR NI VARIT I FALASSARNA?? Mitt FAVORITSTÄLLE!! Jag blir SÅ avundsjuk!! Åker förmodligen dit i Juni i år och DÖÖR av längtan!! Ha en riktigt bra semester!! Marie som du inte känner..men ändå.. bye_bye

Elisabet
2006-04-10, 22:34
Ja det låter verkligen härligt!!


Men HUR kunde du packa badkläderna i resväskan???????? :eek:

inkfish
2006-04-10, 23:10
Åh det låter härligt, Lissi! Förutom tanden då:eek:

kari
2006-04-10, 23:56
Nu undrar vi vad morgon dagen ska bjuda pa for overraskning!:)
KRAM Lissi o Claes

Jeg er sikker på at a l l e videre overraskelser blir bare POSITIVE, Lissi :D
Hyggelig å høre fra dere :)

- men jeg lengter så vanvittig til Hellas akkurat N Å !!!!!
I går fikk vi 30 - 35 cm SNØ, det ser ut som en hvilken som helst dag i JANUAR utenfor vinduene snyft_drop

Ha en fortsatt DEILIG UKE :D
bye_bye Kari

Masouraki
2006-04-11, 07:41
Va bra att allt gått vägen;) Lite jobbigt i början av resan kanske men se vilken underbar tid ni har nu:) Tänk och va i Grekland nu men jag avundas er inte.Är ju på väg dit själv snart:p Ha nu det jätte bra där nere och njut av vädret och maten och allt annat som är njutbart;)

Riitta
2006-04-11, 08:04
Njut av alla blommorna och ta bilder på dom så vi får se lite av det vackra:) Hoppas det blir bara positiva överraskningar i fortsättningen:)

Riittabye_bye

Athanasia
2006-04-11, 08:34
Härligt att höra av Er,jobbigt med strulet i början.Ha en underbar vecka där nere,själva har vi 44 dagar kvar.:)

CarinaN
2006-04-11, 16:23
Kul med lite reserapport, mindre kul med Claes tand. Hoppas han inte får alltför ont av den under veckan.
Bad i 17 gradigt vatten ?! Brrr...:eek:

Ha en fortsatt härlig semester!

Carinabye_bye

Ivi
2006-04-11, 18:03
En sak till: Det ar sa otroligt GRONT har och allt blommar!
KRAM Lissi o Claes

Detta var PRECIS vad jag ville höra! Nu är det bara några dagar kvar för vår del...:)
Hoppas på fortsatt trevlig vistelse, helst utan tandvärk, förstås!

Ivi

Marianne
2006-04-11, 19:23
Det låter HÄRLIGT, Lissi!
17 grader, ja ni är äkta vikingar! Visst MÅSTE man i vattnet även om det är kallt - det är ju så skönt efteråt:D.
Och så till Lassithiplatån idag, hoppas det är fint väder även där uppe.
Säg till Claes att jag var hos en tandläkare på huvudgatan i Platanias en gång. Hon hade JÄTTESTARKT klister och ordnade en knäckt tand så den hade kunnat hålla ännu idag, om jag inte valt en annan lösning när jag kom hem.
Njut en lååång vecka på Kreta!bye_bye

Lissi
2006-04-14, 13:20
Hej igen....och glad pask alla vanner.....Det regnar har hela dan idag och i gar eftermiddag ocksa, men pa formiddan var det jatteskont och vi lag vid stranden nagra timmar.... Allt har varit sa BRA!!! Vaxlande molnighet och ljummet, mellan 18-24 grader...DOCK kalla kvallar.... SA IVI om du laser detta: Ta kofta och langbyxor med till kvallarna...myggen borjar komma ocksa... Vi har haft bil flera dagar och vi har varit en dag i Chania.... JAg har kopt MUSIK....2 DVD, en med Giannis Parios som sjunger MIKIS T och en med DAlaras o Glykeria..samt flera CD med Stamatis Spanoudakis...

Ikvall ska vi hem till Git o Calle...

KRAM fran oss bada som ar SA nojda med resan !

Lissi o Claes....som inte haft tandvark!

Athanasia
2006-04-15, 16:05
Glad Påsk och Välkommen hem..längtar som en dåre ner till Rethymnon..39 dar kvar ../phia

Marianne
2006-04-15, 20:20
Välkomna hem till påsken och våren, Lissi och Claes!
Härligt att ni är så nöjda, jag tror ni lever gott på denna saltvattenspruta till nästa resa.:D

Krukan
2006-04-15, 20:29
Glad Påsk Lissi,
kram
Gunilla

Lissi
2006-04-15, 20:56
Hej igen!
Ja, nu är vi hemma och det är gott det med! Idag sken solen från en klarblå himmel när vi åkte och jag tänkte på Ivi som möttes av sommar! Men igår var det heldagsregn som jag skrev och det ösregnade i natt........Det är ju en lite osäker tid i april, men det var i medvetna om och vi var inte på "solsemester" utan ville se oss om i vårväder......och vi fick en typisk svensk sommarvecka med 18-24 grader, växlande molnighet och lite regn och bad i 17 gradigt vatten..En JÄTTEMYSIG vecka har vi haft.... SÅ gudomligt vackert med alla blommor! Bilder oh ett litet resebrev kommer i veckan!
GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

Lissi

Riitta
2006-04-15, 21:19
Välkomna hem.Det skall bli roligt och se bilder och läsa om er vistelse på Kreta:) Pratade med Ivi igår när dom var på väg till Landvetter via Uddevalla. Jag hälsade henne om kläder om myggor:) Kläder hade hon,men inget myggmedel:)
Nu är dom ju framme och har det säkert jättebra.

Trevlig fortsättning på påsken:)

Riitta.som ätit för mycket påskgodis:o :p

Stinab
2006-04-18, 15:51
Hej Lissi,
Tack för trevlig läsning i ert resebrevklapp_klap
Härligt med rapporter från solen och värmen!

Hälsningar
Stinab som snällt får stanna hemma snyft_drop

Riitta
2006-04-18, 21:30
Nu har jag också läst resebrevet. Det var roligt och läsa hur det är innan den stora turistsäsongen börjar:) Så härliga bilder också. Vilken grönska och så härliga blommor:)

Tack!

Riittabye_bye

Athanasia
2006-04-19, 06:31
Underbart resebrev...längtar ner.....:)

Annki
2006-04-19, 20:23
Tack Lissi för ett härligt resebrev med underbara bilder, åh vad man längtar! När vi var till Kreta för några år sedan bodde vi i Maleme och gick upp till den tyska krigskyrkogården. Vi var också till det vackra Falassarna, men tyvärr blåste det för mycket för att bada då så vi vandrade längs stranden i stället och njöt. Vi besökte även Zacharias taverna i Platanos där vi åt just fetaostgratinerade auberginer och hans mammas goda kaka till efterrätt. Så du förstår att många minnen gjorde sig gällande medans jag läste.
I sommar återvånder vi dock till vårt kära Naxos!

Ann-Kristin.

inkfish
2006-04-19, 20:36
Härligt att läsa ett färskt resebrev så här TIDIGT klapp_klap

Marie_W
2006-04-19, 23:20
SÅÅ..mysigt det låter i brevet!! Längtar ....
:) Falassarna.....

Goliat
2006-04-20, 23:24
Tack för ett härligt och underhållande resebrev Lissi! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Göran