handdator

Visa fullständig version : Bågar


IngelaE
2006-04-10, 18:01
Någon som vet vad glasögonbågar kostar i Grekland, på Rhodos t ex?
Förresten inte sett någon optiker där men det borde ju finnas??:cool:

anoula
2006-04-10, 18:13
En väldigt bra fråga, det skulle jag också vilja veta! Jag har aldrig använt glasögon förr och har precis införskaffat ett par här hemma. Naturligtvis skulle jag ge mig på den dyra märkesbågen - lite väl lyxigt, särskilt som jag bara använder dem när jag ser på TV! Jag tror säkert att det är billigare i Grekland - har en svensk-grekisk kompis som väljer att köpa sina där.

IngelaE
2006-04-10, 18:34
En väldigt bra fråga, det skulle jag också vilja veta! Jag har aldrig använt glasögon förr och har precis införskaffat ett par här hemma. Naturligtvis skulle jag ge mig på den dyra märkesbågen - lite väl lyxigt, särskilt som jag bara använder dem när jag ser på TV! Jag tror säkert att det är billigare i Grekland - har en svensk-grekisk kompis som väljer att köpa sina där.

Tack, ja det brukar vara billigare utomlands...ska kolla...kanske lite roligare bågar oxå...kan ju iofs vara kul med såna köpta på Rhodos.
Använder ju brillor så lite så det är onödigt med tjusiga bågar..som kostar 3-4000 här...

Eva L
2006-04-10, 20:28
Som glasögonbärare sedan barnsben vill jag påstå att utbudet här hemma är betydligt bättre än i Grekland. Den som ska leta bågar där bör nog söka i de större städerna. Däremot går det att hitta billiga bågar och glas av hög kvalitet i ex Thailand där även komptensen hos optikerna är hög. Jag har själv i vinter inhandlat två bågar med olika färger och design. Den ena lyckades jag hitta här i Umeå men den andra inhandlades vid en tjänstresa till Stockholm.

Eva

IngelaE
2006-04-11, 09:49
Jaha??