handdator

Visa fullständig version : Electra Beach och Miramare Bay någon erfarenhet?


dagun
2006-04-06, 22:40
Electra Beach och Miramare Bay verkar ju vara Pigadias premiumhotell, är det någon som har bott här och kan säga om det kändes värt pengarna? speciellt Electra Beach kostar ju som ett svenskt hotell. Båda ser ut att vara bokningsbara genom Always (även om de inte dyker upp när man försöker boka) Jag letar just nu bästa pool-boendet i Pigadia för några nätter.

/Dan

Ingrid
2006-04-09, 00:54
Har ikke selv bodd på noen av de 2 stedene du nevner. Men jeg har bodd rett bak Electra Beach, og synes det så litt "slitent" ut. Fristet ikke meg i det hele tatt. Miramare ligner jo på "fuglekasser" som sønnen min sa engang der nede,:D men i følge en kollega er det helt ok å bo der.

Ingrid

Eva L
2006-04-09, 09:33
Electra Beach och Miramare Bay verkar ju vara Pigadias premiumhotell,

/Dan
Vad menas med premium hotell i det här sammanhanget. Extra bra eller?

Eva

karinafp
2006-04-09, 09:53
Har ikke selv bodd på noen av de 2 stedene du nevner. Men jeg har bodd rett bak Electra Beach, og synes det så litt "slitent" ut. Fristet ikke meg i det hele tatt.

Vi har, å andra sidan, bestämt att den gång vi åker ner utan barn, ska vi bo på EB. Suveränt läge. Inte så långt från staden, och direkt vid stranden. Trevligt poolområde, trevlig poolbar, trevlig personal. Vi brukar gå dit när barnen vill bada i havet och vi är för lata att gå längre bort. Det är rätt mysigt att bara sitta där med varsin öl och läsa medan ungarna skuttar i vågorna...

Miramare ligger alldeles för långt bort från händelsernas centrum, tycker vi.

Karin
lat ;)

Ingrid
2006-04-09, 13:28
[quote=karinafp]
Miramare ligger alldeles för långt bort från händelsernas centrum, tycker vi. /quote]

Men Karin da, Miramare er jo bare et steinkast fra Electra Beach? Så lat er du vel ikke:rolleyes: ?

Ingrid

karinafp
2006-04-09, 13:40
Men Karin da, Miramare er jo bare et steinkast fra Electra Beach? Så lat er du vel ikke:rolleyes: ?

Ett LÅNGT stenkast, Ingrid... ;)

dagun
2006-04-09, 17:19
Vad menas med premium hotell i det här sammanhanget. Extra bra eller?
Eva
Fler stjärnor, extra dyrt, extra stort, jag vet inte, priset per natt antar jag. Jag fick bara känslan av att de här två tillsammans med Possirama är de som försöker vara Premium hotell. Detta innebär inte alltid för mig att de är lika bra som stjärnorna anger. Stjärnorna kan t.ex. vara gamla och inte spegla dagens standard. Vi har tidigare bott på Blue Bay med pool, barnpool och bra frukost och TV på rummet dvs helt ok men har två stjärnor och kostar kanske €20 mindre per natt. Jag kan inget om grekiska stjärnmärkningar men det borde ju vara skillnad på två stjärnor och fyra. Men om det är det i verkligheten är det jag försöker få reda på i denna tråd. Läget är ju toppen på dessa hotell om man som vi traskat kilometern borta från Blue Bay varje kväll med barnvagn i två veckor. Verkar som karinafp skriver under på det jag tycker verkar vara bra med Electra Beach.
Miramare ligger inte vid strandkanten = mycket längre bort, jag förstår vad du menar.

inkfish
2006-04-16, 12:10
När jag satt och rotade bland mina bilder hittade jag den här. Är det Electra Beach, någon? I så fall får du ju ett strandläge som heter duga:D

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/P1010133.jpg

karinafp
2006-04-16, 12:41
Japp, det är Electra Beach, minsann.... flabb_flab Första hotellet man kommer till om man går längs stranden från hamnen. Inte alls fel på det läget! ;)

inkfish
2006-04-16, 15:17
Tackar! Jag har bara gått vägen bakom - får nog pröva att gå hela stranden också.