handdator

Visa fullständig version : Mysig by nära Heraklion

Nettie
2015-10-05, 12:52
Hej!

Har bokat flygtstolar till och från Heraklion nästa sommar, i juli månad (mannens semester ligger tyvärr då). Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn, 9&11 år. Någon som har tips på en liten grekisk by vid havet max 45 minuter från flygplatsen? Har kikat på Agia Pelagia.

Söker även tips på boende, gärna små familjeägda ställen.

Tack på förhand!

Mvh,
Anette

Ylva A
2015-10-05, 13:31
Söker du turistiskt boende kan Ag. Pelagia vara OK. Man ligger med armbredds lucka med kaféerna precis bakom den smala stranden. Vad söker ni?
/ Jannis

Lissi
2015-10-05, 13:35
Gå in och läs om Sitia. Den lite större byn gav mersmak när vi stannade till där i fredags. Tyvärr hann vi inte stanna länge för vi hade en tid att vara tillbaks med hyrbilen i Rethymno.
Men restiden från flygplatsen är nog något längre. Sitia ska få ett nytt besök.
Lissi

ariadne
2015-10-05, 14:57
Stalis som ligger mellom Hersonissos og Mallia ligger ca 45 min. fra flyplassen. Her er det fine sandstrender og mange mindre hoteller. Vi pleier å bo på Villa Anna, et hotell som Fritidsresor hadde i forrige århundret. Familien Pahiadakis som driver stedet er kjempehyggelige.

Kalimera
2015-10-05, 15:28
Analipsi (http://www.kalimera.se/oar/kreta/analipsi.html)är en liten turistort öster om Heraklion. Även om det är en turistort är där inte jätteturistigt, och det är nära till flygplatsen.

Nettie
2015-10-09, 10:22
Tack för tips! Turister är det väl överallt men vi vill inte hamna i tex Platanias eller Hersonissos... Analipsi var jag i år 2000, där var ganska lugnt och skönt ;-)

Ska läsa om Sitia och Stalis!

Kalimera
2015-10-09, 13:23
Ska läsa om Sitia och Stalis!Kolla upp den lilla kustbyn Sisi också, den ligger öster om Malia, som i sin tur ligger öster om Hersonissos. Sisi är fint, och lugnt.

Nettie
2015-10-09, 19:56
Kolla upp den lilla kustbyn Sisi också, den ligger öster om Malia, som i sin tur ligger öster om Hersonissos. Sisi är fint, och lugnt.

Tack Janne. Verkar vara ganska dyrt att bo där dock, jämfört med tex Agia Pelagia. Har du tips på något boende?

Sitia är alldeles för långt bort.... Flyger med Norwegian och landar ca 04.00 och flyger sen hem ca 04.00 - inte så sugen på lång transfer då.

Kalimera
2015-10-10, 09:14
Tack Janne. Verkar vara ganska dyrt att bo där dock, jämfört med tex Agia Pelagia. Har du tips på något boende? Tyvärr inte. Jag har bara varit där under dagtid, men skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där någon natt.

Millie
2015-10-11, 00:17
Bali ligger en liten bit ifrån Heraklion, en riktigt liten pärla. :)

/Kerstinbye_bye

Kalimera
2015-10-11, 14:02
Bali ligger en liten bit ifrån Heraklion, en riktigt liten pärla.Det tycker jag också, och grannbyn Panormos är inte heller dum. :)

Nettie
2015-10-16, 12:47
Bali och Panormos såg ju fint ut! Vilken av byarna är "minst" turistig - vet du det Janne?

Kalimera
2015-10-18, 12:56
Bali och Panormos såg ju fint ut! Vilken av byarna är "minst" turistig - vet du det Janne?Panormos är minst turistig, tycker jag. :)