handdator

Visa fullständig version : Platanias i Påsk !


Ing-Marie
2006-04-09, 21:05
Skall med man och 16-årig dotter till Platanias med Apollo med avresa på långfredagen. Har för flera år sedan varit på Kreta ett par gånger, men aldrig vid Chaniakusten. Våra senaste Greklandsresor har varit tre fantastiska Öluffarturer. Hur är det att komma till Kreta så tidigt på säsongen? Hur firar grekerna påsk? Är affärerna stängda? Restaurang och utflyktstips?
Tacksam för alla tips / Ing-Marie

ciakoohler
2006-04-09, 21:13
Den grekiska påsken infaller i år en vecka senare än vår,så du kan vara lugn.

myssa
2006-04-09, 22:12
här sitter jag och skriver ett långt svar till er och så fixade jag bort det på något sätt :(
men i allafall så börjar nog det mesta komma igång efter vinterns reparationer.
arrangerade utflykter kanske inte är igång på allvar än.
så hyr en bil och se er omkring för ni kommer ner till ett kreta som säkert är grönt och i full blom.
synd att ni åker hem innan grekiska påsken börjar för då skulle jag själv gärna vilja vara där.
vad som berättats så firar dom ju påsken riktigt ordentligt med massor av mat och fest i flera dagar.
någon gång ska jag uppleva den det har jag lovat.
appropå restauranger vet jag en restaurang som garanterat är öppen det är diogenis, undrar om dom inte har öppet hela vintern under helgerna.
fast de flesta har nog öppnat då ni kommer ner.
hoppas ni får en härlig vistelse i platanias och skriv en rad och berätta om hur ni upplevde våren där. :) :)
myssa.....

Ing-Marie
2006-04-12, 18:05
Tack för tipsen ! Det var ju synd att att de inte firar påsken samma helg som vi. Lovar att skriva några rader när vi är åter.