Visa fullständig version : Turkiska stämplar i passet
Är det någon som vet om det är känsligt med turkiska stämplar i passet vid ankomst till Aten? Eller har jag bara drömt att det möjligen skulle kunna utgöra ett problem??
Masouraki
2006-04-08, 10:14
Inga problem alls.De bryr sig väl inte om var man har rest innan;)
Nja, det finnes ett problem!!! Den som bevistat norra delen av Cypern och erhållit stämplar i passet från den "Turkcypriotiska" republiken som för övrigt endast erkänts av Turkiet, den kunna få problem!!!
I övrigt som sagts i inlägg ovan finnes inga som helst problem.
Arne
"Som tillsammans med Hustru Birgitta denna dag skördat det nu färdigtorkade renköttet"
Är det någon som vet om det är känsligt med turkiska stämplar i passet vid ankomst till Aten? Eller har jag bara drömt att det möjligen skulle kunna utgöra ett problem??
Idag reser människor mellan länderna utan några som helst problem. Greker besöker Turkiet och turkar åker till Grekland. Finns ingen anledning för dig som svensk att fundera över några passstämplar överhuvudtaget vid besök till europeiska länder. Det du hört är nog en väldigt gammal uppgift.
Eva
Ojojoj! Stämplar i passet! Existerar detta fortfarande. Kommer ihåg att den enda stämpel jag någon gång fått i ett pass var på Stansted airport 1975. Inte bryr någon pass tjänsteman/kvinna i Grekland sig om att du har varit i Turkiet!!
MVH/Yeasou
Inom Schengen behövs inget pass vid inträde i land,det går bra med SIS-märkt ID-kort eller Tjänstekort(uppvisas oftast på utresa).Men vid incheckning på tex hotell krävs pass eller EU-idekortet.
Agda
Ojojoj! Stämplar i passet! Existerar detta fortfarande. Kommer ihåg att den enda stämpel jag någon gång fått i ett pass var på Stansted airport 1975. Inte bryr någon pass tjänsteman/kvinna i Grekland sig om att du har varit i Turkiet!!
MVH/Yeasou
Inom EU stämplas inga pass men vid resa utanför stämplas passet och event visum stämplas också in.
Eva
Admirala
2006-04-11, 17:23
Ingen har noen gang sjekket passet mitt ved innreise til Athen, og ved utreise sjekker de bare id-sidene...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.