handdator

Visa fullständig version : Paros bara för jetsetare?


tilde
2015-07-29, 12:52
Vi är en familj som tänkte oss Paros som ser så fint och vackert ut.
När vi kollar boenden så verkar det vara väldans dyrt. Är det bara för jetsetare denna ö? Vart i sådana fall är bra att bo? Hur är baden?
Ge mig en massa tips för det behöver vi nu!

MickeKöping
2015-07-29, 15:05
Var har ni sökt då?

Bara för skoj skull så sökte jag på Momondo.
Tex. Naoussa, Paros 2 vuxna och ett barn i september, 6/9 - 12/9
Sen sorterar efter billigast.
Priser börjar på 254kr per natt och det finns ett antal att välja på under 500kr faktiskt.
Väljer första bästa Villa Galini Bed & Breakfast Naoussa
Googlar det rakt av bara och hittar adress och telefonnummer direkt.
Adress: Vounali 1150, Naousa 844 01, Grekland
Telefon:+30 2284 053335
Bara att ringa och prata med dom om pris om ni betalar på plats isf bokningssida, om dom ordnar hämtning i hamnen osv.

Nu är det bara ett exempel, har själv ingen aning om vad det är för boende. Det är bara att välja och vraka. Om ni tex vill bo i Parikia så sök på det i stället eller vad ni tänkt er att bo.

Lycka till.

laero
2015-07-29, 18:32
Paros är billigt att bo på.
Det finns ett stort överutbud av logi.
Ni behöver inte boka i förväg.
När ska ni åka?

tilde
2015-07-29, 19:27
Paros är billigt att bo på.
Det finns ett stort överutbud av logi.
Ni behöver inte boka i förväg.
När ska ni åka?
I slutet av augusti början av september har vi tänkt.
Vilket är bästa stället att bo på?

tilde
2015-07-29, 19:31
Var har ni sökt då?

Bara för skoj skull så sökte jag på Momondo.
Tex. Naoussa, Paros 2 vuxna och ett barn i september, 6/9 - 12/9
Sen sorterar efter billigast.
Priser börjar på 254kr per natt och det finns ett antal att välja på under 500kr faktiskt.
Väljer första bästa Villa Galini Bed & Breakfast Naoussa
Googlar det rakt av bara och hittar adress och telefonnummer direkt.
Adress: Vounali 1150, Naousa 844 01, Grekland
Telefon:+30 2284 053335
Bara att ringa och prata med dom om pris om ni betalar på plats isf bokningssida, om dom ordnar hämtning i hamnen osv.

Nu är det bara ett exempel, har själv ingen aning om vad det är för boende. Det är bara att välja och vraka. Om ni tex vill bo i Parikia så sök på det i stället eller vad ni tänkt er att bo.

Lycka till.

Tack Micke!

Det jag nu sett är vad jag tycker i mitt tycke väldig lyx eller tvärtom rena kyffen... Får leta vidare

MickeKöping
2015-07-29, 20:49
Tack Micke!

Det jag nu sett är vad jag tycker i mitt tycke väldig lyx eller tvärtom rena kyffen... Får leta vidare

Ja, var och en har ju sin egen bild av vad man förväntar sig.
Det dräller ju inte med ställen liknande Sunwing Resorts på Paros tyvärr.
Hoppas ni hittar något som passar er fb_gilla

Malina
2015-07-29, 21:26
På själva Kalimera - Ö-världen - Paros,kan man hitta massor av olika hotell i olika byar!

Anna Pernilla
2015-07-29, 22:32
Vi skall bo på Kallisti i Naoussa om ca en vecka _B-anana (Först blir det Naxos _B-anana)
Har bott i Parikia och tyckte sådär om det, därför blir det nu Naoussa som är bara så gulligt! Det verkar som om inga stränder finns på gångavstånd men det gör ingenting. Vi skall äntligen till solen och varmen och kära Greklandklapp_klap

Sunny12
2015-07-29, 22:46
Jag ska också till Paros i höst för första gången, ska bo i Parikia och nog finns det flera prisvärda boenden på Booking.com....
Men först ska jag till Naxos...längtar...._B-anana

kari
2015-07-29, 23:08
Vi skall bo på Kallisti i Naoussa _B-anana (Först blir det Naxos _B-anana)
Har bott i Parikia och tyckte sådär om det, därför blir det nu Naoussa som är bara så gulligt! Det verkar som om inga stränder finns på gångavstånd men det gör ingenting. Vi skall äntligen till solen och varmen och kära Greklandklapp_klap

Åhhh Anna Pernilla _B-anana
- gissa/gjett om du fikk fram en s t e r k lengsel i meg etter både NAOUSSAklapp_klap og KALLISTI klapp_klap
:Dfb_gilla:D
Du k a n virkelig g l e d e deg _B-anana
Vi hadde en fantastisk uke der uke der i juli i fjor, hele storfamilien, 9 personer :D

Anna Pernilla
2015-07-29, 23:54
Åååh takk Kari! Nå gleder vi oss enda mere! Det virker såå bra der, så dine ord bare bekreftet det hele _B-anana

MickeKöping
2015-07-30, 00:08
Vi skall bo på Kallisti i Naoussa om ca en vecka _B-anana (Först blir det Naxos _B-anana)
Har bott i Parikia och tyckte sådär om det, därför blir det nu Naoussa som är bara så gulligt! Det verkar som om inga stränder finns på gångavstånd men det gör ingenting. Vi skall äntligen till solen och varmen och kära Greklandklapp_klap


Men det är väl max 450m till Ag. Anagiri och 600m till Piperi.
5-10 minuter och 10-15 minuter att knalla om man inte har bråttom.
Ag. Dimitrios är väl inte badbar, eller?

http://www.ridemoto.gr/assets/naoussa_2014.jpg

Anna Pernilla
2015-07-30, 05:23
Nej men så bra Micke! Tack för kartan:) Läste någonstans de stränderna nära Naoussa inte är något vidare? Jag behöver en solsäng att ligga på(lite dålig i ryggen)och det fanns inte på de stadsstränderna. Stämmer det? Men jag går gärna både 10 och 15 minuter om de är ok. Dubbla tiden med om det skulle vara så ;)

kari
2015-07-30, 07:24
Nej men så bra Micke! Tack för kartan:) Läste någonstans de stränderna nära Naoussa inte är något vidare? Jag behöver en solsäng att ligga på(lite dålig i ryggen)och det fanns inte på de stadsstränderna. Stämmer det? Men jag går gärna både 10 och 15 minuter om de är ok. Dubbla tiden med om det skulle vara så ;)

Ja, det er gåavstand til Ag.Anargiri, l i t t mer enn 450m kanskje? Vi syntes Ag A. var fin vi, og det var solsenger der i fjor :)
Men, selvsagt finnes det finere strender i sykkel/bilavstand :)
Hvis du vil, og husker det, kan du gjerne hilse fra oss , 9 norske i 3 generasjoner, til trivelige "staben" pappa Markos,( frokostsjefen), datter/eier Ioanna, Vasoula ( resepsj) og Ipapantia (bassengbaren) :D

Ønsker deg en herlig ferie bye_bye

Ia
2015-07-30, 11:26
De to strendene i Naoussa er absolutt badbare og har solsenger. Men du finner flottere strender om du bruker bil, sykkel eller badebåt.
Jeg anbefaler å leie en sykkel den uken dere er der...Det er fantastisk fint å sykle i området rundt Naoussa og dere når både Kolymbitri Beach og Santa Maria uten å bli videre andpusten... :)
Sykler dere til Kolymbitri så når dere de beste delene av stranden før der badebåten anløper og hvor det normalt er færre folk. solsenger er der, servering av drikke og eselet tusler innimellom rundt og hilser på...;)
Savn....
Det finnes et vell av hoteller i alle prisklasser.
Jeg liker gjerne å bo ovenfor Piperi Beach.
Senia er litt dyrt, men flott og har en fantastisk frokost. Hara rett ovenfor har leiligheter til 1/3 av prisen , litt enklere men har en flott utsikt om du får rom mot sjøen. 7-10 min. koselig spasertur inn til sentrum derifra. Omtrent det samme fra den andre stranden hvor bl.a. Kalypso hotel/Apartment ligger.

Anna Pernilla
2015-07-30, 17:57
Hvis du vil, og husker det, kan du gjerne hilse fra oss , 9 norske i 3 generasjoner, til trivelige "staben" pappa Markos,( frokostsjefen), datter/eier Ioanna, Vasoula ( resepsj) og Ipapantia (bassengbaren) :D

Ønsker deg en herlig ferie bye_bye
Takker for det! Og selvfölgelig skal vi hilse fra dere!

Anna Pernilla
2015-07-30, 18:02
Det er fantastisk fint å sykle i området rundt Naoussa og dere når både Kolymbitri Beach og Santa Maria uten å bli videre andpusten... :)
Sykler dere til Kolymbitri så når dere de beste delene av stranden før der badebåten anløper og hvor det normalt er færre folk. solsenger er der, servering av drikke og eselet tusler innimellom rundt og hilser på...;)
Savn....

Takk for tips! Har faktiskt tenkt på å leie sykkel. Får håpe de går å låse, ettersom jeg er paranoid noen skal stjele de å jeg blir erstattningspliktig :eek:
Nå kun nesten bare timer igjen for vi drar opp til Gardermoen for å overnatte för et, alt for, tidlig fly til Aten:o

Kalimera
2015-07-30, 20:34
Är det bara för jetsetare denna ö?Det har byggts en del lite lyxigare hotell under senare år, och vissa enklare hotell har renoverats till högre standard, men majoriteten av hotellen och pensionaten håller fortfarande normal standard.

Moz
2015-08-02, 15:29
Vi är också en familj som åker till Paros i början på september och har hittat boende i Naoussa som heter Joseph Studios (https://www.booking.com/hotel/gr/joseph-studios.sv.html?sid=ba2a33f8196431193c43e81857d29f32;dcid=2). Vi betalar ca. 4300kr för 6 nätter i en lägenhet.

Har aldrig varit på Paros tidigare, men tycker att priset är överkomligt. Och standarden ser helt OK ut.

Hoppas ni hittar något.:)

Ia
2015-08-05, 08:46
Det er låser på syklene...av den enklere sorten. Men ingen stjeler sykler der..;)
Josep studios er et populært sted blant svenske.. aldri bodd der selv, litt lengre fra byen enn for eksempel Hara og Senia, men helt overkommelig.
Lei bil en dag og reis rundt.. ikke gå glipp av den nydelige gamle byen Lefkes... spis lunsj ved bryggekanten i Piso Livadi og ta en dukkert på Golden Beach...