handdator

Visa fullständig version : Lite buggar det nog här


Janérik
2005-02-13, 15:49
Hej!
Nu har vi ju fått testa det nya forumet lite och det känns ganska bra.
Jag har lite problem med att första sidan i forumet ibland visar att det finns nya inlägg på den stora ikonen men de mindre ikonerna visar inga nya inlägg.
Kan ju vara min brandvägg eller cache som strular till det men jag har försökt uppdatera sidan och inte heller det vill hjälpa.
Är det flera som har samma problem?

--
Och här borde det ju gå att få in en automatisk signatur :eek:

Mixelite
2005-02-13, 15:54
mmm, jeg har også hatt litt problemer med at de store ikonene viser nye innlegg, eller sågar de små, og så _er_ det ingen nye i forumet når jeg går inn. Jeg har ingen brannmur, og har forsøkt å oppdatere siden uten at det hjelper. -men jeg har ikke skjønt hvorfor...

--
Marianne

Mixelite
2005-02-13, 15:56
-men jeg har ikke skjønt hvorfor...



Men dersom jeg markerer et forum som lest, så blir det markert som lest på forsiden også. -virker som om det er noe i min browser som tuller litt?

--
Marianne

Janérik
2005-02-13, 16:22
Nu markerar jag aldrig forumen som lästa, det sköter det så bra själv förutom just den stora ikonen på första sidan. Däremot tror jag att jag är det lite på spåret nu. Ofta backar jag i webbläsaren och uppdaterar sidan, går enklare att trycka på mittknappen på musen och sedan hö-klicka och uppdatera än att söka rätt på rubriken att klicka på. Det verkar som att det då blir fel för hjärnan bakom forumet och den inte riktigt förstår att jag gick tebax till första sidan.

Zanét
2005-02-13, 16:31
Jag har samma "problem" som ni och även att när jag läst ett inlägg så får jag gå in en gång till innan ikonen blir avmarkerad för nya inlägg :confused: och detta har jag inte märkt tidigare när jag testade diverse inlägg.

//Zanét

Janérik
2005-02-13, 16:36
Nu fick jag det att funka precis som det ska, då trappade jag mej upp genom hela raden av underrubriker till toppen av forumet, det verkar alltså som att det inte tycker om att man genar direkt till toppen.

Zanét
2005-02-13, 16:47
Nu fick jag det att funka precis som det ska, då trappade jag mej upp genom hela raden av underrubriker till toppen av forumet, det verkar alltså som att det inte tycker om att man genar direkt till toppen.

Exakt samma hände mig - måste alltså handla om någon "genar-bugg" :rolleyes:

//Zanét

Mikke
2005-02-13, 20:09
Tjena!
Jag har gått en bugg-kurs i Kallsta....:)...men inte hjälper de....
Mvh,
Mikke
(KfK)

inkfish
2005-02-13, 20:59
Nu fick jag det att funka precis som det ska, då trappade jag mej upp genom hela raden av underrubriker till toppen av forumet, det verkar alltså som att det inte tycker om att man genar direkt till toppen.

Åh fasen, är det så man ska göra? Problemet med att forumet ibland verkar märka lästa inlägg helt efter eget huvud har vi på ett annat, likadant forum där jag är med också - och där har vi inte kommit på varför, bara accepterat det.

Det var som sjutton:)

Janérik
2005-02-13, 21:43
Du ser där, det behövs en man till allt ;)

inkfish
2005-02-13, 23:38
Ska hälsa webmastern och de övriga männen på forumet det:rolleyes: