Visa fullständig version : Fototävling 2015
Kalimera
2015-10-07, 09:43
Nu är det dags att utse årets bästa greklandsbilder här på Kalimera. I år omfattar tävlingen endast en kategori, för att göra det lite enklare. Kategorin heter Min bästa Greklandsbild. Du får med andra ord bara skicka in en bild i år. Obs! Bilden behöver inte vara tagen i år.
Läs mer om fototävlingen här. (http://www.kalimera.se/bilder/foto2015/index.html)
http://www.kalimera.se/bilder/foto2015/foto-forum.jpg
Kalimera
2015-10-11, 14:37
Idag är det tre veckor kvar att skicka in bilder till tävlingen.
I år tänker jag inte deltaga dels pga att jag tycker att kategorin är svår.. hur ska man kunna hitta sin bästa greklandsbild... :eek:..SÅ svårt!!!!
Sen är jag i Grekland och har fullt upp med annat...
MEN det ska bli underbart att njuta av alla andras fina bilder sen.. Lycka till alla!!
Jag kommer inte heller att delta i år. Har sett så många JÄTTEFINA bilder här på forumet under året, så det känns inte som jag har en chans.:o
Katitzi:)
Sitter just nu och kikar på bilder och undrar hur jag ska göra? "Lättare" med bara en kategori? Njaäe......båda ja och nej, jag får svårare att ta ut någon om jag vill vara med och hur sjuttsingen ska man tänka när man ska rösta?
Men fototävling är kul!!
/Hasse:cool:
Att skicka in en bild som jag själv tycker om och att rösta på en bild jag själv tycker om kan väl inte vara så svårt :rolleyes: flabb_flab
bye_bye Maggy
Jag kommer inte heller att delta i år. Har sett så många JÄTTEFINA bilder här på forumet under året, så det känns inte som jag har en chans.:o
Katitzi:)
Alla JÄTTEFINA bilder som visats i forumet får man inte tävla med...sååå...en liten chans har man ju_B-anana
Kalimera
2015-10-12, 11:09
Alla JÄTTEFINA bilder som visats i forumet får man inte tävla med...Så är det, plus att det inte är någon stor grej med tävlingen, den finns ju mest till för att vi ska få se lite nya bilder från Grekland när mörkret är som värst här hemma, och det är långt kvar till nästa resa. Man behöver inte ta de så allvarligt. :)
Jag tar det jätteallvarligt Ang_elx Nej egentligen inte men jag kom tvåa en gång och det var kul som tusan. _B-anana
Sen är jag superkonservativ som inte kan tänka mig att ta en av mina gamla bilder om jag ska skicka in en. Ska det vara så ska det vara från i år.
...och det måste ju inte vara en solnedgång eller glittrande havs-bild;)
Det kan ju vara en helt annan infallsvinkel som visar Grekland...kanske snarare en tolkning av kategorin som " En bild från mitt bästa Grekland" ;);)
Lissi
Jag tyckte det var roligare med 3 kategorier :) Mera bilder och titta på och lättare och välja bilder till tävlingen:) Detta blir säkert bra också. Hoppas på många olika slags motiv :)
Riittabye_bye
Kalimera
2015-10-13, 08:42
Hoppas på många olika slags motivDet blir alla kategorier som någonsin varit med, fast det är bara en kategori. :)
Elisabet
2015-10-13, 10:19
Det blir alla kategorier som någonsin varit med, fast det är bara en kategori. :)
Jag tycker det är jättebra med bara en kategori. Visst, det är roligt att titta på bilder från Grekland, men det finns ju ändå en gräns för hur mycket tid man vill lägga på det, och jag tycker det har varit alldeles för många bilder de senaste åren. Och nog var det lika svårt att bestämma sig då, som det antagligen blir nu.
Kalimera
2015-10-18, 15:13
Nu är det bara två veckor kvar att skicka in bilder.
Kalimera
2015-10-26, 09:19
På söndag är sista dagen att skicka in bilder till fototävlingen.
Kalimera
2015-11-01, 15:57
Idag är sista dagen att skicka in bilder till tävlingen.
Lite nyfiken.. :)..Har du fått in många bidrag i år till tävlingen?
Eller är det ungefär lika som andra år?
Sunny, som ser fram emot att få se många vackra bilder framöver... :D
Sunny, som ser fram emot att få se många vackra bilder framöver... :D
Ja det blir spännande :p.
bye_byeAbi
Kalimera
2015-11-02, 18:21
Har du fått in många bidrag i år till tävlingen? Eller är det ungefär lika som andra år? Det har kommit in färre bilder, men det är inte så konstigt eftersom det är två kategorier färre i år. Dock är det fler bilder i den enda kategorin än vad det har varit i andra kategorier under senare år.
Det har kommit in färre bilder, men det är inte så konstigt eftersom det är två kategorier färre i år. Dock är det fler bilder i den enda kategorin än vad det har varit i andra kategorier under senare år.
Ja, men det låter ju bra!.. :)
Elisabet
2015-11-03, 09:26
...fler bilder i den enda kategorin än vad det har varit i andra kategorier under senare år.Det betyder ju att det antagligen är fler deltagare eftersom de flesta som varit med tidigare nog har skickat in bilder i mer än en kategori.
Jag ser fram emot att se bilderna, det har jag faktiskt inte gjort de senaste åren eftersom det varit för många bilder att bläddra igenom.
Kalimera
2015-11-08, 14:36
Det dröjer tyvärr lite innan jag kan lägga ut bilderna.
Kalimera
2015-11-11, 11:34
Det dröjer tyvärr lite innan jag kan lägga ut bilderna.Jag hoppas lägga ut bilderna på söndag när jag är hemma igen. Är på Malö för tillfället och internet fungerar dåligt tyvärr.
Kalimera
2015-11-13, 10:17
Nu är det äntligen är det dags att rösta fram årets bästa bilder från Grekland!
Länk till bilderna finns från Kalimera startsida.
Nu har jag röstat. Beror ju mycket på vilka kriterier man har för "bra", men jag försökte bara vara så spontan som möjligt i mitt tyckande. flabb_flab
Lycka till alla som har skickat in bilder!
/ Anne :)
Nektaria
2015-11-13, 14:06
Hittar inga bilder att rösta på!
Lena
Nektaria
2015-11-13, 14:13
Nu är det äntligen är det dags att rösta fram årets bästa bilder från Grekland!
Länk till bilderna finns från Kalimera startsida.
Hittar inga bilder på startsidan bara länkar och samma text som tidigare....
Lena
Kalimera
2015-11-13, 14:57
Hittar inga bilder på startsidan bara länkar och samma text som tidigare....Uppdatera sidan så ser du mer.
Nektaria
2015-11-13, 15:02
Har uppdaterat sidan, provat att stänga ner Kalimera...
Får bara upp sidan
Kalimera fototävling 2015
Ni kan inte skicka osv....
Vinnarbilder 2014 osv.....
Inga nya bilder
Lena
Så är det, plus att det inte är någon stor grej med tävlingen, den finns ju mest till för att vi ska få se lite nya bilder från Grekland när mörkret är som värst här hemma, och det är långt kvar till nästa resa. Man behöver inte ta de så allvarligt. :)
Precis vad jag tänkte fb_gilla
_B-anana jag är ingen proffs fotograf...tar bara bilder med min lilla mobil, men jag deltog allt i tävlingen ändå flabb_flab! ser fram emot denna tävling varje år...kul att se så många vackra bilder från vårat älskade Grekland klapp_klap
Nektaria
2015-11-13, 15:06
Uppdatera sidan så ser du mer.
Fungerade när jag startade om datorn
Tack och trevlig helg!
Lena
Nu har jag röstat! Må bästa bild vinna...lycka till alla fb_gillaflabb_flab
Kalimera
2015-11-13, 17:23
Fungerade när jag startade om datorn. Tack och trevlig helg!Bra, och tack detsamma! :)
Många fina bilder, Men oj så mycket jag längtar tillbaks till Grekland efter att gått igenom alla underbara bilder!
Tror jag vet vilken som ska få min röst som bästa bild, Men får nog suga lite på plats två och tre.
Sååå många fina bilder!! klapp_klap
Nu har jag lagt min röst fast det var svårt att välja.
Inte undra på att man älskar Grekland när man kan se och uppleva allt detta...och bara 3 och en halv timme bort!
Saknar-Längtar bye_bye
MickeKöping
2015-11-17, 23:49
Så har jag röstat.
Tre och två poäng blev utifrån hjärtats röst och en poäng gick till en riktigt snygg bild.
Kalimera
2015-11-22, 16:33
Nu är det bara en vecka kvar att rösta.
Elisabet
2015-11-24, 12:36
Nu är det bara en vecka kvar att rösta.
Alldeles för länge!!! ;) Jag längtar SÅÅÅ efter att få veta var en viss bild är tagen!!!
Även jag är väldigt nyfiken på var en viss bild är tagen - dit skulle jag vilja åka!
Tror den kommer placera sig bra, så det är väl bara att ha tålamod och vänta...:)
Kalimera
2015-11-26, 18:18
Snart är det bara tre dagar kvar att rösta.
Snart är det bara tre dagar kvar att rösta.
VAA?? Har det startat??
/Netwolf - som inte hängt med... :o
Kalimera
2015-11-26, 21:27
VAA?? Har det startat??Jo, och det är hög tid att rösta. (http://www.kalimera.se/bilder/foto2015/index.html) :)
Har röstat nyss, tyckte årets tävling var ovanligt "lätt" men det kan bero på att jag har fått erfarenhet av vilka slags bilder jag tycker borde få poäng.
Bara 111 bilder när tidigare 3 kategorier slogs ihop till 1, känner mig lite besviken. Men det blir spännande att följa resultatet.
Jag har ju lagt mina finaste bilder i mitt album på min profilsida... Fick ju inte använda sånt som visats på Kalimera så jag bidrog med nästbästa. Syndsnyft_drop
Har helt missat att se på tävlingen, men nu har jag snabbkikat och röstat spontant efter en rekordsnabb genomtitt,
Kul att se minst tre bilder som man har helt identiska av, redan publicerade flera gånger......ett motiv fotas varje år sen 2008:D
Lissi - som trots allt saknar att det bara var en kategori...Men förstår att denna tävling tar för mycket tid annars.
Lissi
Jeg har stor respekt for Janne's tid:)
- derfor forstår jeg at tevlingen ble redusert til bare en kategori!
Men jeg likte mye bedre å ha tre kategorier, som tidligere.
Jeg hadde først ikke tenkt å delta i år, var ikke "inspirert" til å lete igjennom mine (a l t f o r) mange bilder for å finne "dette ene"...
Jeg har vanligvis ( med vekslende hell :o) brukt mye tid på å se etter 3 aktuelle bilder, for bare 1.., det gadd jeg ikke.
Men så tenkte jeg, skitt... det e r jo moro/rolig å være med, kikket på mobilen og bilder jeg nettopp hadde tatt, og sendte inn et " der var det koselig/mysigt bilde" :) - absolutt helt uten forhåpninger, men jeg er med :)
Angående antall :confused: - det har vel mange ganger vært like mange, og flere ( opptil 130) bilder i kategoriene tidligere.
Men det er kanskje og naturlig, om flere reagerte som meg:o.
Å stemme er vanskelig, nesten umulig, uansett og det var veldig mange fine bidrag i år synes jeg, men jeg har stemt og håper det går bra med " mine" 3:D
Ett särskilt tema på fototävlingen hade varit roligare än bara "min bästa greklandsbild" men kul ändå att 111 st (vilket ju inte är fler än andra år) bidragit med en bild (jag är inte en av dem). Ska i alla fall bli lite spännande att se hur det går för de tre jag lagt mina röster på bye_bye
Elisabet
2015-11-27, 21:01
Ett särskilt tema på fototävlingen hade varit roligare än bara "min bästa greklandsbild" Håller helt med! Det var det första jag tänkte när jag såg bilderna. Det blir lätt lite slätstruket med något så allmänt som bästa greklandsbild.
Kalimera
2015-11-29, 10:18
Idag är det sista dagen att rösta. :)
Idag är det sista dagen att rösta. :)
Nu har jag röstat flabb_flab ...många fina bilder!!:o
Athanasia
2015-11-29, 14:30
Apselut många fina...väntar med spänning:)
Elisabet
2015-11-30, 00:01
Får man fråga om en bild nu?
Kalimera
2015-11-30, 09:57
Får man fråga om en bild nu?Yepp. :)
Elisabet
2015-11-30, 13:44
Får man fråga om en bild nu?
Yepp. :)
Då vill jag gärna veta exakt var denna bild är tagen och om det är två lodräta klippor som står så nära eller om det är en synvilla - eller om det inte alls är klippor utan ett "fönster" i någon slags byggnad?
http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/grekland-101_zpscjkda0fz.jpg
Kalimera
2015-11-30, 13:58
Då vill jag gärna veta exakt var denna bild är tagen och om det är två lodräta klippor som står så nära eller om det är en synvilla - eller om det inte alls är klippor utan ett "fönster" i någon slags byggnad?Det enda fotografen har skrivit är att bilden är tagen på Rhodos.
Elisabet
2015-11-30, 18:38
Det enda fotografen har skrivit är att bilden är tagen på Rhodos.
Aha, Rhodos. Hoppas fotografen själv ser det här och vill berätta.
Kalimera
2015-11-30, 21:14
Hoppas fotografen själv ser det här och vill berätta.Hoppas jag också, annars mejlar jag och frågar :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.