handdator

Visa fullständig version : Hotell i Pireus?


lenada
2006-04-07, 10:40
Har någon tips på något hyfsat och billigt hotell i Pireus? Blir troligen kvar en natt innan vi tar oss vidare...
Tacksam för tips!
Lenada

Arne
2006-04-07, 16:43
Ja du,,,

Det allra billigaste och mest udda stället du kan finna, det är den Svenska/ Skandinaviska sjömanskyrkan i Pireus. På detta eminenta ställe kunna envar sig finna härbärge för en natt eller två till facilt pris!!!

Det allra enklaste alternativet är i prisläget 5€ per person och natt!!

Kanske jag här kunna mig drista att lägga länken in eftersom kyrkan ej bedriva kommersiell uthyrningsverksamhet....

http://skut.svenskakyrkan.se/atenpireus/

Arne

lenada
2006-04-15, 11:08
Tack Arne för tipset. Skulle vilja höra talas om fler alternativ också... Var är ni alla skrivsugna? Glad påsk från Lenada

Peter
2006-04-16, 02:18
Det finns mängder med hotell i Pireus... De flesta hyfsat billiga och rätt slitna. Dagtid är det normalt sett inga problem att gå runt och kolla, men kvällstid hade jag varit väldigt försiktig... Pireus på kvällen / natten är inte riktigt hälsosamt längre...!

Personligen hade jag aldrig stannat över natten i Pireus numera. Jodå, jag har bott där ett antal nätter för länge sedan... Men numera lägger jag sä lite tid där som möjligt...

Din fråga verkar vara om utresa. Mitt råd är att övernatta i Athen någonstans, och ta buss eller taxi till Pireus och morgonbåten du vill med. Lite dyrare men mycket säkrare...

Peter

Stina
2006-04-16, 07:12
Hej!
Jag har vid ett par tillfällen bott på Hotel Anita Argo i Pireus.
Fräscht hotell med trevlig personal.
Frukost ingår i rumspriset.
Alla rum har AC, TV, telefon och receptionen är öppen dygnet runt.
Hotellet ligger på en gata som heter Notara, det tar ca 10 minuter att promenera dit från hamnen.
Hotellet ligger på en smal liten gata och utsikten är lika med noll, men det är förhållandevis tyst och lugnt.
Adressen är: Notara 23-25, tel: +30 210 4121795.
Minns ej exakt vad vi betalade men tror det var runt 80 Euro/rum.

Mvh. Stina

lenada
2006-04-16, 11:26
Tack för tipsen. Jag ska "googla" runt lite också. Blev lite förvånad av att du Peter tycker det har blivit stökigare i Pireus, jag har fått för mig tvärtom de sista åren. Det har varit ett par reportage som jag har läst de sista åren som talar varmt om Pireus... Men, jag tackar för era tips och kollar vidare!
Hälsningar/ Lenada