handdator

Visa fullständig version : Resa under lågsäsong


Herodotos
2006-04-08, 20:27
_B-anana_B-anana Med fru och två flickor 7 och 9 år gamla har vi idag bokat resa till Aten den 22 september. :D klapp_klap

Vi har läst på Kalimera att Sifnos verkar barnvänligt och bra. Nära till fin sandstrand och lugnt läge är viktigt för oss. Vi sätter också värde på om turismen inte dominerar området totalt.
Men hur ska vi ta oss till Sifnos:confused:
Sista båten går visst 3 september. Ska vi simma från Pireus?? Tur att barnen lärde sig på Naxos för två år sedanflabb_flab :D

Har någon av er erfarenheter av båtresor under lågsäsong inte alltför långt ifrån Aten:confused:

Tacksam för alla svar!bye_bye

Herodotos

Marianne
2006-04-08, 21:06
Välkommen till Kalimera, Herodotos!
Ni kan simma lugnt;) , det kommer att finnas båtar till Sifnos även den 22 september. Sifnos domineras inte av turismen som öar med charterresor t ex.
Bra att barnen lärt sig simma, för det finns många fina stränder på Sifnos, och vattnet är härligt i september!_B-anana

Herodotos
2006-04-08, 21:15
Hej Marianne!

Tack för ditt vänliga svar. Nu är hela familjen litet lugnare och vi kan se fram mot en skön semester!Ang_elx

Har du eller någon annan en idé om hur jag ska få veta de exakta båttiderna. Jag har redan sökt på "Greek travel pages" och där kunde jag inte se någon passande avgång under vår vecka 22-30 sep 2006

Herodotos:cool:

Marianne
2006-04-08, 22:21
Om några veckor, senast i början av maj, bör du kunna se fler avgångar på GTP.:)

anderss
2006-04-09, 08:02
Du bör nog redan nu planera för ev. övernattning i Athen då båtarna inte går så frekvent i slutet av september.

Herodotos
2006-05-06, 21:17
Vi tog mejlkontakt med färjerederierna och fick svar med båttider trots att de ännu inte var publicerade på nätet!klapp_klap

Herodotos