Visa fullständig version : Bildgåta 4211 - Sköldpaddor i Skala Erresou på Lesbos
Kalimera
2015-08-26, 10:06
Var är vi nu?
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_397.jpg
Charleston
2015-08-26, 10:08
Lesbos?
Smultron
2015-08-26, 11:22
Kreta?
I sköldpaddornas paradis?..:D
Vilken cool bild!
Zakynthos kan det vara?!.. :rolleyes:
MetaxaHasse
2015-08-26, 15:40
Kreta,Kato Stalos
Hasse
Monica P
2015-08-26, 15:51
Men är det landsköldpaddor, kan såna simma? Vi har två bjässar härikring. Jag tror att du är på västra kustsidan, nånstans vid Parga kanske.
såg många många sköldpaddor i den lilla sjön på vägen mot Sigri, Lesvos....kanske är det där?!:)
/Emma
Lake Kournas Kreta
Zvempa
Jisses, vi tyckte vi såg många när vi var i Armenistis, Ikaria i somras. Men det var ju inget mot detta.
Dock, tror jag ändå det är där, nere i ravinen vid bystranden.
/Z
Jag tänkte också på Ikaria, för där svärmade (?) det av sköldpaddor båda gångerna vi var där.
Jag tror att det är Livadia beach på Ikaria.
/Ofelia
Kalimera
2015-08-27, 19:20
Zakynthos ?Nej.
Kreta?Nej.
Thassos?Nej.
Zakynthos kan det vara?!Nej.
Kreta,Kato StalosNej.
Lake Kournas KretaNej.
Jisses, vi tyckte vi såg många när vi var i Armenistis, Ikaria i somras.Nej.
Jag tänkte också på IkariaNej.
Jag tror att det är Livadia beach på Ikaria.Nej.
Men är det landsköldpaddor, kan såna simma? Vi har två bjässar härikring. Jag tror att du är på västra kustsidan, nånstans vid Parga kanske.Inte Parga. Vad det är för slags sköldpaddor vet jag inte, men simma kunde dom. :)
Lesbos?Rätt ö! Grattis! klapp_klap
Lesvos, nära PetraRätt ö! Grattis! klapp_klap
såg många många sköldpaddor i den lilla sjön på vägen mot Sigri, Lesvos....Rätt ö! Grattis! klapp_klap
Ingen har gissat rätt plats. Någon som vet var jag fotade denna sköldpaddsflock?
Kanske nere vid Skala Erresou? :confused:
Kalimera
2015-08-28, 07:53
Kanske nere vid Skala Erresou?Rätt! Grattis! klapp_klap
Charleston
2015-08-28, 10:41
Jag satte ön efter 2 minuter. Får jag nån extrabonus för det?
Kalimera
2015-08-28, 12:07
Får jag nån extrabonus för det?Vad sägs om en sköldpadda? ;)
Charleston
2015-08-28, 12:33
Ja, det duger gott!flabb_flab
Men skicken tur att jag inte varit där!! Hade jag sett dessa små sötningar hade jag haft SÅÅ svårt att slita mig där ifrån. De är så fascinerande att sitta och titta på hur "skalpaddor" rör sig och lever sitt livklapp_klap
Minnen väcks till liv:
Jag hade en gång i tiden (som tonåring) ett akvarium med vattensköldpaddor. De växer snabbt!! På 1 ett år var de stora som en rejäl manshand. Så länge de var unga och små var de trevliga och kul husdjur - men mina visade sig vara två honor och de trivs inte alls ihop trots att de hade ett stort "glashus" att leva i.... Fräsa och bita på varandra blev deras största hobby tills de fick varsitt akvarium... PHU!! Jag avråder å det bestämdaste att ha vattensköldpaddor som husdjur!! Jag fick ta över skötseln av "mina" sköldpaddor ifrån en kompis jag tillfälligt delade lägenhet med i min ungdom - hon ledsnade på dem efter ett par veckor :mad:...
Kalimera
2015-08-29, 08:27
Ja, det duger gott!Jag överlämnar en över en ouzo på Lesvos någon gång i framtiden. :)
Soppa?Ånej :)
Men skicken tur att jag inte varit där!! Hade jag sett dessa små sötningar hade jag haft SÅÅ svårt att slita mig där ifrån.Där finns hur många som helst, så du hade säkert stått där hela semestern. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.