Visa fullständig version : Bildgåta 4190 - Santa Maria på Paros
Kalimera
2015-08-02, 16:09
Var är vi nu?
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_387.jpg
K u n n e være Lefkos, Karpathos...bye_bye
Kalimera
2015-08-02, 18:42
K u n n e være Lefkos, Karpathos...bye_byeMen det är inte där, även om det var likt. :)
Kan det vara Koufonissi??
Kalimera
2015-08-02, 21:19
Kan det vara Koufonissi??Tyvärr inte. :)
Det er nogle år siden, jeg var på Paros, og alle husene forvirrer mig, men jeg synes, det ligner Laggeri. Kan det være der?
Kalimera
2015-08-03, 09:13
Det er nogle år siden, jeg var på Paros, og alle husene forvirrer mig, men jeg synes, det ligner Laggeri. Kan det være der?Rätt ö! klapp_klap
Men fel strand. :)
Panakakis
2015-08-03, 09:26
Alyki ;)
Kalimera
2015-08-03, 19:44
AlykiInte där. :)
Ser ut som någon strand området vid Sankta Mariastranden 😊
Direkt från Schinoussa 😎😃
Kalimera
2015-08-03, 20:34
Ser ut som någon strand området vid Sankta MariastrandenRätt! Grattis! klapp_klap
Direkt från SchinoussaLåter härligt! Hur är det där nu?
Dålig wi-fi, men annars underbart! Lugnt på stränderna på förmiddagarna, livligt på kvällarna. Allt är öppet. Mest italienare o greker. Ingen svensk vad jag vet 😃
Kalimera
2015-08-05, 09:37
Ingen svensk vad jag vetDu är ju där. :)
Tack för rapport. Njut av livet på denna fina ö! bye_bye
Jag kan också berätta att Schinoussa har blivit med buss! 😳 Känns lite som fusk... 😃
Fina skyltar vid hållplatserna är uppsatta med tydliga tidtabeller. En del sitter dock typ två meter upp...svåra att läsa😃 Sedan åker de inte alls som tidtabellen heller 😃
Bussarna går juli o aug. Men hotellen kör ju de andra månaderna. En väg kostar 1,6.
Soliga hälsningar 😎
Kalimera
2015-08-08, 10:58
Fina skyltar vid hållplatserna är uppsatta med tydliga tidtabeller. En del sitter dock typ två meter upp...svåra att läsa. Sedan åker de inte alls som tidtabellen heller.:D
Går den bara mellan hamnen och Chora?
Nä den går överallt! Till Messaria, Psili Ammos, Geronomos, Lioliou, Almyros, Livadi, hamnen och t om Tsigrado (har säkert stavat alla ställena fel) 😳😱😃
Jättebra för alla småbarn, äldre o de sim har svårt att gå. 😃
Men det blir dammigt för de som går...
Det finns också flera hållplatser i Choran! 😀
Kalimera
2015-08-10, 09:07
Nä den går överallt! Till Messaria, Psili Ammos, Geronomos, Lioliou, Almyros, Livadi, hamnen och t om TsigradoDet låter ju helt otroligt. Trodde aldrig att det skulle bli bussförbindelse på Schinoussa. Men å andra sidan finns det på Donoussa och Koufonissi också. Nu är det bara Iraklia som saknar.
Har du åkt med bussen? Har du en bild på bussen? :)
Hahaha ja jag provåkte en gång mellan Lioliou och Almyros. 😃 helt ok.
Jag var ensam i bussen... Tror de har satsat på fel månad...italienare o greker har egna bilar o mopeder mm. Undrar om det verkligen lönar sig???
Nä jag tog aldrig något foto 😢 bara ett på hållplatsskylten med tidtabell som satt väldigt högt upp 😃
Anna Pernilla
2015-08-10, 10:48
Santa Maria skall vi till i morgon. Idag är det "bara" poolen på Kallistiflabb_flab
Santa Maria skall vi till i morgon. Idag är det "bara" poolen på Kallistiflabb_flab
fb_gilla
- og, jeg håper "Kallisti" svarer til forventningene, Anna Pernilla:)
Vi har aldri bodd et sted vi har opplevd en slik trivelig tone og samhold mellom personalet fb_gilla
Da jeg sa det til Joanna, bekreftet hun hvor gode venner de var, men sa at det i den travleste tiden i august, kunne det bli litt mer "stress":)
Så kanskje dere ikke legger merke til det, som vi gjorde i begynnelsen av juli?
Ha en fortsatt deilig ferie bye_bye
(Skrev dette før jeg så ditt PM )
Kalimera
2015-08-11, 09:12
Nä jag tog aldrig något foto 😢 bara ett på hållplatsskylten med tidtabell som satt väldigt högt upp 😃Kan du mejla mig den?
Det låter ju helt otroligt. Trodde aldrig att det skulle bli bussförbindelse på Schinoussa. Men å andra sidan finns det på Donoussa och Koufonissi också. Nu är det bara Iraklia som saknar.
H v a er det som mangler på Iraklia, Janne ;):)
Vi kjørte " buss" der i fjor sommer :D
Setter buss i anførsel fordi den ikke var så stor bye_bye
Kalimera
2015-08-11, 10:35
H v a er det som mangler på Iraklia, Janne ;):)
Vi kjørte " buss" der i fjor sommer :D
Setter buss i anførsel fordi den ikke var så stor bye_bye
Ni körde egen buss?
Ni körde egen buss?
Nei, ikke egen, det var et offentlig busstilbud såvidt jeg vet, vi sto og ventet på den på angitt plass :)
Men det var nok ikke mange avganger, og som sagt ingen vanlig busstype/størrelse.
Hvis du vil kan jeg se etter evt bilde av den når jeg kommer hjem etter en tur til byen?
Kalimera
2015-08-11, 11:05
Hvis du vil kan jeg se etter evt bilde av den når jeg kommer hjem etter en tur til byen?Ja, gärna. :)
Ja, gärna. :)
Her er bussen, og som navnet sier, er den offentlig, fin ikke sant ?:)
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1070358_zpsld7lleac.jpg
Vi liker å gå, men det "tar jo tid" og vi hadde begrenset tid på Iraklia, 3 dagers"pusterom" for bare Arne og meg i familieferien ;):D
Derfor var det suverent at det gikk buss, vi skulle til Panagia/Chora, men ble med lenger for å se mest mulig av øya, gikk av i Panagia på vei tilbake:)
Fra Panagia gikk vi til Livadi, badet og spiste lunsj der, og gikk hjem derfra, så det ble noen km likevel fb_gilla
Kalimera
2015-08-11, 16:39
Her er bussen, og som navnet sier, er den offentlig, fin ikke sant ?:)Den är jättefin! :D
Att jag inte såg den när jag var där förra året. Men det var i juni och den kanske bara går i högsäsong?
Den är jättefin! :D
Att jag inte såg den när jag var där förra året. Men det var i juni och den kanske bara går i högsäsong?
Ja, vi var der 9-12. juli :)
- eller så kunne den være helt ny :confused:
Janne, jag har bilden i min Iphone, lättast för mig är nog att lägga ut den på din FB-Kalimera-sida. Är det ok?
Annars får du vänta lite :)
Fast nu tror jag att jag har lyckats maila den till dig iaf :D
Valde medelstor bild.
bye_bye
Kalimera
2015-08-12, 14:30
Ja, vi var der 9-12. juli :)- eller så kunne den være helt nyJa, antingen eller. :)
Fast nu tror jag att jag har lyckats maila den till dig iaf Tack! klapp_klap
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.