Visa fullständig version : Fem dagar på Limnos
Kalimera
2015-08-04, 13:41
Ett nytt resebrev är publicerat.
Missa inte bilder på sidan 2, 3, 4 och 5. Det är inte så ofta man ser bilder från Limnos, så passa på. :)
Ni kan läsa resebrevet här. (http://www.kalimera.se/resebrev/2015/resa-till-limnos-fran-lesbos.html)
Charleston
2015-08-04, 14:30
Tack för det! Nu fick man tillbakalängtan igen...
Tack så väldigt mycket! klapp_klap Fina bilder, Limnos borde man besöka. :p
/ Anne :)
Monica P
2015-08-04, 16:04
Länge sen vi var där, mycket har förändrats. Undrar just om jag kommer dit nån mer gång, det skulle vara fint.
Väldigt fina bilder, såg härligt ut!.. :)
Kalimera
2015-08-05, 08:55
Limnos lockar verkligen! Undra om jag kommer dit någon gång?
Hej Alla bye_bye
Fina bilder.
En härlig ö, mycket ändrat sedan jag var där 2007, men det är en härlig ö!
//PA _B-anana
Kalimera
2015-08-05, 12:43
En härlig ö, mycket ändrat sedan jag var där 2007, men det är en härlig ö!Vad är det för slags förändringar?
Tack för fint resebrev! Det är så roligt med fotobrev från öar man inte varit på och kanske heller aldrig kommer till...Man får ju se dem i alla fall!:D
Lissi
Monica P
2015-08-05, 16:35
Vad är det för slags förändringar?
Jag kan bara svara för Thanos där vi tältade 1984. En enkel restaurang och ett ännu enklare kafé. Vi fiskade och tog upp petalides (snäckor) , achinos (såna där taggbollar)och fouskes (en sorts musslor) och lämnade till restaurangen i utbyte mot kyckling och melitzanes, ungarna var less på fisk...
De varma källorna var sorgligt misskötta, de lär vara fina nu. Svårt att få köpa bensin och gas till kokplattan. Inte många turister.
Vi har en vän som bor där och som försörjer sig på fiske med harpun. Skulle vara kul att träffa honom igen.
Kalimera
2015-08-06, 09:53
Vi fiskade och tog upp petalides (snäckor) , achinos (såna där taggbollar)och fouskes (en sorts musslor) och lämnade till restaurangen i utbyte mot kyckling och melitzanes, ungarna var less på fisk...:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.