Visa fullständig version : Tiloshälsning.
sjöborren
2015-09-21, 08:05
Vi har nu varit här på Tilos i två veckor och stannar en dryg vecka till. Vi har fortfarande ett strålande väder, på gränsen för varmt. Däremot är havstemperaturen perfekt - som en tepåse, ner ... upp ... ner ... upp. :cool:
Om jag bara kunde lära mig lägga ut bilder, skulle jag lagt ut en från gårdagskvällen på Omonia. Det skulle visat hur vi satt under det stora omfamnande trädet vars lampor nyss tänds. På bordet med den blå-och vitrutiga duken - sölduken inte förglömma- två Ouzoglas, en flaska Retsina och fat med: rödbetor, ostbollar, friterad aubergine och kalamares. I bakgrunden skulle ni se Kostas lutad mot dörrkarmaren samt baken på en alltid springande Paraskevas.
Sjöborren.
Kalimera
2015-09-21, 08:29
Om jag bara kunde lära mig lägga ut bilder, skulle jag lagt ut en från gårdagskvällen på Omonia. Det skulle visat hur vi satt under det stora omfamnande trädet vars lampor nyss tänds. På bordet med den blå-och vitrutiga duken - sölduken inte förglömma- två Ouzoglas, en flaska Retsina och fat med: rödbetor, ostbollar, friterad aubergine och kalamares.Jag kan se det framför mig, och jag vet exakt hur ni hade det. :D
Ahhh! Där hade vi gärna varit med er! Ha det fortsatt gott!
Masse
marilene
2015-09-21, 12:30
Vi blir påminda om kvällen vi möttes på Omonia. Det var en likadan kväll. Helt fantastisk. Längtar tillbaka. Hälsa till din "starka" man från Torgny.
Marilene
Det låter härligt.....även om inte Omonia är just VÅR favorit ;)
Om tre dagar sitter vi förhoppningsvit ute och äter.
Lissi
sjöborren
2015-09-21, 13:03
Lissi! Omonia är en favorit, Armenon en annan. Sen har vi Kiriakos sen ... Men när det gäller atmosfären är Omonia nummer ett. ;)
Lissi! Omonia är en favorit, Armenon en annan. Sen har vi Kiriakos sen ... Men när det gäller atmosfären är Omonia nummer ett. ;)
Armenon och Kiriakos gillar vi skarpt....men alla katter på Omonia tar bort mysfaktorn....de blir väldigt "aggressiva" med att vilja hoppa upp i knät och nästan på bordet....sen är deras mat överreklamerad tycker vi ...och NU får jag säkert mothugg, men smaken är tack och lov som baken....Vi tycker annars att Tilos har många bra matställen....
Lissi
Åh så härligt!
Njut vidare på fina Tilos.
//
KR
MetaxaHasse
2015-09-21, 16:15
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1151&pictureid=17791
Det här var en go kvällskompis på Omonia.Jag är inte kattälskare men djur över lag gillar jag och denna kisse skötte sig fint o flirtade.
Hasse
Kalimera
2015-09-22, 05:43
Men när det gäller atmosfären är Omonia nummer ett.Håller med. Där kan vi sitta i många timmar och bara vara. Omonia är så mycket mer än en taverna, det är som att vara hemma hos någon, och i det hemmet bor många som är på Tilos. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.