Logga in

Visa fullständig version : Tiloshälsning

sjöborren
2015-09-12, 15:15
Vi hade turen att anlända till Tilos dagen då man firade Maria-Jesu moders födelsedag. Vilket betydde: sång, musik, dans, mat och vin - ända in på småtimmarna. Bättre start på vår drygt tre-veckor långa vistelse på ön hade vi inte kunnat få. För tillfället råder "Masseväder" vilket betyder att det är mycket varmt! 36, 37 grader i skuggan. Idag tror jag det blir ännu varmare. Puh! Det är inte ofta jag ligger under ett parasoll, det brukar mer stå som ett utropstecken bredvid solsängen.

Att vandra i den här värmen är otänkbart. Blir svettig bara av att se ElisabetK då hon vid lunchtid går förbi oss då vi sitter på Nautilos. Hon har då på morgonen sprungit i två och en halv timme, och nu promenerat i en timme. Själv skulle jag få småspringa bara för att hänga med då hon promenerar ...... . . . .

I början på maj då vi var här, var vi -fyra personer- ensamma på stranden i Livadia, idag är det fler, men ändå inte många. I juli hade det varit väldigt få turister enligt en restaurangägare.

Min man som för en stund sedan promenerade iväg med kameran över axeln
var snart tillbaka igen. Nu blir det stranden där jag som en tepåse kommer doppa mig i det 30- tradiga vattnet.

Hälsningar! Sjöborren.

Masse
2015-09-12, 18:06
Morsning "tepåsen"! Så kul att höra från er! Vår tänkta resa till Karpathos fick avbokas för en dryg vecka sedan. Ny möjlighet att resa kom en vecka senare, men eftersom möjliga utresedagar för oss bara var två, så var utbudet begränsat. Men gissa om vi jagade på flygstolar till Rhodos för att kunna dyka upp hux flux på Nautilos eller Armenon.

Nu blev det inte så utan istället "hem" till Egina. Men vi har det jättegott här också. Kom hit igår kväll och idag har vi också haft "masseväder".

Ha det gott och hälsa "kameramannen"!
Masse o Birgit

mst
2015-09-12, 19:13
Hej!
Tycker det låter konstigt att ni fått höra (och upplevt) att det det är / har varit färre turister än vanigt, ffa jämfört med förra året,
Jag lämnade Tilos dagen innan ni kom, dvs dagen för Maria-festen. Både hotellägaren, där jag bodde, och flera restaurangägare var så glada över att det var fler turister i år. Jag tycker inte heller att jag såg färre på stranden jämfört med förra året och året dessförinnan.
Möjligen är det / har det varit så varmt att många inte klarat att ta sig till stranden, utan stannar i luftkonditionerade rum?
Maria

sjöborren
2015-09-13, 07:05
Synd Masse att ni hittade något flyg till Rhodos. Det hade vari kul om ni suttit på Nautilos :cool: :cool:

mst! När vi klev av Diagoras var det många som lämnade ön. Och varje gång en båt kommer ser det ut som om fler lämnar, än kommer till Tilos. Visst kan det vara så att några håller sig från stranden på grund av värmen. Jag ska vara nere vid hamnen i morgon kväll då Diagoras kommer. Förhoppningsvis kommer det många med ryggsäck/resväska ... :)

Kalimera
2015-09-13, 14:45
För tillfället råder "Masseväder" vilket betyder att det är mycket varmt! 36, 37 grader i skuggan. Idag tror jag det blir ännu varmare. Puh!Att det fortfarande är så varmt. Tur att jag är där jag är för här är det bara varmt. flabb_flab

Masse
2015-09-13, 15:18
Synd Masse att ni hittade något flyg till Rhodos. Det hade vari kul om ni suttit på Nautilos :cool: :cool:

Tilos och Karpathos kommer att tävla om topplaceringen på vår önskelista för nästa år! :rolleyes:

Masse

elisabethk
2015-09-13, 22:28
Birgitta, det var kul att träffas igen. Spang 1 Tim morgon o vandrade 2-3 Tim på dagen. Ljuvligt tycker ju jag trots värmen, vilka vyer det är, och fina vandringar. Och sen all god mat o alla trevliga människor. Nästa år käkar vi glassen Birgitta! Nu har vi precis kommit hem och får börja längta tills nästa år. Fortsätt njuta av Tilos!
ElisabethK

sjöborren
2015-09-14, 21:04
ElisabethK. Blandade ihop vandringarna och löpningarna. ;)

Masse! Det kommer att bli målfoto där Tilos kommer att stå som segrare _B-anana hoppas jag.

Igår efter att två båtar lämnat Tilos var det nämast folktomt på stranden i Livadia. Från Savenna, Nautilos, Dream, Armenon, Microcafet och till Oasis var det kanske tjugo personer. Idag kom det lite folk med Diagoras, förhoppningsvis kommer fler i morgon.

Masse
2015-09-14, 22:32
Masse! Det kommer att bli målfoto där Tilos kommer att stå som segrare _B-anana hoppas jag.

Ja, det kommer att bli oliiiiiiiiiiidligt spännande!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D

Masse