Logga in

Visa fullständig version : Varför ska jag resa till Karpathos?

LovisaL
2015-09-05, 10:50
Var nu under sensommaren på Kefalonia och upptäckte, efter några år utan greklandsresa, att de är ju fantastiskt att vara där en vecka eller två på sommaren. Vi älskade stränderna och naturen på Kefalonia men känner att vi trots det vill se något nytt.
Vad är det bästa med Karpathos, vart ska man bo, vad bör man se? bye_bye

seaside
2015-09-05, 16:55
Kom hit och upplev bra ständer, god mat och trevliga människor. Vackra bergsbyar. Hänsynsfull trafik. Ja det låter som vilken grekisk ö som helst men.....
Kan bara säga att kom till Karpathos och upplev "in live". Förstår att detta är inte mycket till hjälp. Lycka till med resandet.
Seaside.

Masse
2015-09-05, 23:53
Instämmer i allt som Seaside skriver. Vill dessutom lägga till att Karpathos har en fantastiskt vacker natur. För att uppleva den och dessutom kunna njuta fritt av öns vackraste stränder så är eget fordon ett måste. Själv väljer jag hellre skooter än bil. Man känner naturen och luften närmare då än om man sitter i en bil.

Därav följer då naturligtvis att det man inte ska missa är att åka omkring på ön . Stanna och strosa omkring i de mysiga bergsbyarna. Och framför allt missa inte att åka till de väldigt vackra stränderna Achata, Apela, Kyra Panagia och Amopi. Det är inte bara stränderna som är vackra utan även, vad gäller de tre förstnämnda, vägen dit.

Jag rekommenderar boende i öns huvudort Pigadia. Inte för att den är speciellt vacker. Men det är där som det finns lite liv och rörelse och ett rejält utbud av tavernor, caféer, affärer mm. Det är också från Pigadia busslinjerna utgår och utflyktsbåtarna startar. En del, kanske bl a småbarnsfamiljer, som bara är ute efter en strand att ligga på, några få tavernor att äta på, och därutöver bara läsa och koppla av, väljer kanske att bo i Amopi eller Lefkos. Men själv skulle jag få lappsjuka där efter ett par dar.

En utflykt till den mycket speciella bergsbyn Olympos rekommenderas. Men, först och främst, beställ Kalimeras E-guide om Karpathos. Den kostar inte mycket mera än en veckotidning. Där får du mycket mera svar på dina frågor.

Trevlig resa!
Masse

Mikke
2015-09-06, 00:50
...min erfarenhet av Karpathos är att p.g.a att öa ligger lite för sej själver mellan Rhodos och Kreta, vilket gör att mängden turister som söker sej dit är begränsad, så man behöver inte trängas..... dels gör det att de bofasta som jobbar med de som kommer, hinner med att s.a.s urskilja personerna som kommer, och därmed verkar det som om många kommer tillbaka, för att man blir raskt igenkänd och hälsad på....Turismen är jämförelsevis i fickstorlek, och vill man vara ensammen i terängglådan så går det fint. Dessutom finns det skog på ön, vilket kan anses unikt....Sen finns det en hel massa stränder, sist jag kollade på kartan kom jag fram till ca 90....Norra delen av ön är glest befolkad, så är man intresserad av fåglar, så finns t.ex Eleonorafalk att spana efter....den såg jag vid byn Avlona....
mvh,
Mikke
( som varit på öa flera ggr... ;-)

xenos
2015-09-06, 07:39
Kom hit och upplev bra ständer, god mat och trevliga människor. Vackra bergsbyar. Hänsynsfull trafik. Ja det låter som vilken grekisk ö som helst men.....Seaside.

Ja, det gör det verkligen. Bara det att grannön Kreta, eller Kefalonia har mycket bättre av allt. Alltså ingen särskild anledning att besöka överskattade Karpathos.Ang_elx
Som ni vet allaredan, det finns bara plats för en åsikt åt gången. Intill en viss punkt. Till slut måste någon ta bladet från munnen. Synd bara att det måste vara jag...:(

Ylva A
2015-09-06, 08:17
Skäms på dig Xenos! Nu håller jag inte med dig! Karpathos är en alldeles utmärkt ö att besöka under en semester. Den är lagom stor, för att man ska kunna uppleva och se hela ön under 2 veckor. Det är inte möjligt på Kreta. Där behöver man bo i flera år, för att lära känna halva ön. Det är också bra att turisterna reser till de mindre etablerade öarna och grekerna är lika vänliga var du än befinner dig.
/ Jannis

Riitta
2015-09-06, 08:25
Xenos, ingen tvingar dig och tycka om Karpathos och du får gärna säga din mening:) Dom flesta har ju sina favoriter och öar som dom inte fastnar för, så ingen har väl rätt och säga att någon ö är dålig för alla bara för att man inte tyckte om det själv:rolleyes: Fortsätt du och glädjas för dina favoriter :)

Riittabye_bye

simetra
2015-09-06, 08:37
Varför du ska resa till Karpathos? Åk dit så förstår du :D

xenos
2015-09-06, 09:06
Skäms på dig Xenos!

Det där med skäms förstår jag inte?

xenos
2015-09-06, 09:15
Xenos, ingen tvingar dig och tycka om Karpathos och du får gärna säga din mening:)
Riittabye_bye

Naturligtvis tror jag inte någon ska tvingas till något. Ej heller att låta bli att uttrycka en avvikande åsikt(uppfattning, ingen självcensur!
Det var bara dags att nedgradera Karpathos på skalan. Få lite balans i rådgivningen. Alla platser är inte lika fantastiska.
Dags för en grundlig enkät på Kalimera.

normlös och sanslös_B-anana

Ylva A
2015-09-06, 09:19
Hej Xenos. Problemet var att datorn inte vill ta "Smilies", så du kunde se att det var från den skämtsamma sidan det var skivet. :rolleyes:Ang_elx var inget att skicka! Men nu är det gjort!
/ Jannis:)

xenos
2015-09-06, 09:21
Xenos, ingen tvingar dig och tycka om Karpathos och du får gärna säga din mening:) Dom flesta har ju sina favoriter och öar som dom inte fastnar för, så ingen har väl rätt och säga att någon ö är dålig för alla bara för att man inte tyckte om det själv:rolleyes: Fortsätt du och glädjas för dina favoriter :)
Riittabye_bye

1 Du har inte läst och förstått.
2 "Fortsätt du och glädjas för dina favoriter " Det var ju det jag gjorde:eek:.

Alla säger att alla har rätt utrycka sin uppfattning men reaktionerna visar på motsatsen. En avvikande åsikt är en provokation. Dettta betyder att man är svag i sin övertygelse.klapp_klap

Riitta
2015-09-06, 09:29
Du kan väl säga vad som inte var bra Xenos. Inte bara allmänt att det inte var bra där!

Riittabye_bye

xenos
2015-09-06, 09:37
Du kan väl säga vad som inte var bra Xenos. Inte bara allmänt att det inte var bra där!

Riittabye_bye

Enligt min mening är det redan sagt.

RobEri
2015-09-06, 09:41
Jag besökte Karpathos 2011 och rekommenderar det verkligen. Karpathos är en mycket fin ö men jag fann inte ön så enastående som påstås av somliga i denna tråd, men mycket väl värt ett besök. Att den skulle ha begränsat antal turister p g a sitt läge mellan Kreta och Rhodos, det upplevde inte jag. Det var faktiskt mycket turister när jag var där. Kanske vissa månader är lugnare, men jag minns inte nu vilken månad 2011 jag var där. Och Masse har redan påpekat: missa inte bergsbyn Olympus! Mycket trevlig och annorlunda (den har en märklig historia) men mycket turistisk!

xenos
2015-09-06, 09:56
..

Lissi
2015-09-06, 10:03
Jag tillhör dem som aldrig varit på Karpathos och jag tror nog inte att jag kommer dit heller och det beror på ett speciellt skäl ;)
Jag tror nämligen att Karpathos till sitt "kynne" är allt för likt Tinos,min favoritö, dvs en vänlig, vardaglig, genuin och vacker ö. Till och med lika blåsig... En sån ö har jag ju liksom redan en att åka till. :D

Karpathos är säkert en underbar ö!

Jag åker därför till öar som är OLIKA Tinos både till storlek och natur.
Att jämföra öar som bättre eller sämre är ju ganska fånigt och vi måste väl få ha våra favoriter. Jag gillar också Kreta men det kan ju inte alla göra! Tilos är en pärla det med , men för helt andra behov än de Tinos och Kreta tillfredställer för mig.

LovisaL åk till Karpathos! Så många som är återvändare där kan ju inte ha fel:D:D:D Du får garanterat en underbar semester där .

Lissi - snart åter på SIN favorit

xenos
2015-09-06, 10:18
LovisaL åk till Karpathos! Så många som är återvändare där kan ju inte ha fel:D:D:D Du får garanterat en underbar semester där . Lissi - snart åter på SIN favorit

Fler återvändare äm till Kreta, tvivlar glatt!

Lissi
2015-09-06, 10:35
Fler återvändare äm till Kreta, tvivlar glatt!

Xenos nu pratade jag om återvändare till Karpathos , inte till Kreta. Så klart åker fler åter till Kreta än till Karpathos beroende på att fler turister totalt åker till Kreta och har chans att bli återvändare ....men vill du verkligen på fullt allvar att Kreta ska vara den ö ALLA åker till??
Då avstår gärna jag....

...och om det nu kan ge dig lite glädje så här på söndagsförmiddagen så ÅTERVÄNDER jag till Kreta för nionde gången om ett par veckor.
Kreta är (också) en fantastisk ö!

Lissi

Kajja
2015-09-06, 16:04
Kan inte låta bli att säga min mening i denna lilla "debatt".
Efter att ha besökt flera öar bla a Karpathos, så så tror jag inte vi kommer återvända dit. Visst var det fint och så men jag blev inte riktigt kär :o Samtidigt förstår jag att andra kan bli det :)
Allt beror ju på vad man söker.
Kreta är min favorit. En resa varje år dit och en till någon annan ö.
Skiathos i juni placerade sig som nr 2.
Dit åker vi säkert tillbaka _B-anana
Befinner mig på Zakynthos nu och det är helt underbart!
Lungt o skönt så här i eftersäsong. Inte massa beachhålligång och inkastare och lagom m folk trots att vi bor i Laganas!klapp_klap
Synd att det alltid fokuseras på partyn och bartömningar om man googlar. bye_bye

xenos
2015-09-06, 18:32
Kan inte låta bli att säga min mening i denna lilla "debatt". Efter att ha besökt flera öar bla a Karpathos, så så tror jag inte vi kommer återvända dit. bye_bye

Jag tror inte det är sant! Nu två som inte återvänder.
Den kompakta bilden av "lycksalighetens ö" har rämnat.
Där ser man, finns det fler som gömmer sig?:cool:

Riitta
2015-09-06, 18:38
Jag förstår inte varför du skall utrycka dig så elakt Xenos :o Finns ju ingen andledning:(

Riitta

Kalimera
2015-09-06, 18:40
Jag tror inte det är sant! Nu två som inte återvänder.
Den kompakta bilden av "lycksalighetens ö" har rämnat.Rämnat?

xenos
2015-09-06, 18:53
Rämnat?

Bilden av ön är inte längre kompakt.

Lissi
2015-09-06, 19:05
Men snälla Xenos, nu får Du väl ge Dig! VAR får Du uppfattningen att ALLA på Kalimera gillar Karpathos?....Det är väl f ö bara en bråkdel av oss som varit där ens....

Lovisa L ställer en vänlig fråga om varför hon ska åka till Karphatos och vill kanske inte ha svar på varför INTE...och Du behöver verkligen inte gå på så. Du kan väl svara vänligt bara. Hur många gånger har Du själv varit på Karpathos? Du har dessutom inte redovisat ett enda skäl av EGEN erfarenhet varför ön inte är värd ett besök.

Lissi

LovisaL
2015-09-06, 19:07
Ha, ha flabb_flab Tack för alla svar! Väldigt olika tycke och smak. Ja vi gillade ju verkligen Kefalonia men i Argostoli saknade vi de mysiga gränderna, restauranger vid hamnpromenad osv som är så vanligt i Grekland. Däremot älskade vi stränderna, se havssköldpaddor, naturen.
Efter alla era svar så kanske det blir Samos nästa sommar..._B-ananaoch inte Karpathos....

Monica C
2015-09-06, 19:08
Men snälla Xenos, nu får Du väl ge Dig! VAR får Du uppfattningen att ALLA på Kalimera gillar Karpathos?....Det är väl f ö bara en bråkdel av oss som varit där ens....

Lovisa L ställer en vänlig fråga om varför hon ska åka till Karphatos och vill kanske inte ha svar på varför INTE...och Du behöver verkligen inte gå på så. Du kan väl svara vänligt bara. Hur många gånger har Du själv varit på Karpathos? Du har dessutom inte redovisat ett enda skäl av EGEN erfarenhet varför ön inte är värd ett besök.

Lissi

👍👏😎

Kalimera
2015-09-06, 19:30
Bilden av ön är inte längre kompakt.I denna tråd har du varit otydligare än vanligt. Att dissa en ö är helt okej, men att inte skriva vad som inte är bra, är inte okej Har du inget vettigt att skriva, låt bli!

Efter alla era svar så kanske det blir Samos nästa sommar..._B-ananaoch inte Karpathos....Kanske är bäst så. :D

Lissi
2015-09-06, 19:44
[QUOTE=Kalimera;372747
Kanske är bäst så. :D[/QUOTE]

Ja då blir Xenos tyst i alla fall. Han älskar väl Samos och Ikaria?

Lissi

seaside
2015-09-06, 23:24
Åk var ni vill. Alla har sin favorit och det är bra annars blir det trångt på vissa öar. Jag har min åsikt och den står jag för och behöver inte förklara mig. Åk bar ni vill och bli lyckliga.
Seaside

Kajja
2015-09-06, 23:52
I denna tråd har du varit otydligare än vanligt. Att dissa en ö är helt okej, men att inte skriva vad som inte är bra, är inte okej Har du inget vettigt att skriva, låt bli!

Kanske är bäst så. :D

Ja jag var ju inte tydlig om varför vi inte återvänder heller...:o
För det första: Vi bodde nära stan och stranden där var rätt sunkig, personalen vid närmaste tavernan var sömnig och ointresserad, det blåste kuling med metethöga vågor och platta klippor under vattenytan gjorde att man inte vågade doppa sig och riskera att dras ner i havet. I stan fick man hela tiden säga No thank you till alla som stod utanför restaurangerna. Däremot bodde vi på ett härligt hotell, Romantica. Sist men inte minst..Pelagos restaurangklapp_klap DÄR trivdes vi och fick njuta av äkta grekisk atmosfär. Detta var MIN upplevelse...andra har säkert haft det bättre under andra omständigheter bye_bye

simetra
2015-09-07, 08:08
Det klart bästa är att alltid bilda sig en egen uppfattning av ett resmål genom att åka dit! På detta forum kan man kanske få ett litet hum om vad en viss ort/ö/resmål har att erbjuda men att lita blint på att det nån annan tycker även ska gälla för en själv, ja då förstår jag inte riktigt hur man tänker... ? Jag går alltid på min egna känsla även om det är resmål andra på detta forum dissar totalt och det är jag verkligen tacksam för att jag gjort!

Simetra bye_bye

xenos
2015-09-07, 09:39
I denna tråd har du varit otydligare än vanligt. Att dissa en ö är helt okej, men att inte skriva vad som inte är bra, är inte okej Har du inget vettigt att skriva, låt bli!
Kanske är bäst så. :D

Så här skrev jag från början: "Alltså ingen särskild anledning att besöka överskattade Karpathos".
Underförstått i relation till andra öar.
Klart och tydligt,

Kalimera
2015-09-07, 09:40
Klart och tydligt,I min ögon fullständigt oklart och otydligt.

Lissi
2015-09-07, 09:55
"Alltså ingen särskild anledning att besöka överskattade Karpathos".
Klart och tydligt,

VARFÖR ska man inte det? Vore kul för mig att veta som aldrig varit där??
Har DU varit där? Skriv vad Du upplevde då som gör att Du inte vill tillbaks och som gjorde att Du inte tycker att andra ska dit heller. DET är mer konstruktivt!
Man kan inte skriva att en ö är överskattad utan att ange skäl!

Lissi

RobEri
2015-09-07, 09:57
Så här skrev jag från början: "Alltså ingen särskild anledning att besöka överskattade Karpathos".
Klart och tydligt,

Har du överhuvudtaget besökt Karphatos? När var du på Karphatos?
Jag var där 2011. Helt OK ö, dock inte bland mina favoriter. Jag har några öar kvar att besöka, därför åker jag inte tillbaka till Karphatos.
Vissa öar vill jag aldrig mer återvända till (Karphatos är inte bland dem), dock inte för att jag tycker de är överskattade, utan för att det finns vissa saker jag inte uppskattar, t ex alldeles för mycket turister, mediokra stränder (för min smak) o s v.

Masse
2015-09-07, 12:01
Dags för en grundlig enkät på Kalimera.

normlös och sanslös_B-anana

En grundlig enkät om vad? Om du syftar på enkät om vilka öar som är populärast (eller i vissa fall mest överskattade om de inte sammanfaller med den egna smaken) så sker en sådan varje år på Kalimera. Men det var kanske inte det du menade?

Masse

karinafp
2015-09-07, 12:30
Efter alla era svar så kanske det blir Samos nästa sommar..._B-ananaoch inte Karpathos....

Fast jag har en kollega som älskade Samos för 30 år sedan och som tycker det har blivit alldeles för turistigt. Hon åkte till Karpathos i fjol och kom tillbaka glädjestrålande och sa: "Karpathos är precis som Samos var för 30 år sedan!" Så hon kommer tillbaka, precis som så många andra. :D

Men det beror givetvis på vad du vill ha. Trevlig hamnpromenad med restauranger, barer och kaféer hittar du i Pigadia. Mysiga byar med smala gränder finns det runt om på ön. Dramatisk natur och fantastiska stränder hittar du också. (Stadsstranden är finast längst in mot Pigadias centrum; biten innanför Electra Palace där det inte finns några solsängar. Där har du skön sandbotten så långt ut du kan gå.) Oerhört trevliga och välkomnande människor finns det överallt.

Inkastare som försöker "tvinga" in dig på restauranger finns inte. Det är inte tillåtet. Att en tavernaägare kan stå och önska "kalispera" stör då inte mig det minsta. Hur svårt är det att vara artig och säga "kalispera" tillbaka? :cool:

Men åk vart du vill, du. Om du känner att du måste övertalas, kanske du egentligen vill något annat.

Karin
som inte alls behöver övertalas för att återvända till Karpathos år efter år Ang_elx

Malina
2015-09-07, 14:02
Xenos är bara besvärlig som vanligt.

xenos
2015-09-07, 18:01
Är det passande/tillåtet med personkritik på Kaliimera?

Kalimera
2015-09-07, 18:36
Är det passande/tillåtet med personkritik på Kaliimera?Du har inte läst och inte förstått.

LovisaL
2015-09-07, 19:57
Oj vad min fråga engagerade många! Men det är ju roligt med ett levande forum som Kalimera är och med så mycket tyckande så blir det ju verkligen dynamik i diskussionen. Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig! bye_bye

MariaJ
2015-09-07, 20:59
Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig! bye_bye

Gör det! Gillar du inte Karpathos behöver du ju inte åka tillbaka :)

Vi har varit där två gånger och gillar verkligen ön, även om vi har många andra favoriter också!

Maria

Kajja
2015-09-07, 21:19
Oj vad min fråga engagerade många! Men det är ju roligt med ett levande forum som Kalimera är och med så mycket tyckande så blir det ju verkligen dynamik i diskussionen. Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig! bye_bye

Ja det måste ha variten upplevelse att följa reaktionerna på din fråga flabb_flab Man blir lite triggad ibland att svara och försvara. Alla har vi ju olika anledningar att besöka vissa öar. Finns många i forumet som vandrar i bergen, bor på öar, åker många gånger om året eller stundtals jobbar där.

Kan ibland känna (hoppas jag inte provocerar någon) att den "vanliga" charterturistens frågor om strand, sevärdigheter etc. blir lite off. Visst...det finns E-guider och trådar i forumet men vissa kanske åker för första gången och vänder sig till Kalimera (_B-anana) och då blir det gärna debatt! Ska försöka hålla mig ifrån det flabb_flab Hopas vi kan fortsätta " tycka" om våra öar med en glad och vänlig ton! klapp_klapbye_bye

ellada
2015-09-07, 21:44
fb_gilla

Masse
2015-09-07, 23:36
Karpathos är en av mina favoritöar, jämte Egina och Tilos. Men det är ju själklart helt OK att både du Xenox och många andra inte tycker detsamma. Det betyder väl inte att t ex Karpathos är överskattat. Det är väl ganska naturligt att de flesta inlägg om en ö kommer från folk som gillar den och att de därför är positiva.

Själv tycker jag inte om Korfu och Santorini. Men det är väldigt sällan, eller aldrig, så att jag skriver inlägg om varför jag tycker illa om de öarna. Men visst fattar jag att det finns drösvis med folk som tycker tvärt om. Konstigare än så är det väl inte.

Men visst blir det lite intressantare när det framförs lite avvikande uppfattningar och vi får lite debatt här på forumet. Och det ska väl vara helt OK. :)

Masse

simetra
2015-09-08, 06:55
Oj så många fina och kärleksfulla beskrivningar av denna ö... instämmer i de flesta! Ja, bergsbyn Olympbos är verkligen sevärd, här kan man verkligen tala om "himmelska gränder" både bildligt o bokstavligt! Vill man ha mer gränder finns det ju en del oförstörda byar att välja mellan och vandra i...
Tar man båten till Olymbos så blir man troligtvis körd av den enda (mig veterligen) kvinnliga busschauffören jag träffat på, på de Grekiska öarna och hur hon med säker hand styr bussen från Diafani upp mot Olymbos, häftigt! klapp_klap
Försöker inte på nåt sätt truga LovisaL då denna verkar ha bestämt sig för att detta inte är en ö för henne/honom men alla andra som är nyfikna på Karpathos säger jag bara; åk dit... och stanna för allt i världen inte bara i Pigadia som är bra som utgångspunkt och att bo i... och sist men inte minst; missa inte alla fantastiska stränder, Apella o Kyra Panagia är mina två favoriter!

Simetra :)

Riitta
2015-09-08, 10:23
Tänkte på damen som trattar bussen upp till Olympos från Diafani :) En gång när jag åkte med henne ner från Olympos, så hade hon mobilen i ena handen och var väldigt argsint på den som var i andra änden :) Så hon rattade med en hand i alla dessa kurvor ner :rolleyes: Men gick bra:)

Håller med att man skall inte stanna i Pigadia hela semestern. Man missar så mycket då. Alla dessa bergsbyar, vackra vyer och stränder mm

Riittabye_bye

Sunny12
2015-09-08, 11:04
troligtvis körd av den enda (mig veterligen) kvinnliga busschauffören jag träffat på, på de Grekiska öarna ..

Simetra :)

Då kan jag informera att det finns en kvinnlig busschaufför på Sifnos, vilken jag åkte med nu i sommar.. men kan hålla med om att det inte är så vanligt!.. :)

Från det ena till det andra..skulle gärna åka till Karpathos och bilda mig min egna uppfattning av ön.. hoppas du gör så LovisaL.. :)

Kalimera
2015-09-08, 14:41
om vilka öar som är populärast (eller i vissa fall mest överskattade om de inte sammanfaller med den egna smaken) så sker en sådan varje år på Kalimera.Förra årets omröstning finns här. (http://www.kalimera.se/grekland/greklands-popularaste-o-2014.html)

simetra
2015-09-08, 17:46
Tänkte på damen som trattar bussen upp till Olympos från Diafani :) En gång när jag åkte med henne ner från Olympos, så hade hon mobilen i ena handen och var väldigt argsint på den som var i andra änden :) Så hon rattade med en hand i alla dessa kurvor ner :rolleyes: Men gick bra:)

Riittabye_bye
Hade känt mig helt trygg då också med tanke på antal år och ggr per dag hon kört bussen upp o ner där (nån berättade det, har redan glömt bort :o men det var en herrans massa år och ggr) Tror hon kan vartenda litet krön, ja t o m köra med ögonbindelel eller i sömnen ;)
Då har jag varit med om värre saker chaufförer i lokalbussar i Grekland sysslat med under tiden de kört :eek:... men det är en annan historia och har inte skett på Karpathos.

Simetra bye_bye

Masse
2015-09-09, 00:47
Håller med att man skall inte stanna i Pigadia hela semestern. Man missar så mycket då. Alla dessa bergsbyar, vackra vyer och stränder mm

Riittabye_bye

Just det! Om man tänkt tillbringa hela vistelsen i Pigadia då är det bättre att välja ett annat resmål. Så tycker jag trots att Karpathos är en av mina favoritöar.

Masse